Inlägg från: Mrs Moneybags |Visa alla inlägg
  • Mrs Moneybags

Barnpension, verkar vara ett udda fall

Det hela låter mycket märkligt eftersom barnpensionen ju ska gå till barnets försörjning som en ersättning för den inkomst som hans mor inte längre kan bidra med.

Jag tycker du ska ta ett snack med soc och fråga om detta igen. Om du inte har vårdnaden om pojken, så borde du ändå kunna vara fosterfamilj åt honom och på så sätt få något slags bidrag för hans försörjning.

Den här situationen är ju helt galen!

• Mrs Moneybags
    liteundrande skrev 2011-03-03 10:34:23 följande:
    Nej han är inte fosterhemsplacerd, han är privat placerad, vilket är en stor skillnad enligt socialen.
    En privat placering är i primcip bara att jag är godkänd till att ha barn, den förklaringen fick jag från socialen igår när jag talade med dom och dom sa till mig att gå till grabben och säga till han att betala matkostnader och kläder på halva barnpensionen som han får utbetalt.

God Man/ överförmyndare kan bara vårdnadshavaren skaffa, sa också socialen till mig igår vid telefonsamtalet, det är pappan/vårdnadshavaren som skall göra detta.
    problemet med det hela är att pappan har suttit och sagt att han skall fixa ett överförmyndarkonto, men när socialen ringde dit igår, så finns det inget ärende på grabbens namn alls där.
    Vilken skitstövel han verkar vara, den där mannen!
    Jag hoppas att du nu får hjälp att ordna upp den här situationen.
    Du verkar ha ett gott hjärta som tar hand om din styvson så bra. All heder åt dig.
Svar på tråden Barnpension, verkar vara ett udda fall