Tvingad in i faderskap efter ett ons
AnnaPannaKanna skrev 2011-03-02 07:34:54 följande:
Hon åt pillerOch man måste ju ändå säga det, det finns INGEN som sagt att ppiller faktiskt skyddar 100%igt, utan med ppiller får man alltid höra: och han skall ha kondom.
Då blir man 100%igt skyddad.
Detta är allmänbildning och både män och kvinnor vet detta vid detta laget!
Det är hemskt åt båda hållen som du säger-både abort och ofrivilligt faderskap.
¨
Men jag vill påstå att det blir inte ofrivilligt faderskap förens du, med bevis, kan säga att hon spolade ner pillren i toaletten och ändå sa att du kunde komma i henne.
(om hon sa att det va okej så kunde du ju också sagt, mjo men jag drar nog på en kondom iaf för inget är 100%)
Kan tro att du är ledsen, men om hon gick på piller (alltså tog sitt ansvar) och du inte gjorde vad du kunde för att skydda dig, så har hon rätten måste jag säga, att göra vad hon anser är det rätta i hennes sits.
Jag vill inte säga riktigt vart jag står, hade jag varit henne så hade jag agerat exakt likadant.
Men ser jag utifrån en mans synpunkt så förstår jag det olustiga i det hela.
Men okej, jag säger såhär som kontentan på det hela:
Dags att sluta beskylla endera könet och dra på gummi och piller i allra högsta grad.
Sluta skylla på att det är obekvämt med kodis och att det är därför ppiller finns... Jag är allergisk mot glidmedlet i kondomer så jag måste köpa speciella (och detta gör jag fast jag är gift OCH går på ppiller) för just det - inga oönskade knoddar här inte!
(i för sig stämmer inte detta längre, då nu önskar vi oss knoddar, men för 6 månader sedan såg det ut så)
TS, jag sörjer ert barn, precis som du, och hoppas att ni löser allt i alla fall.
Lycka till!