• Najje79

Börjat utredning efter tre eller fler missfall

lilla M: Ah, då är det myspys som gäller ett tag framöver då... inte helt fel och såklart ska det leda till ett fetpluss!!

saftochbulle: Håller alla tummarna för dig! Spännande! Kram!

Vårtur: Jag är nog fortfarande lite chockad över att se två på skärmen. Nä, man är ju inte precis 20 längre och jag har som sagt några extra kilon sedan innan, men jag hoppas och tror att detta kommer gå vägen. Hur mår du?

• Najje79
    Saftmedbulle skrev 2011-09-16 16:32:04 följande:
    Tack tjejer för tumhållning! Mmm...här går man och analyserar och väntar (är man knäpp eller är man knäpp?)...
    Jag plussade på försök 6, 8,  och 10 så nu är jag ju såklart extra hoppfull den här cykeln, eftersom det är försök nr 12. Man borde ju lyckas på den tallinjen, eller hur?

Önskar alla en mysig helg!
    Ja, såklart! Håller alla tummarna! Och du är inte knäpp, bara bebissugen! När ska du testa?
  • Najje79

strawberryshortcake: Välkommen till oss! Ja, det här har varit en riktig tur-tråd!
    Vilken jobbig resa du har gjort! Vad visade utredningen? Håller verkligen alla tummarna för ditt FET! Kram

• Najje79

Lady: Sicken liten sötnos, och vad gulligt att h*n redan tagit efter pappas vanor! =)

• Najje79

Hur går det för er tjejer??

Jag var in på VUL idag och allt såg jättebra ut. Två små hjärtan pickade så fint!  Är i v 9+0 nu, bebisarna var 24mm och 20 mm. Så overkligt!!

• Najje79

Lady: Grattis till v 18! Jisses vad snabbt tiden går, det var ju inte länge sedan du plussade!
    Jag har haft ont i magen i två dagar så idag fick vi åka in till gynjouren. Allt var okej, två små hjärtan slog, vi fick se navelsträngen och en av dem (som vi kallar Bull) levde loppan därinne, vinkade och allt! Den andra (Bill) har växt till sig ordentligt. Så det är det som har gjort att jag har ont, rejäl växtvärk (och förstoppning Skäms)

Så skönt att se att allt var okej, även om det bara var en vecka sedan sist, så har jag varit så orolig pga magontet. Jag går in i v 11 idag.

Hur går det för er andra?
    strawberryshortcake: Vad sa de i måndags??

• Najje79

Vårtur: Härligt att allt såg bra ut!

Lady: Vad skönt att chefen tog det bra! Min chef har varit med genom hela vår resa, från första missfallet genom hela IVF-svängen. Jätteskönt att ha henne i ryggen, hon har varit ett fantastiskt stöd!

Har tagit magbilder, men eftersom jag är överviktig så syns det egentligen inge skillnad (har inte gått upp ett gram på 11 veckor, så det är jag nöjd med). Mår faktiskt inte så illa, vilket är skönt, lite småillamående av och till, har bara kräkts ett par gånger. Har fruktansvärt ont i ischias och höfterna av och till ch tröttheten är bedövande. Men alltsomallt mår jag jättebra!!

• Najje79
    Vårtur2010 skrev 2011-10-05 20:42:17 följande:
    Runt v 13 började det synas på efm och kvällarna. V 14 fick jag börja använda mammabyxor för då gick det inte längre
    Åh vad mysigt! Jag har köpt mina första mammabyxor precis och längtar till jag får använda dem!
  • Najje79

Grattis till lyckat RUL Lady!!

Gick in i v 13 i tisdags, skönt att det går framåt!

• Najje79

Tjejer, hur går det för er??

Jag går in i v 16 idag, var på VUL för en v sedan pga magont och oro, men allt såg bra ut. De hade växt som de skulle och båda hjärtana slog. Nu har vi även berättat för våra föräldrar som såklart blev jätteglada.

Hoppas ni alla mår bra! Kramisar!

• Najje79

Hej tjejer! Hur går det för er? Vilken v är ni i nu??

Jag är i v 20 och förra veckan var vi på RUL. Båda två hade vuxit precis som de ska och busade runt därinne!

Tvillingen till vänster håller upp boxinghänderna Skrattande, några sekunder senare skallar h*n dessutom sitt syskon rejält! Hoppas det har bråkat av sig det värsta därinne innan de kommer ut... Glad

• Najje79

Har inte varit in här på länge, har haft för mycket stress i mitt liv...och till slut gick det inte längre så jag fick åka in till akuten natten till onsdag. Magsmärtor och sammandragningar, jag var så himla rädd! Allt såg bra ut med tvillingarna och livmodertappen var inte påverkad. Men läkaren blev riktigt bekymrad när hon såg hur ont jag hade av foglossningen (de senaste fyra veckorna har jag knappt kunnat gå, låser in mig på toaletten på jobbet och gråter av smärta, kan inte röra mig när jag kommer hem sitter i soffan och gråter. Arbetar som förskollärare och lyfter/bär/rör mig hela dagarna). Dessutom blev hon orolig för risken med för tidig födsel så nu är jag sjukskriven på heltid.
    Jag var hos läkare för ca tre veckor sedan och bad om halv sjukskrivning, men hon sjukskrev mig bara 25%, vilket läkaren i tisdags natt tyckte var helt obegripligt och hon blev faktiskt riktigt irriterad för som hon sa "det är orimligt att du ska jobba när du har så ont" och att det var nästan tjänstefel av den andra läkaren att utsätta mig för den stressen och pressen som faktiskt kan sätta igång en förlossning!

Efter bara att varit hemma i två dagar är foglossningen betydligt mindre smärtsam och efter att inte har känt twinsen  röra sig på två veckor (pga fokuset på smärtan) så känner jag dem dagligen.

Hur är det med er alla??

Svar på tråden Börjat utredning efter tre eller fler missfall