• LadyA01

Börjat utredning efter tre eller fler missfall

Jag har faktiskt tänkt ta progesteronet till v 14 börjar, så 3 veckor till, men trappa ner på det under v 12-13. Som jag har fattat det kan det vara så att moderkakan tar över helt först v 12-13 typ, så jag vill stärka upp med extra progesteron den tiden... Ingen aning vad som är rätt egentligen... :)
    Jag har en tub kvar, så jag tar slut på den helt enkelt, tänkte att om jag minskar mängden så räcker den i 3 veckor.

• LadyA01

Både ja o nej. De andra gångerna har jag i v 6 känt att det inte känns bra, så kändes det inte den här gången. Jag hade några panikdagar före ultraljudet i v 10 också, men det var hjärnspöken för allt var ju bra. När brösten verkligen började växa o magen puta av svullenhet i v 7-8 började det kännas som att det var bättre odds den här gången. :)

• LadyA01

Härligt najje! Mår du bra?

Jag är i v 13 nu, 12+3, kämpar för att känna nåt fladder i magen men inget jag med säkerhet kan säga inte är tarmarna... ;) mår bättre om dagarna men är fortfarande rätt dålig om kvällarna. Trött, illamående och huvudvärk så gott som varje kväll. Kött är knappt möjligt att få ner, men annars går det hyfsat för det mesta. Exakt 2 veckor till nästa ul, längtar sjukt mycket! :)

• LadyA01

Shit tvillingar!!! Vad häftigt!! :) hur känns det? Mår du bra? Stort stort grattis, vilka underbara nyheter!! :))

• LadyA01

Najje: mår rätt varierat, går in i v 15 på fredag o längtar sjukligt mycket efter ul på mån! :) känns bisarrt att jag har en bebis på förhoppningsvis 7,5cm i min mage! :) mår rätt bra under dagarna, men illa om kvällarna. Trött, huvudvärk och illamående så gott som varenda dag. Men det är det värt om bara bebis mår bra! :)

• LadyA01

Börjar du bli tjockis? ;) nu har jag mage hela dagarna, men väsentligt mycket mindre framtill lunch och enormt svullen om kvällarna.

• LadyA01

Det lär säkert gå fortare att få mage med två därinne, hur tidigt hänger nog bara på livmoderns placering. I början är ju även två väldigt små; men sen går det ju ruskigt snabbt! :) vet du om det är enäggs eller tvåäggs? Ser man sånt så tidigt?

Många vet nu, men fortfarande hemligt på mitt jobb. Har ju bara varit där i två veckor, så jag ska försöka hålla det hemligt en månad till är planen. Provanställning, så det känns ju sådär att berätta... Men man kan inte tajma allt. ;) köpt massa lösa tröjor och så jobbar jag enbart med karlar - så det ökar ju mina chanser att lyckas något. ;)

• LadyA01

Nu har magen en hård liten kula redan på morgonen. V 15, galet!! Imorgon har jag varit gravid i 100 dagar o på måndag ul!

• LadyA01

Firar 100 dagar som gravid, yey! Och om 36 timmar vet jag om allt ser bra ut därinne också! Förväntansfull och nervös..!

• LadyA01

Bjuder på lite bilder från kvällens ul! :)

Dricker

Bakifrån

Chillar med händerna bakom  huvudet - precis som pappa ;)
    89mm från huvud till rumpa, 3cm huvud och allt såg bra ut. :) V 14+1 enl huvudmåttet och typ 14+6 enl längden, men nu går man visst på huvudmåttet. Jag håller kvar vid 14+3 tills RUL. :)

LYCKA!!! :D:D:D
  • LadyA01

Vad underbart, Najje, stort grattis!!! :D när blir nästa koll? Du måste väl få lite extrakoll med tanke på att det är två därinne?

Jag går in i v 17 på fredag och ska till nya bm då, hoppas på att få höra lite hjärtljud. :) magen putar och nästa vecka ska jag ta tjuren vid hornen o berätta på jobbet. Ångest!

• LadyA01

Längesen här uppdaterades, hur går det för er??

Går in i v 18 på fredag, maken fick känna en buff i förrgår för första gången! Men efter att ha känt flera buffar flera kvällar i rad kände jag ingenting igår, och osäker idag so far. Nojjar mig lite, särskilt efter att jag haft sjuk magknip i flera timmar. Börjar ge sig nu, förmodligen bara gaser. ;) men helvete vad ont det har gjort, Riktigt så jag inte kunde andas i omgångar.

• LadyA01

Vad härligt vårtur! :) längtar efter mitt rul, borde få en tid kommande två veckor. Ska också in o lämna nytt sköldkörtelprov för att se så att det inte sjunkit sedan sist.

Igår låg jag också helt förstörd. Har rätt hög smärtgräns, men magknipet igår var inte av denna värld. Hade det inte varit för att jag lände att det inte kom från livmodern hade jag åkt in. Nu la jag mig på alla fyra istället o lämnade fritt blås ;) då släppte det tillslut.

Najje, snart värsta tiden förbi!! :) tagit några magbilder? Mår du okej, illamående o så?

Har talat om fr chefen nu som tog det jättebra! Haft megaångest eftersom jag börjat nytt jobb med provanställning till slutet av feb, varit här i 5 veckor o så är jaggravid liksom... Men han sa att de är jättenöjda med mig så det skulle jag inte fundera på! :D

• LadyA01

Använt mammabyxor ibland sen typ v 10-11 och dagligen säkert sen v 13-14... vanliga byxorna tryckte precis där det var som obehagligast. Vilken befrielse det är att glida i mammabyxor. :)

Dags att krypa till kojs, bebis har buffat på mig lite, hoppas få några till innan jag somnar!

• LadyA01

Hej igen!
    Hur går det för folk?

Hade RUL igår, gick toppen! Bebis var så fin och poserade perfekt för oss :)
    Beräknad ankomst 16/3 och vikt för tillfället 217g, ca 18-19cm från huvud till fot. :)
    Kolla in första bilden, riktig gymnastik därinne! Bebis sträcker ut ryggen och tar spjärn med benen mot livmoderväggen :)

• LadyA01

Najje, vad härligt! Stort grattis, och då är inte rul långt borta! :) har man inte ett extra rul också när man väntar tvillingar?

Är i v 21+4 och magen växer. :) känner massa sparkar varenda dag sen flera veckor tillbaka, jätteskönt. Har börjat äta järntabletter och hoppas på att jag ska kunna bli lite piggare igen. :) i mitten av december är det dags för 3D-Ul, längtar massor! :)

• LadyA01

Hihi, syskonkärlek redan! ;) är i 25+4, imorgon är det 100 dagar till bf! :) 3D ul nästa lördag! :)

Vad härligt att allt går bra najje! Mår du bra?

Svar på tråden Börjat utredning efter tre eller fler missfall