• Najje79

Börjat utredning efter tre eller fler missfall

happy hey: Vad tråkigt att höra om ditt missfall! men vad roooligt att ni är på gång med adoption! Vilken spännande tid ni har framför er!!! Grattis!

• Najje79
    kungsan skrev 2011-07-14 13:33:38 följande:
    Grattis alla till era plus!
    Kul att läsa att det till slut fungerar för er.
    Har också haft ett antal missfall, går dock inte på utredning än, vi gör ett nytt försök i sommar annars ringer jag läkaren igen i höst.
    Tråkigt med dina missfall! Du är självklart välkommen i tråden att dela glädje och sorg med oss! Kul med nytt försök.. hur länge har ni försökt?
  • Najje79

LadyA01: Ryser i hela kroppen! Nu är det på riktigt! Största och varmaste grattiskramarna!

Jag börjat ta hormonsprutorna idag, så om två veckor så får jag tillbaka ett litet embryo som jag hoppas vill stanna i hela nio månader den här gången!

• Najje79

LadyA01: Jotack jag mår bra, var inne på VUL igår och de såg minst 10 fina äggblåsor (vilket är 2 mer än förra gången). Så på tisdag ska jag in på ägguttag och på torsdag blir jag förhoppningsvis gravid! Om denna omgång inte funkar så har vi remiss till Sahlgrenska och tre gratisförsök.

Hur mår du?? Vilken vecka är du i nu?

• Najje79
    Vårtur2010 skrev 2011-08-08 18:45:04 följande:
    Najje: kul att läsa att det är dags för ÄP redan imorgon, 10 äggblåsor låter jättebra. Var är det ni går?? Håller tummarna imorgon!!
    Vi går på IVF-kliniken i Gbg. Hur går det för dig?
  • Najje79

Tack tjejer!

7 ägg blev det trots en himla massa äggblåsor men jag är nöjd. Det gick väldigt bra under själva utplocket, morfinet hjälpte väldigt bra och jag mådde bra efteråt. Men ca 1 timme efteråt fick jag jätteont så då fick jag riktiga rajraj-tabletter. Tyvärr hjälper de inte riktigt, så nu sitter jag här hemma, halvhög och med värmekudden på magen och har riktigt, riktigt ont.

Så på torsdag ska jag få tillbaka TVÅ ägg (om det blir så många befruktade).

Kram på er!
  • Najje79

LadyA01: Åh vad roligt att få se den lill* igen! Hur tog makens familj det, glädjetårar??

Vårtur: Om du känner oro så ska du se till att få ett UL, allt är jättebra med din bebis, men att gå och vara orolig hjälper inte någon. Bättre att få bekräftat att allt är bra! Om jag blir gravid kommer jag åka på UL hela tiden för att få bekräftelse att allt är okej. =)

• Najje79

Lady: Åh, vad häftigt att magen har förändrats så mycket vecka till vecka!! =)

• Najje79

Vårtur: Åh, vad skönt att allt såg bra ut. 19 dagar går fort ska du se!

Lady: förstår oron, men allt kommer att se bra ut!!

Ego: idag fick jag tillbaka två små guldägg, de lade sig så fint brevid varandra! Åh, hoppas verkligen att detta kommer att ta sig hela vägen nu!! Annars har vi tre gratis försök på Sahlgrenska. Men nu måste det vara våran tur!
    Kram tjejer!

Svar på tråden Börjat utredning efter tre eller fler missfall