• LadyA01

Börjat utredning efter tre eller fler missfall

Hej!
    Nej, ingen tid för utredningsstart. Jag ringde dem och låg inte med i första schemat som sträcker sig till den 29 april, så jag bad dem notera att jag kom tillbaka från resan den 2/5 och sen ville jag gärna få komma så snart som möjligt. Så jag hoppas att jag blir kallad i maj nån gång.

Satsar på att släppa alltihop tills vi kommer hem. Om mindre än två veckor står bröllopet, och sen är bröllopsresan direkt efter. Min möhippa var igår, en helt underbar dag!! :))

Hur går det själv, några nyheter?

Happy hey: det här är en tråd man inte vill
    Bli välkomnad till direkt.. Beklagar missfallen. Hur långt gången har du varit de andra gångerna? Någon koll på utredningstid? Fått utredning tidigare med tanke på Ivf och äggdonation? Hoppas du mår okej under omständigheterna!

• LadyA01

Remissen inne nu, blir inte förrän i slutet av juni... :(

• LadyA01

Jo, absolut! Och det finns ju ingenting som hindrar oss från att försöka under tiden. :) det är näSta helg, 2/4 för att vara exakt. Sen kommer jag vara ifrån familjeliv fram till maj. :)

• LadyA01

Oj vad roligt! Då får man gratulera i förskott! :))

• LadyA01

Hurra, fått tid för utredning 9/5! :))

• LadyA01

Mens kom inatt! Bröllop imorgon o sen smekmånad! Hörs i maj igen! :)

• LadyA01

Hej gott folk! Tillbaka efter bröllopsresan, utvilad och redo för utredning.. Första besöket blir den 9/5 :) så, nu är det dags för nya tag, positiv anda och köra hårt igen! :) inte ägnat många tankar åt äl-tester osv nu, men semester är verkligen ett optimalt tillfälle för mycket sex i alla fall! ;) tror dock inte jag haft någon äl, hade känningar en kväll ett par dagar senare än vanligt, men inte så tydligt som det brukar vara.

Happy hey: usch vad tråkigt med envis moderkaka! När det väl gått på tok kan väl åtminstone kroppen bara lösa problemet direkt! Vad sa de på kontrollen? Hoppas det ordnar sig utan skrapning!

• LadyA01

Hej!
    Tvingades avboka i måndags - vilket jäkla dag det var! Blev av med bilnyckeln och hunden var i bilen. Innan jag visste ordet av det var skuggan förvandlad till sol och jag hade fullständig panik. Hade fönstren lite öppna och lyckades öppna dörren med hjälp av en blompinne... Så jag slapp krossa rutan iaf. Nyckeln återfanns en halvtimme senare i min kollegas väska där den ramlat ner... Och läkartiden var missad. Men jag fick faktiskt ny läkartid snabbt, så jag ska dit idag! Håll tummarna...

• LadyA01

Vilket jävla hittepå! De utreder inte alls mig - för jag har enligt dem bara haft ett missfall! För att man ska få utredas på det här jävla stället måste man ha fått komma in och se ett foster i livmodern och sen se att det försvunnit för att det ska räknas son missfall! Att jag varit inne på kk och fått konstaterat att jag fått ut allt och att min kropp varit gravid, det skiter de i! Att kk skickat remiss för utredning skiter de i. Det enda de gör är att jag ska få kollat sköldkörteln och antikropparna, that's it!

• LadyA01

Jag vet, det var min tanke också. Med tanke på att man bara får komma in på vul om man har särskild anledning, eller tjatar tillräckligt mycket, så känns det ju helt galet. Då får ju i princip en mycket liten andel av alla drabbade faktiskt komma in på utredning.

Är på Malmö universitetssjukhus.
    Mitt ifrågasättande verkade ge lite effekt iaf, fick åtminstone ett koagulationsprov också.

Najje: vad är det mer för tester de gjort på dig? Kromosom och progesteron, men vad mer?

Svar på tråden Börjat utredning efter tre eller fler missfall