• kungsan

Börjat utredning efter tre eller fler missfall

Grattis alla till era plus!
    Kul att läsa att det till slut fungerar för er.
    Har också haft ett antal missfall, går dock inte på utredning än, vi gör ett nytt försök i sommar annars ringer jag läkaren igen i höst.

• kungsan

Tack!
    Vi har försökt att bli gravida (med barn nr 2) i över två år. Vi har haft 6 missfall men läkaren tycker inte jag behöver utredas eftersom vi fått ett barn på naturlig väg. Allt ser fint ut och vi ska bara kämpa på. Men nu orkar jag snart inte mer utan blir det inget i sommar så ringer jag och bokar tid!

Men som sagt, jag blir så glad av att läsa att flera lyckas i denna tråd. Kul att läsa och själv får man ny energi.
    Frågar sig varför man inte gått med här tidigare och fått stöttning av andra i samma sits.

• kungsan

LaduA01: men oh... kan sådant också göra att man inte blir gravid? Jag var faktiskt på massage idag, var ett tag sedan jag var iväg men kände att det var dags. Sitter ju rätt mycket still på arbetet så ditt förslag är värt ett försök. Mitt problem är att ägget inte fäster verkar det som. Ca en vecka efter ÄL får jag graviditetssympton men sen kommer mensen i alla fall, oftast några dagar försent men den är där.

Fick råd av min läkare att börja äta folsyratabletter, inte ha sex efter ÄL och bara ta det lugnt och inte motionera för hårtt. Men inte hjälper det inte! Det enda som hänt att jag gått upp ca 5kg pga att jag inte rör mig lika mycket som tidigare. Vad gör man inte för att få en liten?!  

• kungsan

Tack för alla tips. Är lite rädd för att självmedicinera men jag ska ta mig ett prat med min läkare till hösten och berätta att jag gärna vill ha lite hjälp. Kan då föreslå det ni föreslår.
    Men massage och akupunktur ska jag absolut prova. Kan ju vara så enkelt att man behöver bättre blodflöde i kroppen.
    På torsdag är det dags för mens men har svullna och ömma bröst så lite hoppfull är jag allt. FAST jag har å andra sidan lite konstiga känningar i magen så jag tror ändå inte på att det blir något denna gången heller.
    Ska iväg på semester på lördag och då ska vi bo på ett spa hotell. Bokar in mig på massage varje dag om det går.   

Svar på tråden Börjat utredning efter tre eller fler missfall