• Piggelin31

Börjat utredning efter tre eller fler missfall

Hej!!

Lider verkligen med er när jag läser era berättelser... )=

Vi är ett par som har försökt få en liten guldklimp sedan 6,5år tillbaka.. Men har precis fått mitt tredje missfall bara går och väntar att den "riktiga" blödningen ska dra igång har så ont i mage/korsrygg till och från... Bruka det ta lång tid innan blödningen kommer igång riktigt? Mina två första var MA som märktes vid VUL så jag har inte fått blödning utan har skrapats efter som det bara satt kvar.. Har också gått igenom både IVF & ÄD.

Tänkte höra om ni vet hur snabbt man kan ta blodproverna efter missfallet vet att de ska starta en missfallsutredning.. måste kroppen komma igång igen som vanligt!! Eller det går och ta proverna när som??

• Piggelin31

Hej!! Vi har gjort 5 st äggplock och fått ut massor av ägg men inga dugliga så inget et sen har jag blivit spontant gravid sen blivit gravid genom ÄD...

Idag har jag kramper i mage &rygg väntar bara på blödning men i dag blöder jag inget alls ännu... Har jag inte fått blödning efter helgen så ska jag ringa och höra om de kan göra ett VUL och sen få tabletter och hoppas på dom hjälper...Så skönt att gå in här där nån förstår en... Ibland undra jag har hur jag/vi ska orka mer men på nått vis får man kraft  som man inte tror man har. 

LadyA01: grattis på bröllopsdagen =)

• Piggelin31

Nu har min blödning kommit igång får ju hoppas att kroppen tar hand om det själv denna gång... JAg har börjat tänka så konstiga tankar vi har hållt på i 6,5 år nu utan att lyckas tog mer än fem år innan vi blev gravida sen när vi väl blev det så 3 missfall.. Jag tänker så här att kanske min älskling hade haft det bättre med nån annan jag vill inte stå ivägen för hans högsta dröm... Är helt knäckt och bara gråter här hemma vet snart inte vad som är rätt och fel...

Kram

• Piggelin31

Tack för era svar känns så skönt att det finns några som verkligen förstår en... ♥ JAg vet att det är en knäpp tanke kanske, vi har klarat oss igenom så mycket men samtidigt finns det inget värre än och se besvikelsen ledsamheten i dens ögon som man älskar mest!! Tänkte höra med er om ni är öppna med att ni är ofrivilligt barnlösa?? Vi har världens babyboom i vår vänskapskrets och det känns skitjobbigt.. JAg börja få svårare och svårare och vara som vanligt och säg att det inte är nått när de fråga hur jag mår.. Min sambo vill absolut inte berätta och jag sa till han att vi behöver inte berätta allt utan bara att vi försökt ett tag men att det har inte funkat.. Har ni några råd så ar de välkomna =)

Jag har gått en del och pratat och tycker det är skönt i perioder men min sambo säger han inte behöver han är sluten som en mussla även för det mesta när jag fråga han tycker det är jätte jobbigt och prata om det..

• Piggelin31

Najje: Tack för omtanken =) känner mig lite piggare nu och blöder inte så mycket längre ska in i veckan på VUL och se så allt har kommit ut.... skönt så man kan börja se framåt vill ju gärna komma igång med utredningen men har inte hört nått met än... Hur är det med dig??
    Så skönt och kunna gå in på familjeliv där det finns de dom verkligen förstår vad man går igenom!

Kram

Svar på tråden Börjat utredning efter tre eller fler missfall