• pannkakan87

Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?

LängtanEfterBarn skrev 2015-10-03 22:53:59 följande:
    Sist jag plussade gjorde jag det 17 dagar efter ägglossning :)
    Får hoppas att det är för tidigt ännu, och därför testet visar negativt. :)
    Samma som mig då eftersom jag har 15 dagars lutealfas och testade en dag efter bim :)
  • pannkakan87
    LängtanEfterBarn skrev 2015-10-03 23:06:44 följande:
    Jag hoppas på det bästa :)
    Hur går det för dig?
    Jag har bim nästa helg :) Men har lite symtom, fått ådror och gasig mage som sist bland annat. Så jag hoppas att det inte bara är inbillning!
  • pannkakan87
    LängtanEfterBarn skrev 2015-10-04 10:18:05 följande:
    E som mig då med symtom. Brösten växer och växer :o
    Just brösten känner jag faktiskt inget i men det gjorde jag inte så värst sist heller! Men har fått tydligare ådror bla i armhålorna haha. Det var mitt största tecken förra gången. Men jag vet inte om det är typ att missfallet påverkat eller ja du vet inbillning. Vill inte få upp hoppet för mycket heller! :-/
  • pannkakan87
    LängtanEfterBarn skrev 2015-10-04 12:10:07 följande:
    Förstår exakt hur du menar. Jag har tagit två neg tester igår och i förrgår. Vet att det e lite tidigt men blir så besviken ändå att det är neg.
    Börjat få lite smått mensvärk idag. Känns inte riktigt som mensen men typ ilningar. Vet inte vad det beror på :/
    Har också haft lite pirr och ilningar. Men det känns som det är lätt att hitta på det eller känna efter för mycket oxå. Usch vill bara veta! Men jag hade ju det förra gången med så det bådar ändå gott.

Vänta till i morgon eller tisdag kanske och testa igen om inte mensen kommit? Hoppas den håller sig borta!!
  • pannkakan87
    LängtanEfterBarn skrev 2015-10-04 16:00:35 följande:
    Jag hade också ilningar vid min förra graviditet. Så kan ju hoppas på att det är ett tecken. Men dock att det är ett bra tecken.

Huvudet kan spela sig ett spratt med en.
    Men är så ivrig och utmattad känns det som. Man tänker inte på något annat, vill bara veta nu!!!! :/

Jag ska försöka vänta tills på Tisdag. Och hoppas bara att mensen inte kommer på besök. Själv? :)
    Jag ska testa nästa helg. :) Hade ägglossning för en vecka sen bara!
  • pannkakan87
    happylife skrev 2015-10-07 18:40:45 följande:
    Du är säkert gravid!! :) test i helgen va? Förstår inte hur du kan hålla dig! :)

Själv längtar jag efter min mens...för preggo är jag tyvärr inte. Känner NADA och neg test! Tog tom äggloss test, totalt neg. Så ledsen, fattar inte vad min kropp sysslar med, jG som haft regelbunden cykel hela mitt liv :(
    Å hoppas ändå att det kanske är hormonet som inte blev tillräckligt högt! Annars får ju gärna mensen komma så att du kan börja om och satsa på nästa äl istället!

Ja jag är rätt så pirrig nu, i helgen testar jag :) Var nära på att testa idag men ångrade mig pga vill inte gå runt en hel arbetsdag och va besviken och ledsen. Har en riktigt lång dag idag dessutom. Helgen blir nog bäst! :) Är på äl+11 idag.
  • pannkakan87
    tokigamamman skrev 2015-11-17 19:12:57 följande:
    Hej!

Jättehärligt att höra:) Själv hade jag MA i Sep. (v.13) och väntar fortfarande på att kroppen ska komma igång så att vi kan försöka igen.

Det känns bra att höra detta! Tack för att du delade med dig:)
    Hade också ma i v13 i september. Har äl just nu och hoppas att det tar sig denna gång :)
  • pannkakan87
    Äppeljuicen skrev 2015-11-18 22:03:40 följande:

Här såg läkaren hjärtat på fostret idag...

...Sen såg han ett till!!

Kan fortfarande inte smälta att vi har två i magen nu direkt efter mf!! Ska i alla fall tillbaka på ul nästa vecka för att konstatera tvillingar och för att se att den ena inte tillbakabildats...

NEJ SHIT GRATTIS!! Hoppas bägge finns kvar :D så härligt, vilken dröm!!
  • pannkakan87

Välkommen Ggrahnen.. beklagar ditt missfall! :(
    Jag fick ma i vecka 13 i början av september. Nu är vi inne på fjärde försöket sen dess och jag har bim i mellandagarna. Hoppas!! :)

Angående ägglossning så fick jag min tre veckor efter att missfallet kom igång. Hoppas att det blir samma för dig för då blir det perfekt när din sambo är tillbaka! :) Kram

• pannkakan87

Hej på er! Hur går det för alla?
    Sist jag skrev väntade jag ju på bim och det blev faktiskt ett plus denna gång! Solig Fjärde försöket efter mitt MA.

Är det någon mer som är gravid igen? Någon som tar/tänker ta trombyl för att motverka missfall nästa graviditet?

• pannkakan87
    frestelsen skrev 2016-01-03 12:44:34 följande:
    Vad är trombyl?
    Det är blodförtunnande som motverkar små blodproppar i blodflödet mellan mamman och fostret som gör att fostret inte får näring och dör = missfall.
  • pannkakan87
    frestelsen skrev 2016-01-03 17:54:50 följande:
    Oj, aldrig hört. Jag kör bidrottninggele och progesterall nu för att testa. Vet inte om de hjälper eller om det blir ett plus nu igen.

Men hur vet man om man ska ta sån trombyl då?
    Antingen får man det ju utskrivet av läkaren, det är väldigt vanligt att det skrivs ut till kvinnor som genomgått ivf. Annars är det till kvinnor som haft upprepade missfall. Jag har inte gjort någon utredning utan tar albyl minor som är samma som trombyl men receptfritt. 1/4 albyl minor motsvarar 1 trombyl ungefär. Det ska inte vara någon fara att ta eftersom det är så små mänger. Men googla trombyl eller albyl minor och missfall så finns massa info! :)
  • pannkakan87
    Ggrahnen skrev 2016-01-04 15:57:30 följande:
    Hej och STORT GRATTIS!! Jag har börjat fått en rosa flytning som i början på mens. Men det lite konstiga är att om jag har mens nu så betyder det att jag haft ÄL endast 3 dgr efter att blödningen slutat och alltså endast 8 dagar efter ma/mf. Är inte det lite väl tidigt? Känns konstigt att jag ska ha varit fertil under min blödning bara några dagar efter ma/mf.. Någon som känner igen sig?
    Det är vanligt att få en liten blödning vid ägglossning efter ett missfall. Varför vet jag inte men det verkar vara många som upplever samma.. Så du kan nog räkna att det var ägget som släppte och därför kom den rosa flytningen. Eller har det blött mer?
  • pannkakan87
    fernandasmamma skrev 2016-01-05 12:03:07 följande:

Jag fick missfall i vecka 9, fast det hade dött i vecka 6..
    Trodde jag hade blött färdigt så jag och sambon hade sex, men sen efter det har det kommit lite blodiga flytningar så nu blir jag jätteorolig för att jag kan få en infektion :-/
    Är det jättestor risk för infektion?
    Jag behövde inte skrapas eller ta tabletter, kroppen skötte det av sig själv, då borde risken inte vara så stor eller?

Det är nog ingen fara. Om du känner att du får ont eller illaluktande flytningar kanske du ska åka in och kolla men annars klarar kroppen oftast av att rensa ur ett missfall själv. Jag behövde inte heller skrapas eller ta tabletter :) 
  • pannkakan87
    Ggrahnen skrev 2016-01-05 18:54:31 följande:
    Vad mycket svar du sitter på :) Small till igårkväll och började blöda ganska rejält. Men kom även lite mer klumpar, igår och idag..Fast väldigt små.. Men var ju synd att det inte var ägget då..Då hade jag ju fortfarande haft chans till BIM :D
    Okej men då rensas det ur i alla fall det är bra! Hur länge sen är det sedan ditt missfall nu? Jag blödde klumpar de första två menserna men det är de inte alls som gör. Men jag hade gått till v13 så det fanns rätt mycket som skulle ut. :/
  • pannkakan87
    Ggrahnen skrev 2016-01-06 10:04:28 följande:
    Ja jag satt och googlade lite igår. Plussade du gravtest pga resterna? Det är tydligen vanlogt också men jag har inte tagit nåt. Jag var i v.12 så hade också en del som ville ut.. På fredag är det fyra veckor sen mf. När fick du din första mens, minns du?
    Mina gravtest visade minus 1 vecka efter MF. Jag fick mens 35 dagar efter MF eftersom äl blev 1 vecka sen. (Testade med ältester) Din mens kommer nog inom en vecka. Har ni försökt denna äl? :)
  • pannkakan87
    Ggrahnen skrev 2016-01-06 16:07:45 följande:
    Tog inga ältester utan vi körde på när det fanns möjlighet. Tog aldrig gravtest heller. Men känns som detta borde vara mens..det sjuka är bara att då borde jag haft äl redan en vecka efter mf..(och vi började "jobba hårt" redan 5dgr efter mf..) Haha fy fan vad lite man egentligen vet om sin kropp! Vi får väl se vad tiden utvisar. Tack för alla dina svar pannkakan87!
    Jag håller tummarna för er!! Solig
  • pannkakan87
    frestelsen skrev 2016-01-11 16:41:40 följande:
    Jag fick svar om att jag får blodproppar ev som gör mf. Det heter lupus antikoagulans! Men måste dessvärre vänta på ett prov till o funtar på att ta de där abyl minor. Hur tar du det?
    Jag tar 1/4 albyl minor om dagen, på morgonen tillsammans med folsyran. Jag har inte känt några bieffekter eller nånting. Är helt som vanligt :) Gick in i vecka 7 idag och har vul den 2 februari då får vi se om det är nåt litet hjärta som pickar.

Jag började ta direkt efter plusset. :)
Svar på tråden Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?