• Anonym4848

Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?

Um Hamza skrev 2021-07-16 20:57:13 följande:

Jag väcker den här tråden :) Har fått ett missfall i v 6-7 någonting, men kändes som det stannat av tidigare. Det var mitt första och kändes inte alls som jag trott, gjorde varken särskilt ont eller bködde särskilt mycket. Testade först positivt, sen neg efter 10 dagar. Hade älstickor till hjälp och nu känner jag mig faktiskt gravid, peppar peppar. Man vill ju inte hoppas när man läser att det är en femtedels chans som mest att bli gravid även när alla gynnsamma förutsättningar finns där, och mindre ju äldre man blir. . Jag undrar om det stämmer, eller om vissa är mer fertila än så? Alltid blivit gravid snabbt, och utan att planera in det i cykeln. Jaja, hoppas gör jag i alla fall! Kan testa tidigt på tisdag eller onsdag tror jag

Ca 30% chans om allt stämmer tycker jag att man brukar läsa.
  • Anonym4848
    Um Hamza skrev 2021-07-16 21:12:50 följande:

Ja, nu läste jag 5-15% när man är över 35. Deprimerande siffror. Men jag antar att det måste vara rätt svårt att räkna ut korrekt.

Ja efter 35 går det ju ner. 30% är ju under "perfekta" förhållanden som sagt.
  • Anonym4848
    hurtänktedunu skrev 2021-08-15 21:38:00 följande:

Fick missfall I veckan. Var v.10+4 men bebis hade dött v.7+5 ca. Denna tråd gav verkligen hopp om att bli gravid igen. Hoppas verkligen. Fick cytotec i fredags och har vart ett smidigt förlopp om man kan säga så. Längtar bara till det har blött färdigt så vi kan försöka igen.

Beklagar! Jag var med om samma i våras. Tyvärr räckte inte Cytotec, trots att det kom ut massor. Fick cytotec igen och till slut skrapning. Men efter den plussade vi direkt igen. Lycka till!
  • Anonym4848
    hurtänktedunu skrev 2021-08-16 10:42:02 följande:

Tack. Känns ändå positivt. Hur får man reda på att allt inte kommit ut? Fick ut vad jag tror var själva graviditeten igår. Nu blöder det knappt alls.

För mig blev det tyvärr en utdragen historia..fick negativt på gravtestet de skickade med, tog det efter 14 dagar och då anses det färdigt. Sen kände jag att nåt inte stämde då jag fick väldigt svag men långdragen mens efter och ringde men de tyckte jag skulle vänta en mens till och då höll det också på i typ 2 v istället för 4-5 dagar. Då fick jag ett vul till slut och då såg det att det var lite kvar. Så mitt råd är, känns nåt knasigt sen så lita på magkänslan och stå på dig!
  • Anonym4848
    hurtänktedunu skrev 2021-10-15 20:48:19 följande:

Jag lyckades bli gravid igen efter första mensen efter ma. Beräknad i juni nu om allt går bra men känner att jag inte kan glädjas alls på grund av oro

Åh men va härligt, stort grattis! <3

Vet precis hur det känns, är i v. 23 nu och kan fortfarande inte riktigt glädjas. Så tråkigt att man blir så skadad av sina tidigare erfarenheter. Håller alla tummar för er, en dag i taget! <3
  • Anonym4848
    hurtänktedunu skrev 2022-05-29 13:07:49 följande:

Kan också dela med mig lite. Fick ju missfall I augusti förra året. Blev gravid direkt efter och kände sån oro. Kunde inte alls glädjas. Men nu sitter jag här och är i v.38 och väntar på lillasyster som kan komma när som helst nu. 

Så härligt att allt gått bra! Hoppas det går fint nu sista biten och förlossningen <3

Jag kunde inte riktigt glädjas nån gång egentligen, var orolig hela vägen. Men i v. 38+5 kom hon med buller och bång! Kände ingenting och på kvällen kom lite mensvärk  från ingenstans och 5 timmar senare var hon ute, hur frisk och stark som helst! :D
Svar på tråden Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?