• frestelsen

Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?

Åh en tråd för mig. Fick plus okt 2a 2014 som slutade i mf v. 5+... fick plus en månad efter på bim dagen men fick "mens. Nu i år plus 2a okt 2015 creepy med plus på exakt samma datum.. slutar dock i MA v. 9 med avstannat v.6. Så fick cytotec och slutade blöda ca 12 dagare efter. I måndags. Va inne måndagen innan o då sa hon att de såg ut att blivit infektion i livmodern men allt såg ut at va ute. Så penicillin o antibiotika. Nu har vi legat 2 gånger sen blödningen slutat. Vet inte så mycket då mina gravtest är positiva fortfarande.. har sånna från 10 hcg o testade med ett rfsu 25, som blivit svagare iaf

Va tror ni? Vänta eller köra på?

• frestelsen
    annacnummertre skrev 2015-11-19 20:44:00 följande:

Jag kan nog inte svara proffessionellt, men jag hade kört på... Mina stickor visar totalt neg redan, så vi kommer köra så fort jag slutat blöda tror jag...

Va dumt att mina visar plus förtfarande. Svårt med.ältest då, de visar ju plus med. Men vi kör på.ligga varannan dag. Jobbigt bara o veta om man får plus, när man har plus. Vill ju inte vänta längr.
  • frestelsen
    SSK13 skrev 2015-11-20 08:47:39 följande:

Jag tänker mest på infektionen. Man ska ju inte ha sex under tiden man blöder ut sitt missfall pga infektionsrisken. Nu har du ju en infektion, tänker om den förvärras?

Annars hade jag inte heller väntat. Har läst kurser om gyn och obstretrik, läste senast igårvkäll om det där rådet vissa ger med att vänta en mens innan man ska bli gravid igen. Det finns inget vetenskapligt bakom detta, det är för att man ska kunna datera graviditeten lättare med en mens emellan. Och det skiter iaf jag fullständigt i! Man har ju ett hum när man blev gravid, sen kan man göra VUL för att datera.

Fast den är slut. Har inte legat under blödning eller när jag åt penicillin o så. Sista tabletter i söndags o sista blodflytning söndags så vi låg tis kväll första gången. Så svårt att veta om äl sker när man har svaga gravtest o starka äl test varje dag ännu. Vet inte hur livmodern är nu. Känns bra iaf:)
  • frestelsen

Hur mycke hcg kan man ha kvar med ett sånt här svagt test? Borde väl bli helt neg snart? Fick en blödning idag igen. Dag 19 efter cytotec o ma. Lite blödning som svag mens. Vi hade sex o kanske va de som drog i gång lite blod. För kan väl inte ändra cykel till 19 dagar efter ha haft 30.. vore tacksam om nån har erfarenhet? Trodde först jag va på dag 22 men va ju dagens datum. Skev i en annan tråd men tänkte om nån har koll här?

• frestelsen

Håller på att tempar o letar äl:) så ingen äl än men hoppas den dyker upp nu nunnuuuuu!!

• frestelsen
    pannkakan87 skrev 2016-01-03 11:36:29 följande:

Hej på er! Hur går det för alla?

Sist jag skrev väntade jag ju på bim och det blev faktiskt ett plus denna gång!  Fjärde försöket efter mitt MA.

Är det någon mer som är gravid igen? Någon som tar/tänker ta trombyl för att motverka missfall nästa graviditet?

Vad är trombyl?
  • frestelsen
    pannkakan87 skrev 2016-01-03 17:46:24 följande:

Det är blodförtunnande som motverkar små blodproppar i blodflödet mellan mamman och fostret som gör att fostret inte får näring och dör = missfall.

Oj, aldrig hört. Jag kör bidrottninggele och progesterall nu för att testa. Vet inte om de hjälper eller om det blir ett plus nu igen.

Men hur vet man om man ska ta sån trombyl då?
  • frestelsen
    pannkakan87 skrev 2016-01-03 18:01:43 följande:

Antingen får man det ju utskrivet av läkaren, det är väldigt vanligt att det skrivs ut till kvinnor som genomgått ivf. Annars är det till kvinnor som haft upprepade missfall. Jag har inte gjort någon utredning utan tar albyl minor som är samma som trombyl men receptfritt. 1/4 albyl minor motsvarar 1 trombyl ungefär. Det ska inte vara någon fara att ta eftersom det är så små mänger. Men googla trombyl eller albyl minor och missfall så finns massa info! :)

Aha tack. Ska jag göra:)
  • frestelsen
    pannkakan87 skrev 2016-01-03 18:01:43 följande:

Antingen får man det ju utskrivet av läkaren, det är väldigt vanligt att det skrivs ut till kvinnor som genomgått ivf. Annars är det till kvinnor som haft upprepade missfall. Jag har inte gjort någon utredning utan tar albyl minor som är samma som trombyl men receptfritt. 1/4 albyl minor motsvarar 1 trombyl ungefär. Det ska inte vara någon fara att ta eftersom det är så små mänger. Men googla trombyl eller albyl minor och missfall så finns massa info! :)

Jag fick svar om att jag får blodproppar ev som gör mf. Det heter lupus antikoagulans! Men måste dessvärre vänta på ett prov till o funtar på att ta de där abyl minor. Hur tar du det?
  • frestelsen
    pannkakan87 skrev 2016-01-12 10:17:40 följande:

Jag tar 1/4 albyl minor om dagen, på morgonen tillsammans med folsyran. Jag har inte känt några bieffekter eller nånting. Är helt som vanligt :) Gick in i vecka 7 idag och har vul den 2 februari då får vi se om det är nåt litet hjärta som pickar.

Jag började ta direkt efter plusset. :)

Men när började du ta den? Efter äl?
  • frestelsen
    Pluttisen skrev 2016-01-21 14:54:08 följande:

Jag hoppar in här jag också nu när tråden är levande, googlade runt efter olika erfarenheter bland dem som fått MA tidigare o så.

Jag var på RUL två dagar innan jag skulle gå in i v.20 och tyvärr visade det sig att bebi keks hade dött i vecka 13, så hela nästan 7 veckor hade jag burit på en död bebi keks :/

Snopet som fan*..men tisdagen den 12:e januari fick jag föda ut allt i en skål i toan på kvinnokliniken, bölade otroligt mycket när jag krystade ut allt...så känslomässigt.

Började sluta blöda i förrgår och kunde inte hålla mig längre ifrån att inte ha sex..jag var helt tokig i kroppen.

Nu har blödningen verkligen slutat helt och vi har haft sex två gånger denna vecka, 1 i förrgår och en gång igår..så otroligt skönt..saknaden efter samlag har varit så stor, samtidigt som längtan att kunna skapa "sockan" har dragit ens humör upp och ner.

Jag hoppas, vi hoppas att jag ska bli gravid snart,så man kanske får en december bebis :)

Beklagar :( tänk på att det kan ta en stund att få äl. Kroppen kan va lite snurrig i början. Jag blödde nästan en hel månad och va super stressad för att bara försöka igen på en gång. Tyvärr ville min kropp inte alls. Men nu har jag äntligen äl på ingång och känner stora hopp för denna månad. Försök ta det lite lugnt så här i början är mitt tips. Man blir mer besviken när man ligger i för mycket o inget händer:( har du fått negativa gravtest än?
  • frestelsen
    Pluttisen skrev 2016-01-21 16:14:32 följande:

Har inte tagit något grav test efter aborten, vi kör helt enkelt med att bara ha sex så får vi se när det tar sig.

Jag var bara så otroligt kåt i förrgår att kroppen skakade att det var bara att ha sex, för det var inte klokt vad bra jag mådde efteråt sen.

Vi hoppas att det tar sig fort men det är som du säger kroppen kan ta tid.

Men de är ju bra. Kåt= kroppen vill göra barn:)

Men tänk på att de kan va bra o se om hcg är borta så du inte tror det tagit sig o så är de gamla hcg kvar.

Jag hade positivt gravtest hela månaden och sen va de lite svagt nån vecka efter förstabim.
  • frestelsen
    Pluttisen skrev 2016-01-25 14:16:55 följande:

Precis :) kroppen säger ju till när den är redo.

Ja nä precis, har inte haft pengar just nu att kunna köpa någe gravtest, annars är det bara att fortsätta vardagen med det man gör och när man väl är gravid igen så kommer det ju märkas så småningom :)

Är du gravid igen?

Nä, har äl igår/idag. Är orolig för att maken inte vill kliva på idag haha. Vi hade sex igår och förrgår men nån dag till vore bra:)
Svar på tråden Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?