• Ggrahnen

Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?

Vad hände med alla? Hur har det gått?? Vilken fantastisk tråd, här vill jag vara med!

MA i v.12, dött sedan v.7. På fredag är det två veckor sedan. Tog cytotex och har varit på efterkoll, tog en vecka så var allt ute och blödningen försvann. Jag grät fram till att jag slutade blöda. Nu är jag superivrig på att försöka igen och ser bara framåt!!

Men det är jul och vi hade bestämt sedan länge att fira "sista gången på varsitt håll" så vi kommer inte ses förrän om en vecka! Hoppas vi inte missar ÄL...

• Ggrahnen
    pannkakan87 skrev 2016-01-03 11:36:29 följande:

Hej på er! Hur går det för alla?

Sist jag skrev väntade jag ju på bim och det blev faktiskt ett plus denna gång!  Fjärde försöket efter mitt MA.

Är det någon mer som är gravid igen? Någon som tar/tänker ta trombyl för att motverka missfall nästa graviditet?

Hej och STORT GRATTIS!! Jag har börjat fått en rosa flytning som i början på mens. Men det lite konstiga är att om jag har mens nu så betyder det att jag haft ÄL endast 3 dgr efter att blödningen slutat och alltså endast 8 dagar efter ma/mf. Är inte det lite väl tidigt? Känns konstigt att jag ska ha varit fertil under min blödning bara några dagar efter ma/mf.. Någon som känner igen sig?
  • Ggrahnen
    pannkakan87 skrev 2016-01-05 16:48:58 följande:

Det är vanligt att få en liten blödning vid ägglossning efter ett missfall. Varför vet jag inte men det verkar vara många som upplever samma.. Så du kan nog räkna att det var ägget som släppte och därför kom den rosa flytningen. Eller har det blött mer?

Vad mycket svar du sitter på :) Small till igårkväll och började blöda ganska rejält. Men kom även lite mer klumpar, igår och idag..Fast väldigt små.. Men var ju synd att det inte var ägget då..Då hade jag ju fortfarande haft chans till BIM :D
  • Ggrahnen
    pannkakan87 skrev 2016-01-05 19:29:31 följande:

Okej men då rensas det ur i alla fall det är bra! Hur länge sen är det sedan ditt missfall nu? Jag blödde klumpar de första två menserna men det är de inte alls som gör. Men jag hade gått till v13 så det fanns rätt mycket som skulle ut. :/

Ja jag satt och googlade lite igår. Plussade du gravtest pga resterna? Det är tydligen vanlogt också men jag har inte tagit nåt. Jag var i v.12 så hade också en del som ville ut.. På fredag är det fyra veckor sen mf. När fick du din första mens, minns du?
  • Ggrahnen
    pannkakan87 skrev 2016-01-06 14:22:33 följande:

Mina gravtest visade minus 1 vecka efter MF. Jag fick mens 35 dagar efter MF eftersom äl blev 1 vecka sen. (Testade med ältester) Din mens kommer nog inom en vecka. Har ni försökt denna äl? :)

Tog inga ältester utan vi körde på när det fanns möjlighet. Tog aldrig gravtest heller. Men känns som detta borde vara mens..det sjuka är bara att då borde jag haft äl redan en vecka efter mf..(och vi började "jobba hårt" redan 5dgr efter mf..) Haha fy fan vad lite man egentligen vet om sin kropp! Vi får väl se vad tiden utvisar. Tack för alla dina svar pannkakan87!
  • Ggrahnen

Det är tydligen möjligt att ha äl en vecka efter missfallet. Dessutom är första mensen inte helt normal heller. För mig har den forsat i 7 dagar nu och det är alltså snart dags för äl igen.. Så bara att hoppas att blödandet slutar innan fertila perioden börjar. Haha! Verkligen rörigt detta!

• Ggrahnen
    zwp skrev 2016-04-05 16:59:50 följande:

Den 15/2 var jag på ultraljud. Vi skulle då få se vårt lilla hjärta för första gången men så blev det inte. Jag var i v.12 men fostert måste ha dött tidigt för de såg bara något som liknade en cysta. Jag åkte direkt till gyn och fick tabletter jag skulle stoppa upp för att få ut allting. Två timmar senare började det forsa blod. Mamma och sambon fick hjälpa mig att torka upp allt för det bara rann i ca 3 timmar. (Fick t.o.m köra till akuten och hämta vuxenblöjor då två paket bindor tog slut)

Jag började efter detta svimma och vi åkte till akuten ännu en gång. Jag fick tabletter som skulle sväljas med jämna mellanrum under dagen då allt inte kommit ut ( kändes och såg ut som att jag tappat allt blod i kroppen och lite till)

Jag fortsatte efter detta att blöda i 5 veckor till med sjuka smärtor. Men en dag bara forsade det ut igen i soffan och sängen så jag fick åka in akut. Samma dag blev jag skrapad då jag hade mycket rester kvar och testade fortfarande plus. Nu är det två veckor sedan och jag har nu lite brunaktiga slemmiga flytningar. Är det på väg att försvinna då? När kan jag räkna att mensen eller äl ska komma? Ska jag räkna tabletterna eller skrapningen som "mens"?

Usch vad hemskt!! Jag fick också åka in akut på grund av blödningarna. Läkaren tog en tång och plockade ut rester. Det gjorde riktigt ont och efteråt svimmade jag av blodbrist och smärtor. Fick ligga kvar över natten..

Vi försökte räkna med äl två tre veckor efter ma. Men blev inte gravida då. Jag fick en mens till och tog sen ägglossningstester. Då blev vi gravid igen! Är idag i v18. Stort lycka till!! Även om det känns som att man aldrig ska komma över det, så lyckas man tillslut bearbeta det.. Framförallt när lyckan kommer igen. Den kommer för dig också!
Svar på tråden Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?