Ni som blivit gravida direkt efter missfall - hur har det gått?
Jag väntar på bim nu efter mitt missfall i början av månaden. Tror att jag har bim den 2 eller 3 oktober. Hoppas att jag blev gravid direkt och slipper mensen.
Jag väntar på bim nu efter mitt missfall i början av månaden. Tror att jag har bim den 2 eller 3 oktober. Hoppas att jag blev gravid direkt och slipper mensen.
Hur går det Happylife? :)
Håller tummarna för dig Happylife:)
Fick du mens innan ni försökte igen efter missfall?
Självklart uppdaterar vi varandra. Lite peppning till att det ska bli positivt :D
Småregnar = så räknar
Okej, det låter ju märkligt att blöda så länge. Så då vet du inte om du var gravid innan du börja blöda så länge?
Jag fick missfall för ca 3 veckor sen. Blödde i en vecka, sen slutade allt. Tänkte att för skojs skull testa med äggtester för att se hur snabbt kroppen hämtar sig. Två veckor efter jag slutat blöda fick jag positivt utslag på testet. Dagen efter var jag på efterkontroll för att se att allt kommit ut vid missfallet. Och då såg dr att jag hade ägglossning för ägget hade lossnat. Så jag har inte haft någon mens emellan missfall till nu :)
Jag skulle ju haft samma bim som dig men sen kom min ägglossning 3 veckor efter mf istället för 2 som jag trott. Mätte med ältester och hade inte fått utslag innan men hade så mycket ägglossningssymptom så jag hade trott att jag missat stegringen. Men ja så nu har jag bim helgen efter istället, eller mellan 11-14 nåt sånt.
Det är ju inte ovanligt att ägglossningen blir sen när kroppen helt plötsligt ska ställa om sig från gravid till att börja mogna äggblåsor igen. Så jag är superglad att jag äntligen hittade ägglossningen hehe och det gör inget att behöva vänta lite till för jag var ju lite orolig att jag inte ens skulle ha äl pga testerna inte visade nåt först!
Jag håller verkligen tummarna att du får ditt plus i helgen! Oavsett borde vi följa varandra :)) Du får uppdatera sen hur det gick!
Ser tyvärr bara ett streck. Men testa igen om ett par dagar :)
Jag har aldrig fått tork/spökstreck förr så svårt att tro att det är det! Men många andra har ju tyvärr fått det. Jag fick blankt test igår med gravidkollens test och sen idag detta lloyds.
Hoppas innerligt att de syns mer på fredagens test!
Har dock inga grav symptom just nu :(
Hej girls!
Im man ska våga sig in här igen då...jag plussade 26/8 och missfall 5/10, inte på kontroll 6/10 och gjorde vul, ingen graviditet kunde synas och jag fick cytotex för att allt skulle ut! Började testa med ältester 2 veckor senare som visade plus, minus ohh plus igen...hade hur som helst sex och nu har jag haft liknande symptom som innan jag plussade sist...vågar inte riktigt tro att det kan blivit något direkt, ska testa på söndag 11/10 igen om ingen mens syns till! KAN det inte bara få gå nu...kämpat i två år! Ge mig något att se fram emot, varit ett tufft år nu!
Någon mer som plussat?
Har haft metallsmak i munnen idag precis som förra gången. *hoppas*
Å hoppas ändå att det kanske är hormonet som inte blev tillräckligt högt! Annars får ju gärna mensen komma så att du kan börja om och satsa på nästa äl istället!
Ja jag är rätt så pirrig nu, i helgen testar jag :) Var nära på att testa idag men ångrade mig pga vill inte gå runt en hel arbetsdag och va besviken och ledsen. Har en riktigt lång dag idag dessutom. Helgen blir nog bäst! :) Är på äl+11 idag.
Jag fick MF för 6 veckor sen då jag var runt 6 e veckan. Mitt första MF. Har 2 barn sen tidigare.
Väntar fortfarande på min mens. Undrar hur lång tid det tog för er att få tillbaka den. Jag har ju vissa symptom eller inbillningssymptom. Har inte tagit nåt test. Har ådror på ena bröstet men de kanske ligger kvar så lång tid efter MF jag hade?