Inlägg från: slangbella |Visa alla inlägg
  • slangbella

Varför väljer man frivilligt bort barn?

För att man kan ha ett lika bra liv utan barn

För mig var det inte helt självklart att jag nånsin skulle bli förälder. Inte för att jag har tänkt egoistiskt eller för att barn skulle vara jobbiga eller så. Men jag hade inte träffat rätt person att bilda familj med och trodde inte att jag nånsin skulle göra det. För mig var inte drivet att bli förälder så hårt så att jag skulle blivit ensamförälder medvetet. Därför blev jag förälder sent och det var inte av egoistiska skäl.

(¯`°?.¸ Det är otroligt vad lite man klarar av om man verkligen inte försöker ¸.?°´¯)
  • slangbella
    Ellia skrev 2011-03-07 19:23:12 följande:
    Instämmer till fullo!! När jag läser det som PennyD ("en vädjan, bara..") skriver blir jag mörkrädd. Som om man inte kan ändra sig och vilja ha barn när man är 40 utan att det skulle vara fult och motiverat av någon slags statusgrej! Hur ska vi kunna komma överens här i världen o visa varandra hänsyn och omtanke om det bara finns ETT sätt som är rätt att leva livet på? Tycker det är lite tröttsamt med snusförnuftiga vet-alltare i 20-25-års åldern så jag kanske inte är så mycket bättre själv iofs...
    (¯`°?.¸ Det är otroligt vad lite man klarar av om man verkligen inte försöker ¸.?°´¯)
  • slangbella
    PennyD skrev 2011-03-07 00:35:38 följande:
    Jag känner inte med dig, men jag tror jag förstår dig. Jag hoppas för dig och dina ofödda barn att du står på dig och går den väg du vill gå.

En vädjan bara, gör inte misstaget att som fyrtioplussare komma på att "fasiken, det där skulle man ju också kirrat, för statusens helhetsbilds skull" och producera en eller två ungar, bara för att.
       Vi människor förtjänar bättre. Och inte nog med att jag tycker det är ovärdigt att komma (egentligen) oönskad, så känns det ännu värre om föräldrarna snart går med rullator.
    Men seriöst, hur många tror du det är som verkligen tänker så? Jag tror att de är ganska lätträknade. Däremot tror jag det är vanligare att åldern kan göra att man värderar om saker och ting, ändrar sig och vill trots allt vill försöka bli föräldrar.
Svar på tråden Varför väljer man frivilligt bort barn?