Varför väljer man frivilligt bort barn?
Oj - vilken tråkigt vinklad trådstart/omröstningsalternatvi! Får känslan av att TS inte alls är ärligt intresserad utan vill använda rösningen som någon sorts dolda debattargument.
Det är väl bara att göra en liknande "omröstning med frågan - "Varför har du valt att skaffa barn?"
A - för att jag inte orkade plugga vidare, skaffa ett jobb eller ta tag i mitt liv - nu kan jag få föräldrapenning, barnbidrag och socialbidrag.
B - är jag inget annat så kan jag i alla fall vara en MAMMA
C- för att hålla kvar mannen så att han inte lämnar mig
D- annat - vad det nu kan vara...
Känns omröstningen trevlig och ovinklad? Känner alla föräldrar därut stor lust att svara på frågan? Som någon argumenterade i tråden här - "Man kan ju svara "Annat" om man inte gillar de övriga svarsalternativen".
Själv är jag höggravid och väntar mitt första barn. Jag har aldrig känt någon barnlängtan, och tycker inte speciellt mycket om barn generellt. Men - så träffade jag min man, och så växte det fram en längtan att få ett barn med HONOM. Jag skulle absolut inte vilja vara ensamstående förälder - och vad som helst kan ju hända, men det känns som om vi har väldigt bra förutsättningar för att hålla ihop och vara bra föräldrar till vår kommande dotter, med en bra ekonomi som också ger förutsättningar för att vi ska vara lyckliga tillsammans hela familjen. Hade jag inte träffat min man så hade jag varit en av de frivilligt barnlösa.