Varför väljer man frivilligt bort barn?
För att man kan ha ett jättebra liv utan barn, och för att alla inte känner av det biologiska behovet av att ta hand om en avkomma.
För att man kan ha ett jättebra liv utan barn, och för att alla inte känner av det biologiska behovet av att ta hand om en avkomma.
Nu har jag själv ett barn, och ett till på väg. Men för mig var det aldrig någon självklarhet att skaffa barn. Jag kände inte av den "biologiska klockan" som alla pratar om, och kände därför inga som helst behov att ha barn. Men när jag blev gravid med min sambo, valde jag att behålla. Jag hatade att vara gravid. Jag gjorde dock en kraftig turn-over och blev värsta morsan när nr.1 kom ut. Nu när jag är gravid med nr. 2, hatar jag fortfarande att vara gravid och förstår mig inte på det "härliga" med att se ut som en flodkossa. Men jag tror jag kommer att vara värsta bästa morsan åt nr. 2 också.
Alltså: det man inte vet, mår man heller inte dåligt av! De flesta som är frivilligt barnlösa, känner helt enkelt att de förmodligen inte missar något!
Men jisses, vilka sura citroner som härjar i tråden! TS har tagit fram några skäl som man kan rösta på, och sen så finns det obligatoriska "annat" som man jättelätt kan klicka i, om ingen av de första alternativen passar i ert tänk! Är det här en tråd som uppenbarligen trampar på jäkligt ömma tår, så får ni väl för Guds skull klampa ut er härifrån om inte den passar er istället för att komma med personangrepp på TS!
Scheisse! Nästan så man tappar hoppet om mänskligheten ibland när man läser vissa inlägg här på FL! *suck*
Jag tror faktiskt att det är ett större problem att folk skaffar barn utan att tänka på konsekvenserna av detta val. Det intrycket får man i alla fall av att läsa vissa trådar här på FL.