Boktips till 2-åring tack!
Vad gillar era 2-åringar att läsa? Min flicka älskar Ludde-böckerna, Bu och Bä, Ingrid-böckerna.
Funderar nu på vad mer som kan passa henne, någon som har tips?
Vad gillar era 2-åringar att läsa? Min flicka älskar Ludde-böckerna, Bu och Bä, Ingrid-böckerna.
Funderar nu på vad mer som kan passa henne, någon som har tips?
Alfons Åberg och Totte-böckerna gillas här hemma av dryga 2-åringen. Hon gillar böcker med vardagliga händelser som tex Totte bakar och Alfons som inte vill sova.
Totte- och Emma-böckerna kan vi prova! Jag har själv tyckt att bilderna är ganska fula i dom, men det behöver ju inte betyda att dottern inte gillar dem
Alfons har jag kikat i nån gång, men tror att det är för mycket text per sida för att hon ska behålla intresset...
Tack för tipsen förresten
Fler?
Beror på hur språklig 2åring du har och vad hon orkar med
Är så otroligt individuellt
Halvan böckerna är spännande men lite för grabbiga kanske ?
Alfons
Astrid Lindgren
Håkan Bråkan
Mamma mu
Nicke Nyfiken
Barbapappa
Vi började introducera de underbara Jan Lööf böckerna, läste dock inte all text
Anna-Clara Tidholms "Alla får åka med" var favoriten här när barnen var i den åldern!
Vem? - böckerna
Bockarna Bruse
Castor-böckerna
God natt alla djuren
Tack så jättemycket för alla tips hittills!
Då vet jag vad jag ska hålla utkik efter nästa gång vi tar oss till bibblan.
Fast fler tips mottages gärna
Lilla spoket Laban,Lilla Anna
Fia och djuren
Bo går till dagis
Gösta gungar, Gösta tvättar
Böckerna om Nejlika
Böckerna om Ingrid
Böckerna om Viggo
Mulle Mecks minsta bok (tror det är 4 olika böcker)
Stora Sommar-/vinter-/höst- och vårboken. Jättefina böcker där det händer mycket på sidorna och man får hitta på text själv.
Tack!
Ingrid-böckerna är poppis. Lånade även Viggo häromdagen, de gick också hem :) Även en bok om Nejlika gick hem
Gittan eller Ingrid böckerna, de har vår son älskat..
Min nyblivna tvååring gillar Alfons och Totte mest av allt. Får han välja godnattsaga själv blir det alltid antingen Totte bakar eller Aja baja Alfons Åberg. Inga undantag, vi låter honom därför inte alltid bestämma för det är inte så kul att läsa precis samma jämt. Böckerna om Ellen och Olle, Mamma Mu, Halvan, Mulle Meck och Laban hör också till favoriterna.
Vi brukar ofta låna böcker på biblioteket och "testköra" innan vi köper. Exempelvis gillar han inte alls alla Alfonsböcker lika mycket, då är det ju roligare att köpa favoriterna! Finns mycket barnböcker på rea just nu - bra läge att passa på att köpa ett litet lager för att ge som små presenter vid ex sjukdom.
Hej
Vill tipsa om en ny barnbok för barn 2-8 år.
En berättelse om att vara lite annorlunda.
Mumlande Humlan
Finns att läsa om på htp//sagostund.eu