• castillo

LCHF

jag kör lchf. startvikt 86 kg i mitten av december. gick ner till 78 kg i jan. alltså på en och en halv månad.
    jag drak mjölk till frukost och till mitt te.(istället för socker). jag är inte förtjust i fil men yoghurt till frukost. jag åt frukt en gång i veckan men bärr varje dag till min smotthie.
    frukost tips. smottie (havredryck, kessela el. turkisk yoghurt och bär), pankakor (lchf) finns att hitta på nättet, omelletter, äggmuffins(finns på nättet resept). lchf bröd smakar så där beror på vilket resept man tar. tonfisk eller makril på burk, kokt ägg. ja resten från gårdagen,

jag fuska jätte mycket. åt massor av mörkchoklad och på fredagar unnade jag mig läsk, (men köpte 33 cl endast så att jag inte kunde drika mer en det). jag fuska på kalas, släktmiddagar. 

gick ner 8 kg med fusk hade säkert gått ner mera om jag inte fuskat.

har slutat med lchf i feb och gick upp 2 kg. troligen vättska 1 kg. (jag har en tendens att sammla på mig vätska så fort jag äter kolhydrater). började igen på lchf igår och hade gått ner 0,5 kg idag troligen vätskan då jag vaknar på natten av att mina händer domnar pga vättskan. så ska köra stenhård lchf fram till 22 /2 då jag ska till min läkare för att se hur mycket jag har lyckats gå ner. mitt mål är att till den 22 feb ska jag ha kommit ner till 76 kg. då har jag gått ner 10 kg från dec till feb. jag har ingen stress att det kan gå lite sakta men så länge det pekar ner. vikt idag. 79,5 kg.       

• castillo

tips på mellanmål.

nötter

babybel ost (jätte gott eller så kan man göra egna tärningar av valfri ost)

jag älskar att rulla ihop en ostskiva med kalkon (gott)

skrattande kon går också bra.

smottie jätte gott och det mättar

jordgubbar med grädde( mer som fredas mys)

går även att göra ostchips till fredasmys)

feta ost med oliver.                     

Svar på tråden LCHF