min man har fått kondylom!!
Min partner har fått kondylom. Vi har varit tillsammans i ett år. Jag har aldrig varit med nån annan, inte han heller...säger han......
Är det möjligt? hmmmmm.....
Min partner har fått kondylom. Vi har varit tillsammans i ett år. Jag har aldrig varit med nån annan, inte han heller...säger han......
Är det möjligt? hmmmmm.....
Ja det är möjligt!! Det kanta upp till 2år innan sjukdomen "bryter ut" efter smittotillfället.
Dessutom kan det komma tillbaka igen efter många år efter behandling glömde jag säga.
Jag har varit med om nästan samma men det var inte kondylom det handlade om då utan herpes.
Jag fick mitt första utbrott när sambon och jag hade varit tillsammans i lite på ett år och ingen av oss hade varit med nån annan heller. Lite fundersam blev man ju trots allt..
HEJ!
Det kan ligga vilade i kroppen läääänge innan det bryter ut! Så han kan ha haft smittan utan att veta om det innan, el t.om du- utan att du vet om det
Men du, se för sjutton till att bli kollad själv och använda kondom så du klarar dig om du inte är smittad än, för det är INTE så läckert att ha könsvårtor.
Jag kände en tjej ett tag som hade satt på allt som rört sig i några år och hon hade bland annat fått riktigt hemska kondylom och sa att hon grät när hon såg sitt underliv i spegeln och nästan svimmade av smärta när de skulle frysa bort dem, vilket hon hade fått göra flera gånger.
Lät inte kul alls så akta dig om du kan.
Jag hade någon enstaka vårta med flera års mellanrum, men fattade inte att det var kondylom förrän det bröt ut rejält under min graviditet. Plötsligt satt de i klasar överallt där nere! Jag har nog mina misstankar om vem som smittat mig, men är inte säker eftersom det ligger över tio år tillbaka i tiden.
Det är alltså inte säkert att han har varit otrogen!
Kan tillägga att jag nöp bort dem med naglarna en efter en så fort de poppade upp. De sitter så löst i skinnet så det känns knappt, blöder lite bara. Man får ju inte använda vårtmedel när man är gravid och jag ville absolut inte föda barn med underlivet fullt av äckliga vårtor! Efter förlossningen dök det inte upp en enda. Skönt!
jag hade 2 vårtor där nere och jag fick medel mot svamp DACKTAKORToch den tog bort vårtorna
Jag och min sambo fick kondylom efter att vi hade varit tillsammans nästan ett år.
Vi vet inte vem som smittade vem eftersom det kan dröja länge innan symptomen uppstår.
Mina vårtor försvann efter ett par månader och hans strax efter det. Inga behandlingar behövdes.
Nu efter 4år har vi fortfarande inga vårtor!
När min sambo däremot försökte ta bort en vårta själv blev en sköterska på ungdomsmottagningen jättearg så det kanske inte är något att rekomendera, det kan väl inte vara bra om hon reagerade så starkt.
Försvinner dom inte, eller om ni lider av dem så finns det behandlingar!
Och så kan jag tala om att han hade kanske 2-3st och jag några inne i slidmynningen, det behöver inte bli en explotion där nere....
Det Behöver heller inte smitta och det smittar tydligen inte om man inte har några vårtor.. Säger dom på VC
kondylom är en skitkonstig sjukdom. Jag fick det drygt ½ år efter jag träffat min sambo, kunde varit han som smittat mig kunde varit någon annan längre tillbaks. hon som jag träffade förklaraade att tjejer får det oftare med symptomer för vi har mer veck som vårtorna fäster sig på. Killar kan gå runt med smittan men inte veta om det...
TS skrev: "Jag har aldrig varit med nån annan, inte han heller...säger han......"
Har lite svårt att tolka meningen. Menar du att han var oskuld när ni träffades? Då kan du vara jävligt säker på att han har varit otrogen. Tro inget om smutsiga toalettringar eller att han fått virus i kallingarna från tvättmaskinen.
oavsett varifrån han har fått dem, om de så har legat latent i något år, så gå och ta prover NU!!! Åtminstone så att du vet att du är friskt!
det e fullt möjligt då kondylom viruset kan ligga och "jäsa" ett bra tag innan det bryter ut
Hur får man sjukdomen utan att haft sex? Var det inte nån som skrev det tidigare i tråden?
Nyfiken bara
Jess
tack för alla svar! Nej, jag tror nog inte att han har varit otrogen, eller jag vet (i hjärtat)
Det var skönt att höra andras upplevelser! :) Ingen av oss var oskulder innan. jag menade att vi inte varit med någon annan under tiden av vårt förhållande...
Det är inge kul att ha en könssjukdom....
En väninna är bärare på kondylom men får det inte själv, hon smittade sin kille, hon höll på att slänga ut honom innan dom kom på hur det var ställt!!