Anonym (Trött!) skrev 2011-02-24 08:11:59 följande:
Har inte läst tråden sedan i förgår men ser att den fortsätter i samma mönster....dvs att alla tycker att man inte ska lägga sig i och hellre blunda för ev problem. Jag vet ju precis som alla andra att barn utvecklas olika och om mamman hade behandlat barnet normalt hade inte jag heller reagerat . I detta fallet tycker iallafall jag att det låter som understimulering vilket är fruktansvärt och kan påverka barnet hela livet.
Ni menar alltså att det är ok för en 1-åring att tillbringa större delen av sin tid i en barnstol, att nästan aldrig få vara utomhus???? Nej, jag vet inte helt säker att det är så men är det värt att chansa och istället låta barnet lida och få men för livet???
Jag är så trött på att alla bara tänker på hur synd det är om föräldrarna om man reagerar men vem tänker på barnen?? Idag är det så otoligt många barn som far illa utan att någon reagerar och den här tråden( förutom TS) får mig verkligen att fatta hur det kan bli så!
Hur behandlar man ett barn NORMALT? Är bara ditt sätt att behandla barn normalt? Mitt barn utvecklades inte normalt, jag bad om hjälp men berättade inte för alla o han hade inte mått bra av att jag behandlat honom sk.normalt. Har du barn själv? Skulle inte tro det. Hur vet du att ungen sitter i barnstol så mycket o sällan är ute? Är du där varje dag flera timmar? Läs mina inlägg om vad som sker ifall oskyldiga anmäls.