Inlägg från: Anonym (hi.hi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hi.hi)

Hennes 1åring kan inte sitta!!!!

Anonym skrev 2011-02-22 10:25:43 följande:
    Hon är väldigt snabb att hämta upp honom.. så fort han ser ut att ha tendens att ramla, inte når en leksak osv..
    Kan faktiskt vara så att mamman har en diagnos på sitt barn och denna mamma inte har lust att meddela dig vad för diagnos barnet har?
    Hon kan ju tycka du inte är den hon vill meddela vad för problem hennes barn har.
    Du har ju till och med startat en tråd om denna mamma och bara de säger ganska mycket om varför jag inte hade meddelat dig om mitt barns diagnos.
    Hon sitter säkert och skrattar gott hemma åt dina försök att sätta diagnos på hennes barn...
  • Anonym (hi.hi)
    Anonym (usch) skrev 2011-02-23 13:10:56 följande:
    Hallå... Hade barnet haft ds hade det synts.

Har bekanta med DS barn som fick diagnos vid 3 års ålder och då hade läkarna letat efter andra diagnoser på grund av utvecklingsförsening på barnet.

Barnet visades sedan ha trisomi 21 mosaic.

• Anonym (hi.hi)
    Anonym skrev 2011-02-22 10:16:17 följande:
    ja ser jag att ett barn är så pass sen så reagerar jag! det kan knappast vara normalt att man inte låter sin ettåring upptäcka världen... HAN vet ju inget annat! Han är OERHÖRT lättroad... påminner lite om ett tyupiskt barnhemsbarn.. som inte fått någon rimlig stimulans... jag tycker det är jobbigt att se.
    Jag kan säga " men släpp ner honom på golvet, han kommer ju inte slå ihjäl sig" men då bara flinar hon och fnittrar en stund.. medans hon håller barnet i knät.. Fattar inte liksom :/ 
    Har du träffat ett barnhemsbarn?
    Jag har gjort detta och de som ett sådant barn vill ha är NÄRHET och KRAMAR. Upptäcka värden gör det långt, långt senare.
  • Anonym (hi.hi)
    Anonym skrev 2011-02-22 10:25:43 följande:
    Hon är väldigt snabb att hämta upp honom.. så fort han ser ut att ha tendens att ramla, inte når en leksak osv..
    Men barnet kunde ju inte sitta hur kan barnet då ha en tendens att ramla?
  • Anonym (hi.hi)
    Anonym (psykolog) skrev 2011-03-02 09:32:49 följande:
    oj, jag såg att det blev ett viktigt fel... Jag TYCKER ATT det låter lite oroande att barnet inte kan sitta själv.

1. En BVC sköterska får inte prata om andras barn.
    2. Ett barn som inte kan sitta vid 1 års ålder kontrollers troligen redan och oftast kan en diagnos inte ställas på ett barn med förseningar för än långt fram i tiden.
    3. Jag tror fortfarande att denna mamma skrattar gott åt den nyfikna TS som jag inte tror är en nära vän och detta för att om de var nära vänner hade TS inte behövt skriva här på FL utan redan haft ett svar.

• Anonym (hi.hi)
    Anonym (psykolog) skrev 2011-03-02 11:40:50 följande:
    1) En bvc sköterska kan naturligtvis inte prata om någon annans barn. Ts kan så klart inte ringa barnets bvc-sköterska och diskutera detta. Men inget hindrar att hon rådfrågar sin egen bvc-sköterska om man generellt bör oroa sig för ett barn som beter sig som hennes väns barn.
    2) Det är det man inte bara kna förutsätta. Och att sätta diagnos är inte det primära om det öerhuvudtaget skulle bli aktuellt, utan att fundera över om det är något i barnets miljö nu som bidrar till föreseningen och som i så fall kan avhjälpas. Det är viktigt och det ska mna inte vänta med!
    3) Det är en teori

Innan man börjar med saker som prata med SIN BVC sköterska eller som andra i denna tråd skrivet kontakta andra myndigheter som ska kontroller denna mamma tycker jag att man ska fråga mamman om barnet.

TS skriver ju att hon inte vill fråga mamman för hon är rädd för att såra henne.

Jag skulle bli otroligt sårad om jag vista att de gick och pratade bakom ryggen på mig om mina barn och inte våga fråga mig personligen.

Dålig stil av TS tycker jag.

Jag har själv barn med diagnos men synliga sådana men ändå finns det folk som tisslar och tasslar bakom min rygg och de tycker till och med synd om mig på grund av att jag har ett barn med ett synligt handikapp som jag är den sista att dölja och inte prata om.

Men sådana personer som jag märker går runt och smyger dem dissar jag rakt av, har de mod att prata bakom min rygg om mitt barn har de självklart mod att prata med mig också tycker jag.

• Anonym (hi.hi)
    Anonym (123) skrev 2011-03-03 09:29:12 följande:
    är det inte lite konstigt att TS inte har skrivit mer??
    Någon kommentar av alla dessa frågor borde kanske vara på sin plats !?!
    Troligen för att TS inte sagt sanningen i sin trådstart.
    Som jag skrev tidigare så finns ett inlägg där barnet faktiskt kan sitta och mamman passar och vid tendens till fall så tar mamman upp barnet. Alltså enligt mig kan barnet sitta.
    Det Ts är ute efter är troligen att TS tycker att mamman är för "mammig" och klemar bort sitt barn något som är helt upp till mamman att göra om hon vill eller inte. Tror inte barnet tar någon skada alls av detta utan mår otroligt bra.
Svar på tråden Hennes 1åring kan inte sitta!!!!