Inlägg från: Anonym (nämen sluta!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nämen sluta!)

Hennes 1åring kan inte sitta!!!!

PennyD skrev 2011-02-23 21:56:17 följande:
    *anmälan till soc.

(Människor som jobbar där är utbildade för att på bästa sätt kunna hantera just sådana här känsliga situationer. De gör det med respekt, empati, hänsyn och omtanke).
    Men du skojar va? Vad ska det stå i den anmälan?

Jag känner till en som har ett barn som inte kan sitta fastän barnet är ett år..! Och att mamman bullar upp med kuddar som stöd... ! (Hemsk mamma - bättre att barnet slår huvudet i golvet kanske?!) Och maten - ja huah - hon ger barnet ersättning...! (Är inte det för barn?) Och fruktprué...! Vad är "riktig" mat om jag får lov att fråga? Är ersättning och fruktpuré låtsasmat?!

Och att de mestadels är hemma - det är för fan ingen lag på att ta med barnet på kafe? Eller öppna förskolan? Ikea? Mataffären?

SLUTA lägga er i så in i bänken - hur fan kan det vara välvilja att lägga sig i på det här sättet? Tycker snarare att TS borde titta lite närmare på ord så som respekt, empati, hänsyn och omtanke?
  • Anonym (nämen sluta!)
    PennyD skrev 2011-02-23 22:58:59 följande:
    Vad är det i mitt inlägg du tycker visar på brist på empati, respekt och omtanke? För allt jag skrev kommer därav. Jag ser inte socialtjänsten som ett straff utan som ett potentiellt stöd. Att vilja någon detta är väl empatiskt?
    Du anser att en anonym anmälan är en handling i all välmening. Respekterar man någon så anmäler man väl inte den personen anonymt? Empati? Hur menar du då? Och omtanke? Får för allt i världen inte ihop det med en anonym anmälan till socialtjänsten...?

Och du skriver att du ser det ur barnet synvinkel - ett barn som inte utvecklas normalt - vad ska soc göra åt det? Och missnärt? Så ger man barnet oboy, skogaholmslimpa, saft och kräm - då ska soc ta barnet? För att det är bäst för barnet? 
  • Anonym (nämen sluta!)
    Anonym (usch) skrev 2011-02-24 14:57:01 följande:
    Jag är utbildad inom det, jobbar med det  o vet att det alltid syns LITE minst.
    Vadå "utbildad inom det"? Utbildad inom DS? Exakt vad har du för utbildning då?

Och "jobbar med det"? Jobbar med DS? Exakt vad jobbar du med då?

Hur som helst så har du fel så en vidareutbildning inom "det" kanske vore på sin plats för DS syns inte alltid på utsidan. Om vi går tillbaks till TS så verkar hon ju inte vara "utbildad inom det" och inte heller "jobba med det" så även som det syns "lite" i TS bekants barns fall så kanske hon inte ser det ändå.

• Anonym (nämen sluta!)
    PennyD skrev 2011-02-24 17:30:33 följande:
    De som anmäls och är skuldfria har heller inget att oroa sig för. Så vad finns det att förlora? Möjligtvis någons heder, men det är barnen värda, menar jag.
    Hur många anmälningar har du gjort hittills dårå? Tänker att du verkar tycka att det alltid är det bästa att göra och därför har erfarenhet av att anmäla folk till höger och vänster?
Svar på tråden Hennes 1åring kan inte sitta!!!!