• Dr Mupp

Hennes 1åring kan inte sitta!!!!

TS friska barn behöver man inte träna de utvecklas ändå och det gäller även tjocka bebisar. Vi har aldrig tränat våra barn, de har tillbringar väldigt mycket tid i famnen. Ändå är alla fyra tidigt motoriska även om fyran var "sen" eftersom han var precis ett när han började gå. Motorisk utvecklinbg kan inte tränas fram. Det kommer när det kommer.

Har hon barnet i famnen så är det inte barnhemsbarns understimulering det handlar om. Har hon barnet i famnen så får han stimulering av den människa som är det absolut viktigaste. Går hon på BVC så har de koll på barnet och hon har inga krav på att berätta för dig om barnets eventuella utvecklingsproblem.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Dr Mupp
    Anonym skrev 2011-02-22 21:44:29 följande:
    Man kan ju undra vad folk gör med sina barn eller rättare sagt vad de inte gör med sina barn! Mitt barn satt vid 6 månader och kröp på alla fyra vid 7 och krälkröp vid 5. För mig låter det lustigt att det finns barn som inte kan sitta ens vid 8 månader, vad gör de med sina barn? Sitter de med sina barn i knäna hela dagarna eller vad? Barn måste uppmuntras för att utvecklas!
    Och vad har du gjort för fel när du fått ett sånt sent barn. Mina fyra barn var 5,5 månader när de själva ställde sig upp mot soffan. De diagonalakröp och satt utan stöd 5 månader. Eftersom ditt barn är senare än mina så vad har du gjort för fel. Och ja våra barn satt mycket i famnen och i bärsjalen.

Jag är inte så imbilsk att jag tror att de är tidigare tack vare att jag gjort rätt. Nej nu råkar det vara så att vi i min släkt är tidigt motoriska. Den som var tidigast gick utan stöd vid 8 månader. barn utvecklas oavsett om man tränar dem eller inte. Det ligger i deras gener att utvecklas till gående och talade människor. Det krävs mycket för att förhindra eller påverka den utvecklingen hos friska barn.
    If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
Svar på tråden Hennes 1åring kan inte sitta!!!!