• Anonym (123)

Hennes 1åring kan inte sitta!!!!

Anonym skrev 2011-02-22 21:44:29 följande:
    Man kan ju undra vad folk gör med sina barn eller rättare sagt vad de inte gör med sina barn! Mitt barn satt vid 6 månader och kröp på alla fyra vid 7 och krälkröp vid 5. För mig låter det lustigt att det finns barn som inte kan sitta ens vid 8 månader, vad gör de med sina barn? Sitter de med sina barn i knäna hela dagarna eller vad? Barn måste uppmuntras för att utvecklas!
    min son är snart 10 månader och kan inte sitta. är inte ens stadig i huvudet.
    Han är under utredning för detta, för något är troligt vis fel. vi har bara ännu inte fått svar. har faktiskt precis börjat utredningen och härnäst kommer en magnetröntgen av hjärnan!

Så att det skulle vara lustigt vad folk gör med sina barn!?! vi har verkligen försökt uppmuntra/träna kan jag lova!
  • Anonym (123)

Äsch, ta och tagga ner..! Min dotter var jättesen hon med. Jag minns inte riktigt hur sen, men alla runt omkring var ivriga att påpeka det och det var det som var jobbigt, inte att hon var sen. Min dotter var helt enkelt nöjd med att bara sitta och kolla in omgivningen, hon var alltid glad, gnällde aldrig (tror jag hittills har haft totalt fyra gråtnätter där hon inte ville sova på några timmar i hela hennes 1½ åriga liv) och var super rund och go! Jag lekte såklart med henne när vi var själva, försökte locka henne att krypa, vända sig om, ta mina händer och gå några steg - hon ville helt enkelt inte. Hon var nöjd med livet ändå. Men som en blixt från klar himmel, när hon började hos dagmamman och såg alla andra barn springa runt och leka, så lärde hon sig allting i en rasande fart! Allting kom på en gång, och idag är hon faktiskt - hör och häpna - FÖRE alla andra och väldigt tidig i sin utveckling istället. Så tagga ner lite och låt barnet komma ikapp själv. Alla ungar är olika och det är ju det som är så härligt!

• Anonym (123)
    Anonym (123) skrev 2011-02-22 21:49:54 följande:
    min son är snart 10 månader och kan inte sitta. är inte ens stadig i huvudet.
    Han är under utredning för detta, för något är troligt vis fel. vi har bara ännu inte fått svar. har faktiskt precis börjat utredningen och härnäst kommer en magnetröntgen av hjärnan!

Så att det skulle vara lustigt vad folk gör med sina barn!?! vi har verkligen försökt uppmuntra/träna kan jag lova!
    Såg nu att vi va 2 st med samma "anonym 123" men detta är jag

Vill bara tillägga att det va inte BVC som upptäckte detta på våran son, inte heller Barnmottagningen där vi varit regelbundet i 6 månader, utan det va VI som själva påtalade detta. det va först då som någon inom vården ens tog det på tal. och då blev det närapå lite panik. iom att han är såpass gammal och ännu inte stadig i nacken.

Tycker det är bra att TS uppmärksammat sin kompis barn, att denne kanske behöver något extra stöd. Att fråga behöver ju inte menas med att vänskapen är bruten, mer ett sätt att bry sig om.
  • Anonym (123)
    Anonym (jag) skrev 2011-02-23 15:57:48 följande:

Bvc har INTE alltid koll.. vet en som har gått dit med sitt barn.. de har ej sagt någon.. hon har träffat läkare och sköterska..  han är väldigt sen.. kan ej gå eller prata. hon har fått fixa det mesta själv. Ringa läkare osv.. han är över 2 år..    

nej det är samma som vi har haft det. men det gäller även barnmottagningen här. det är föräldrarna själva som får upptäcka "felen" för att sen tjata om att få det utrett!
  • Anonym (123)

är det inte lite konstigt att TS inte har skrivit mer??
    Någon kommentar av alla dessa frågor borde kanske vara på sin plats !?!

Svar på tråden Hennes 1åring kan inte sitta!!!!