• Topcom

Hennes 1åring kan inte sitta!!!!

TS, sköt dig själv och skit i andra. Om kvinnan går till BVC med barnet (vilket hon troligen gör eftersom hon älskat sitt barn) tror jag faktiskt att de kan ta hand om barnets problem, om det nu är ett problem vilket det inte ens behöver vara, vissa barn är tidiga, andra är sena.

• Topcom
    Sthlmsparlan skrev 2011-02-22 21:13:47 följande:
    TS, sköt dig själv och skit i andra. Om kvinnan går till BVC med barnet (vilket hon troligen gör eftersom hon älskat sitt barn) tror jag faktiskt att de kan ta hand om barnets problem, om det nu är ett problem vilket det inte ens behöver vara, vissa barn är tidiga, andra är sena.
    älskar ska det givetvis stå.
    Om barnet har någon form av utvecklingsstörning, vad har du med det o göra då?  
  • Topcom
    Anonym skrev 2011-02-22 21:20:25 följande:
    Om ett barn inte kan sitta vid den åldern så kategoriseras det ju inte som sent, utan enormt sällsynt sent!
    Har aldrig hört om något liknande förut!!!!!
    Okej, då kanske barnet har en utvecklingsstörning men barnet är isf troligen under utredning, vi får lita på att bvc har koll.
  • Topcom
    Poison82 skrev 2011-02-22 21:59:21 följande:
    Så min son är sjuk menar du? Eftersom han lärde sig sent trots vår stimulans?
    Det enda som är sjukt är dina åsikter
    Inte undra på att idioter alltid ALLTID ska vara anonyma. Personer som "anonym" bör få en käftsmäll i trynet. Nu kommer jag bli anmäld, men jag skiter i det. Blir irriterad när jag läser anonyma kommentarer som handlar om oskyldiga barn. 
  • Topcom

Jag tror på att barnet sitter, kryper och står när barnet är redo. Man kan inte öva fram något utan när barnet känner naturligt att de vågar något så gör den det. Balanssinnet ter sig olika på alla barn. 

• Topcom
    Poison82 skrev 2011-02-22 22:13:21 följande:
    Ja, det är ju därför dom är anonyma. Jag har inget emot tt anonymitet finns men det är sorgligt att sånna kommentarer alltid ska komma från en anonym identitet. Om hennes unge nu är sånt jäkla praktexempel så kan hon ju visa upp det....
    Enligt mig finns inga praktexempel på barn, alla barn är praktexempel, vem säger att ett barn är bättre och smartare för att han/hon är tidig? Jag är själv sen och inte är jag något pucko för det, jag studerar och får bra betyg :) När jag tänker efter så sa mamma till mig att alla mina syskon också var sena. Haha xD

Sitta, krypa och gå kommer förr eller senare. Säg den 10åring som fortfarande inte kan sitta? samma sak med stressen att barnet ska sluta med napp och annat, vilken 10 åring går runt med napp idag? det är OT, men jag ville bara ge jämförelsen. 
  • Topcom
    Anonym (nyfikna) skrev 2011-02-22 22:18:33 följande:
    Nej, jag irriterade mig på att de inte behandlade oss som de andra. De studerade mitt barn men ville inte prata "kallprat" med mig som de gjorde med varandra.  Man kan ju faktiskt prata om annat också, eller hur?

Ett exempel: Om ett barn skulle skela med ögonen så går jag inte fram till mamman och börjar prata operation och glasögon med henne. Jag kanske istället frågar vad hennes barn heter. Vad barnet gillar och inte gillar. Vilket dagis föräldrarna har valt. Etc, etc. Förstår du skillnaden?
    Mden jag förstår att de är lite osäkra. Tror inte att de hade avsikten att frysa ut dig, ibland kan reaktioner komma plötsligt..
Svar på tråden Hennes 1åring kan inte sitta!!!!