• Mela78

VIDRIGA bio mamman gör mig totalt galen !!!

Om det är synd om någon så är det barnet, inte dig. Kanske biomamman också, hon verkar ju inte må riktigt bra.

• Mela78
    Susyloo skrev 2011-02-22 12:27:19 följande:
    Ok, mina tankar är såhär ang. ditt problem:

Nu har du ju konstaterat upprepade gånger att hennes beteende är absurt och många håller nog med dig om det. Släpp nu den tanken och fortsätt framåt.
    Hennes absurda beteende gör att flickan måste göra allting dubbelt. Det hon gör hos er får alltså en repris. Allt bra som händer hos er, gott ni äter osv. kan du räkna med kommer hända flickan en gång till. Knasigt och absurt men kanske inte direkt skadligt för flickan.
    Mamman mår förmodligen inte bra alls och om något så ska ni kanske sätta er ner mer henne och prata. Fråga henne om hon behöver hjälp med idéer och förslag på vad de ska hitta på tillsammans då hon har flickan så att det slipper bli exakt samma som flickan redan gjort. Ni kanske ska berätta för henne när flickan säger positiva saker om sin mamma osv. så att mamman kan få lite bättre självförtroende i sitt förhållande till flickan. Jag tror allas situation skulle förbättras i detta om ni pratade varmt om varandra och visade flickan att ni vill henne och varandra väl. Konflikter sprider bara rädsla och osäkerhet tror jag,
    Varför göra det så svårt för sig istället för att prata? Din man tycker inte att det är nåt att snacka om för mamman är "sjuk i huvudet"... det kanske är just därför ni bör snacka med henne!

Snälla var lite mjuka i kanterna och erbjud er hjälp till mamman istället för att bara elda upp er över hur sjuk i huvudet och absurd hon är. 
Svar på tråden VIDRIGA bio mamman gör mig totalt galen !!!