• Luella

BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF

Åh vilken bra idé med armband till storasyster. Jag måste också komma på något bra till min tjej. Jag älskar armband men min dotter är tyvärr inte lika entusiastisk fast hon är iofs bara knappt 2,5 år så det kanske kommer.

• Luella

Coerulea: Jag blev lite förvånad över hur mycket som skulle handlas till bebisen, trodde också att vi hade allt. Men våran tjej föddes också på våren så det blir en hel del att handla. Nu har vi lagt en budget för vad vi ska köpa när under de sista 3 månaderna.
    Härligt med Rhodos! Jag förstår dock att du tycker att det var lite varmt, jag höll på att att få värmeslag på Mallis. Satt i skuggan hela tiden men det var varmt iaf.

Maria: Tack snälla för tipset, där finns ju jättemycket fint.

• Luella

Vad skönt Sola! Det känns ju så mycket bättre att ha koll och kan göra en budget.

• Luella

Grattis till ny vecka Sola! Ja, tänk att det går att bli gravid och att det kommer ut små fina bebisar. Det är verkligen helt overkligt. Det är nästan så jag har börjat tvivla på att barn kan bli till på andra sätt än genom IVF .

Hoppas att det gick bra hos BM idag.

Jag mår illa lite då och då, fötterna är alltid varma och jag har ont i ryggen. Sen är jag väldigt trött också, vill jämt sova. Men nu är det "bara" ca 80 dagar kvar tills vi får träffa bebisen. Vad kul det ska bli! Men overkligt.

Kram

• Luella

Hej hej

Hoppas att det går bra för ser den 2/9 Sola!

Vi har hos BM i fredags och allt ser bra ut. Järnvärdet är lågt och det är väl därför jag är så obeskrivligt trött. Nu längtar jag efter TUL den 7/9

Hur mår ni allihopa, allt bara bra?

• Luella

Hur gick det på TUL Sola?

Jag förstår att det måste vara urjobbigt att flytta så här sent i graviditeten Pållan. Vart har ni flyttat?

Jag har ätit 2 Niferex om dagen i flera månader nu men det har inte hjälpt. Sist jag var hos BM sa jag att jag verkligen är jättetrött och att det börjar bli jobbigt. Då kollade dom sköldkörtelvärdet igen och det visade sig att jag ligger lite under gränsvärdet. Så nu äter jag Levaxin 1 ggr om dagen. Det har inte hjälpt ännu men jag här hoppfull

TUL idag (v. 31+5) och allt ser fint ut. Bebisen verkar vara precis lagom stor.

• Luella

Pållan - Åh, några månader. Jag hade hoppats på ett par veckor på sin höjd. Men bra, då vet jag att jag inte kan vänta mig några undervärk dom närmaste dagarna iaf .

Litauen låter spännande. Det var det land som vi hade tänkt att adoptera från innan vi blev gravida. Det finns ett barnhem där som heter Vaggan som jag ville åka och besöka fast nu funderar jag mer på hur man kan bidra på olika sätt när adoption inte längre är aktuellt.

Jag förstår absolut att ni åker hit innan BF. Skönare att föda barn här hemma.

• Luella

TUL gick bra, bebisen är normalstor och ligger med huvudet nedåt. Det senare kan förstås fortfarande ändra sig (v. 32+2 idag).

Moderkakan som också skulle kollas ligger fortfarande ganska nära öppningen där bebisen som ska ut. Läkaren som gjorde TULet sa att det inte är någon fara. Men sen ringde dom från MVC, deras läkare som fått bilderna vill att jag kommer på förlossningssamtal på BB Stockholm. Undrar vad det kommer handla om. Någon som har hört om något liknande?

• Luella

Ladycocos: Vad bra med lite extrainfo. Det där om 2 cm är helt klart värt att lägga på minnet inför samtalet. Lycka till på ditt extra-UL!

Sola: Jag har inte fått några bristningar och jag har varit dålig på att smörja in mig måste jag säga.

Pållan: Jobbigt med alla dessa små brustna blodkärl. Vad beror det på tror du? Jag klarade mig utan pigmentsförändringar men då jag var extremt nojjig hela sommaren och använde solskyddsfaktor 50 och var mest i skuggan med solhatt. Min moderkaka ligger i bakkant men väldigt långt ned. Jag tror inte att det spelar någon roll om den ligger fram eller bak, bara den inte ligger nära öppningen.

Ego: Jag är så himla trött men jag tror att dom där Levaxin-tabletterna hjälper en smula. Eller så är det bara jag som hoppas att det är så

Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF