• pållan

BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF

skånejag: jag äter fisk minst tre gånger i veckan, mest för att jag har svårt att äta kött nu under graviditeten. Men annars kanske du kan komplettera med omega 3? Läste nånstans att man inte ska äta omega 3 gjort av fiskleverolja när man är gravid, för den innehåller för mkt vitamin A. Däremot ska omega 3 från fiskolja gå bra. Har läst att bl a Pharbio Omega 3 som finns på Apoteket ska vara godkänt för gravida. 

• pållan

Ladycocos: Bra tips om sill, tack!

skånejag: Hoppas att det funkade

Karmosin: Vad mysigt det låter! Men fattar att du är trött, jag blir helt slut bara av att jobba några timmar och gå och handla.

Dagens goda nyhet nummer:  jag kände precis bebisen sparka på riktigt för första gången, fantastiskt! Har känd rörelser förut, men det här var ett par riktiga buffar. Idag går jag in i v 20, så det var ju symboliskt

Och så en trevlig shoppingnyhet: Polarn & Pyrets sommarrea startar på torsdag, ser fram emot att shoppa lite fina bebiskläder!  

• pållan

Karmosin: Ingen orsak! Och ja, visst är det mysigt

Sola: Strödstrumpor är the shit! Är nästan glad att vädret är sämre så man kan ha dem på sig utan att svettas ihjäl. Vad härligt att du känner mycket i magen! 

• pållan

coerulea: Å vad roligt att veta, förstår att ni inte kunde hålla er! Klart du ska köpa nåt fint på rean!

Själv är jag jätetförtjust i den här klänningen:
    www.polarnopyret.se/sv/Admin-Pages/Enova/Produktvisning/ productidentifier=60065841&colorid=3455952&sectionid=clothes&subsectionid=DRESSES

Hoppas den kommer på rean, det blir i så fall första "tjejplagget" jag köper. Om barnmorskan och läkaren har fel och det kommer ut en kille får jag väl ge bort den till nån kompis  

• pållan

Maria123: Härligt att det gick bra på RUL! Retsamt av bebin att gömma huvudet så där, men roligt att ni får göra ett ultraljud till Håller också tummarna för att den ligger annorlunda så ni ser bra då!

Karmosin: Haha, man blir lite galen när man ska ha barn - särskilt när det gäller vagnar! Men tror inte att det är nån fara, ni får säkert er vagn! Håller med dig om studien om att sova på vänster sida, skulle också vilja veta mera innan jag tror på slutsatserna. Och japp det var den klänningen! Står högst upp på min önskelista, tillsammans med en röd overall. 

• pållan

Karmosin: Hoppas att allt är okej! Jag tror säkert att det är det, men förstår att du är orolig och det är jättebra att du tar det på allvar och kollar upp det. Jag kände nåt liknande några gånger i samband med sammandragningar för ungefär en månad sedan, smärtor och ett tryck nedåt. Blev orolig och gick till barnmorskan, jag gjorde också ett extra ultraljud. Det var ingen fara, men ultraljudet visade kraftiga sammandragningar, fortfarande ingen fara men jag uppmanades att ta det lugnt. Och jag har trappat ner sedan dess och smärtan och trycket har inte kommit tillbaka sedan dess. Hoppas att det är nåt liknande för dig! 

• pållan

Neam: ja gud vad man är slut efter jobbet! Hoppas att du får semester snart.... och skönt att kunna jobba hemifrån ibland. Jag försöker också göra det en del, det hjälper verkligen. Stackars kaninen, hoppas ompysslandet hjälpte!

• pållan

Neam: Vad härligt! Jag har också semester hela juli, längtar! Skönt att det gick bra med kaninen )förutom veterinärskostnaden). Typisk att det var just det oförsäkrade husdjuret som behövde vård... 

Karmosin: Härligt med lång semester och att inte flacka runt! Den här veckan är ju kortare också, pga midsommarafton, så det är ju inte långt kvar! Har träffat en trotsig treåring idag, så jag kan tänka mig lite hur det är att har en trotsig 2-åring Och vad bra att du har fått tid hos BM och kommer få svar på dina prover. Hur känns det nu, känner du fortfarande av trycket?

Jag var hos BM idag, allt såg bra ut. Jag ska lämna prov imorgon för att kolla så jag inte har urinvägsinfektion, eftersom jag har återkommande sammandragningar som ibland känns obehagliga. Skönt att kolla för säkerhets skull. Och snart är det semester! Vi åker till Kroatien i två veckor, sedan är vi på landet med släkten i två veckor. Ska bli jätteskönt att komma bort från jobb och från stan och allt fixande.

Förresten, har ni börjat fundera på namn ännu? Nu när halva graviditeten har gått börjar vi fatta att det (om inget katastrofalt sker) kommer en bebis i november, så namndiskussionerna har börjat här hemma

• pållan

Karmosin: skönt att sammandragningarna har minskat! Hoppas att trycker beror på att livmodern växer.

Ja visst är det svårt med namn!  Men vilka fina ni har valt hittills. Det är svårt när den ena gillar ett namn, men den andra inte alls håller med, som Ossian för er (fint, tycker jag). För oss är Laura ett sånt namn, jag tycker om det men inte maken. Han å andra sidan gillar Amanda, men jag tänker bara på en Amanda jag känner och inte vill associera till .  Det verkar ju bli en tjej för oss, så just nu har vi Agnes, Vera, Iris, Sonja, Lilly, Nora och Elsa på listan. Men BM kan ju se fel, så vi har en lista med killnamn också: Erik, David, Jakob, Olof, Leonard, Lukas, och Frank. Ska bli spännande att se vem det är som kommer ut i november! Och man kan ju ändra sig hundra gånger tills dess  

Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF