• Ladycocos

BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF

Jodå, jag mår riktigt bra så länge jag kommer ihåg att äta nästan varje timme! Lite molvärk men inte mycket... Känns nästan lite skumt att symptomen försvunnit rätt mycket.. Ser verkligen fram emot nästa VUL den 29/3...

Hade bokat tid för ett KUBtest, men har nu läst att man inte kan göra det på tvillingar... Har mailat kliniken och frågat men ännu inte fått svar..

• Ladycocos
    coerulea skrev 2011-03-21 19:19:42 följande:
    Ladycocos- Jag har också haft funderingar på att göra KUB. Varför kan man inte göra det på tvillingar?
    Jag mailade kliniken och frågade, och fick svaret att man kan men att blodprovet är något mindre tillförlitligt än vid ett foster. De rekommenderade att om jag är under 30 så räcker det med ett NUPP, men med tanke på att jag fyller 40 i oktober så kommer jag göra KUB men ha en diskussion kring resultatet av blodprovet..

Vore det inte för missfallsrisken så skulle jag utan tvekan göra ett FVP, men jag vågar helt enkelt inte..
    Men det är ett svårt val, vi har kämpat länge för dessa bebisar och är överlyckliga för flera barn. Samtidigt är dessa barn planerade som syskon, om ni förstår vad jag menar, och då vore det inte rätt mot sonen med gravt sjuka syskon...
  • Ladycocos

Jag fick med mig ett intyg från IVFkliniken med datum, just för att ingen ska hålla på att omdatera graviditeten!! Med sonen ville de flytta mig nästan 2 veckor på RUL...

• Ladycocos

Grattis Coerulea!! Jag kunde sluta med Progesteronet, men väljer att göra slut på de jag har

• Ladycocos

Skönt Maria!

Lustigt nog blev VUL'et denna gång på exakt samma dag som med sonen. Vi gjorde det i 7+0 och det är ju som en liten böna med pickande hjärta så tidigt... Är så spänd inför tisdag då vi ska göra nästa, då borde man se lite bättre..
    Minns hur fascinerade vi var när vi gjorde KUB med sonen i v 13, där var ju en färdig lite kille som låg och sprattlade

• Ladycocos

Mandelmumsa, vid mitt MA fick jag alternativet att vänta ut kroppen eller skrapas.. Först valde jag att vänta, men insåg efter bara 1,5 dygn att jag skulle bli galen av det!! Själva skrapningen gick så smidigt, och efter att jag sovit bort en halv dag så mådde jag fysiskt rätt bra, blev faktiskt förvånad över hur lite jag blödde

• Ladycocos

Sola, åhh vad jag känner igen tröttheten! Jag sover 2 timmar mitt på dagen nästan varje dag, och om jag inte får chansen till det är jag helt väck på kvällen med världen huvudvärk!

Illamåendet har lagt sig till största delen, men jag måste verkligen äta regelbundet för att det inte ska slå tillbaka alltför hårt. Sen så varierar jag mellan att inte vilja ha mat till att vara konstant vrålhungrig, vissa dagar känns det som om jag skulle kunna äta 3 Big Mac på raken Jisses vad kommer vikten sluta på... Har redan lagt på mig 3 kilo

VUL på tisdag.... Nervöst!!!!

• Ladycocos

Här i Östergötland erbjuda bara NUPP testet till alla, jag väljer att göra KUB testet privat. Här finns nämligen en klinik som drivs av en professor i fosterdiagnostik. Jag gjorde KUB på sonen där..

Trots att jag känner mig så trött så känner jag mig inte riktigt gravid...

Någon som har några bra tips mot magen som blivit supertrög?? Har testat Visiblin, katrinplommon och Laktulos, men inget gör mig riktigt bra...

Är det ingen som vet hur man får listan att se snygg ut? Jag la till ålder och ort..

coerulea:  ÄP 14 feb, ET 16 feb, BF  6nov, VUL 24 mars
    ladycocos 39 år, Linköping: BF  1 nov med tvillingar VUL 29 mars
    pållan: BF  6 november, vet ej VUL ännu
    Neam:  ÄP 16 feb, ET 18 feb BF  8 november, VUL 24/3
    Sola: ET 11/2 BF: 31 okt. VUL nr 2 1/4
    Karmosin: ÄP 11/2, ET 16/2, BF: 3 nov, VUL 21/3 
    IShotMyMan: ÄP 24/2, ET 1/3, BF: 16 nov, VUL 8/4
    Viksan07: ÄP 8/3, ET 10/3, BF: 27/11
    Maaroj: ÄP 2/3, ET 4/3, BF: 22/11, VUL 13/4
    MrsStarlight: ÄP 3/3, ET 5/3, BF: 23/11, VUL 13/4
    Talica  FET 14/2,  BF 1 nov , Vul 1 22/3, vul2 31/3
    Maria123: ÄP 16 feb, ET 18 feb, BF 8 nov, VUL 24 mars

• Ladycocos

Tack för tipset om Laxoberal, men det rekommenderas inte för gravida.. Dessutom gillar jag inte laxermedel, behöver något som jag kan ta på lång sikt, något som hjälper tarmen.. Får prata med BM så snart jag kommit mig för att skriva in mig på MVC..

Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF