• coerulea

BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF

Grattis till dig med Ladycocos, såklart!

Och tack alla för stöttningen. Det känns lite tungt, men jag har inte tappat hoppet ännu, även om det är förhöjd risk så är ändå chansen att han/ hon är frisk större. Jag ska försöka tänka så.

• coerulea

Sådär, måste jag säga. Vi skulle göra MKP igår, men moderkakan låg fel på något sätt så vi har fått en tid för FVP om två veckor istället. Det känns som en hel evighet, i klass med att vänta på testdagen efter ET. Besvkelsen var stor och vi har nog inte riktigt hämtat oss ännu. Jag hade tänkt att vänta med att berätta på jobbet tills efter beskedet, men jag vet inte om det går att hålla magen hemlig så länge till. Jag vill bara släppa oron nu och vara glad och gravid, men vågar inte. Är rädd både för resultatet och missfallsrisken.

Ha det bra alla! Och lycka till på fredag Neam!

• coerulea

Hej-hej!
    Gjorde FVP i tisdags och fick svaret igår. Allt ser normalt ut och jag kunde äntligen andas ut. Det har varit väldigt jobbiga veckor för oss. Jag har inte kunnat glädjas åt graviditeten som jag velat, men nu ska jag ta igen all den tiden!

Ha det bra alla!

• coerulea

Härligt att det går bra för alla!
    Jag har som sagt inte vågat ta till mig att jag är gravid förrän nu, och det är underbart att äntligen sätta på sig något annat än stora skjortor som döljer magen. Njuter av den lilla bulan och glädjs åt varje liten spark jag känner . Går nu runt och speglar mig och tittar på magen i profil Skäms.
    Vi berättade för våra familjer igår och de blev jätteglada. Imorgon är det dags att berätta på jobbet. Jag tycker det är lite nervöst att berätta, men samtidigt jätteroligt.

Nu väntar vi ivrigt på RUL den 9 juni.
    Lycka till alla som ska göra RUL nu snart. Ska bli spännande att höra!

Ha det bra!

• coerulea
    Sola skrev 2011-06-06 08:04:10 följande:
    Halvvägs

Helt otroligt att det gått så fort! Vi går in  v 19 idag.

Ha det bra alla!

• coerulea

Här sparkas det för fullt i magen . Ska också på RUL imorgon, men eftersom vi gjort FVP som var normalt och KUBet såg bra ut så är jag inte jätteorolig. Lite spänd, men det ska mest bli roligt!
    Lycka till imorgon alla ni andra!

• coerulea

RUL gick bra för oss också. Allt såg fint ut och vi fick fina bilder med oss hem . Vi frågade inte efter kön. Eftersom vi gjort FVP så har vi fått en kod till en webbsida där vi kan gå in och titta efter om vi vill. Än så länge har vi inte haft några problem med att hålla oss ifrån koden. Men nog tyckte jag allt att jag såg något sticka ut...  Blir lite sugen att kolla om vi har rätt.

• coerulea

Igår kunde v inte hålla oss längre, så vi loggade in på sidan där man får reda på barnets kön. "Det blir en flicka"!!!
    Både jag och min man var helt övertygade om att det skulle bli en pojke. JÄtteroligt! Blev väldigt sugen på att gå på rean på POP och köpa något rosa .

Kram på er!

• coerulea

Oj vad ni skriver flitigt! Jag har också mer och mer börjat fundera på namn. Nu när vi vet att det är en tjej så blir det ju definitivt enklare. Förra gången höll vi på med långa listor med både tjejnamn och killnamn. Jag har några favoriter, men vi måste känna efter lite mer.

Har ni alla varit på besök hos barnmorskan efter RUL? Hon sade att hon skulle kalla, men än så länge har jag inte hört något. JAg tycker det börjar bli dags att mäta järnvärdet och kolla hjärtljud och så. JAg har känt mig jättetrött och haft huvudvärk och har på eget bevåg börjat äta järntabletter faktiskt. Det har hjälpt en del. Förra graviditeten sjönk järnvärdet jättemycket runt v. 19. NU är jag i v. 21 så det är förmodligen lågt denna gång också.

Magen har vuxit otroligt mycket senaste veckorna! Kan inte förstå hur jag kunde hålla den gömd för bara en månad sedan. Jag känner mig konstant hungrig , så det kan säkert vara orsaken. SkämsFörra graviditeten gick jag bara upp 14 kg, jag gissar att jag kommer att slå det med råge. Har ingen våg hemma, men funderar på att skaffa en så att man får lite bättre koll.

Ha det bra alla!

• coerulea

Vi slängde snabbt ihop ett skötbord av ett ELFA-stativ med skiva ovanpå. Man lägger det över badkaret. Två tjupa lådor får plats under och det är toppen med mycket utrymme för blöjor, servetter och kläder. Det har fungerat jättebra och det är först nu när sonen är 3 som vi börjar fundera på att ta bort det. Fast snart måste det ju fram igen... Glad
    Jag tycker det är viktigt med höga kanter på sidorna så att de inte riskerar att ramla ner och så måste det vara i bra arbetshöjd. När sonen var bebis så var mobilen ovanför skötbordet väldigt populär.

Jag har precis gått in i v. 24. Jag har ofta ganska ont i magen och BM tror att det är någon sorts förvärkar. JAg tycker det är obehagligt och är väldigt rädd att bebisen ska vilka komma för tidigt. Så jag är tacksam för varje dag som går.

Ha det bra!

Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF