• bonzo

BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF

Vad roligt att allas bebisar mår bra! Lite blandat killar och tjejer! Jag har annars läst att det föds fler pojkar efter ivf. Vet inte om det stämmer.

Jag var hos Bm idag och tog upp detta med magont. Hon trodde att en del var vanliga graviditetskrämpor, ligament och sånt som sträcks ut. Sen kan det vara mina järntabletter jag äter från apoteket. Känns som att tarmen svullnar upp och magen är helt öm. Hon rekommenderade en brustablett istället, Fexim. Får väl testa den....

Äter ni järntillskott ? Jag hade 113 i värde idag.

• bonzo

Pållan: Vad heter det preparatet ?
    Jag har tidigare druckit blutsaft som jag tycker smakar gott  Får inte magont av den. Dock så är det för lite järn och mitt värde sjönk trots att jag drack den.

• bonzo

Karmosin: Be att de kolla så att du inte har GBS bakterier. Det är jätteviktigt. Det kan orsaka tidiga sammandragningar och påverka livmodertappen så att den öppnar sig i förtid. Känns det obehagligt tycker jag att du kan åka in och kolla upp det redan i helgen. Kåvepenin hjälper mot detta och du kanske behöver en kur omgående. De kan ta urinprov men också ett prov vaginalt. Bakterien sitter i vaginan.
    Man brukar inte blöda utan har ofta lite diffusa symptom. Värk i magen (mensvärk) , tryck m.m

Se till att vila så mycket du kan. Ligg ner och ta det lugnt!

• bonzo
    Här är från en annan tråd där folk diskuterar GBS. En tjej som skrev tidigare i maj.....

japp då äter man antibiotika i 10 dagar nu då för GBS i underlivet.. Imorgon är jag 15+0. 3/ggr dagligen- 1gram. Hoppas att den håller sig borta länge efter detta. Visste direkt sen 1 1/2 vecka tillbaks att jag hade gbs, då jag fick tryck neråt och ont som sist jag födde i v 23.. Har tagit 2 tabletter hittills , hoppas det onda ger med sig fort nu.. Synd att man får det så här tidigt :(
  • bonzo

Pållan; Jag tror också att det är super viktig att inte stressa utan försöka varva ner och vila så mycket man kan.
    Jag kan också känna värk i magen och är allmänt trött. Fötterna brukar värka som attan när man kommer hem från jobbet.
    Idag har jag jobbat hemifrån och tagit det lugnt. Tyvärr är vår kanin dålig så jag har fått pyssla om honom en del.

• bonzo

Jag har semester hela juli! Skönt!

Kaninen mår bättre. Veterinärbesöket kostade 3000 kr men vad gör man inte för sina husdjur. Dumma som vi är så har vi ingen försäkring på den. Vi har även en katt och den är försäkrad.

• bonzo

Bra att du fåt träffa läkare Karmosin. Jag tycker det är bättre att kolla upp saker en gång för mycket än en gång för lite. Speciellt när vi har fått kämpa så för att bli gravida med våra små bebbar
    Vad hade du för järnvärde ? Jag hade 118 sist och det var lågt men ok enligt min BM.

Pållan: Laura är ett jätte fint namn tycker jag!   Agnes och Iris också. En vän till mig har en dotter som heter Siri. Det är jättegulligt.

• bonzo

Hej! Jag har inte skrivit här på länge. Kul att höra att ni mår bra allihop. Jag har läst lite i tråden då och då.. :)

Pållan: Lycka till och hoppas att allt går smidigt i Sverige.

Har läst  i tråden att flera bebisar ligger i säte eller på tvären. Jobbigt att inte veta om man måste snitta eller inte. Min har iaf legat med huvudet neråt i flera veckor nu. Hoppas den inte får för sig att vända sig.

Känns så roligt att det bara är veckor eller dagar kvar tills vi får träffa våra små bebbar!

Sola: Jag har också varit och är förkyld sedan flera veckor. Jättejobbigt på nätterna när man knappt kan andas. Mannen retas lite och klagar på att jag snarkar   Jobbar halvtid nu i 2 veckor till.... sen är det bara att vila och ladda. Har bf 8 nov.

• bonzo

Sola:

Jag har inte heller gjort någon vaginal undersökning hos barnmorskan. Brukar man få göra det ??
     När vi var på tillväxt ul i v 33, då gjorde de ett vaginalt ultraljud också för att kolla livmodertappen.

Hoppas förvärkarna gör nytta och att bebis kommer snart!

• bonzo

Pållan! Vad skönt att höra att det har löst sig och bebisen så snällt vänt sig rätt!

Jag har nu 22 dgr kvar till BF och ska jobba min sista vecka. Jobbigt att stå på bussen hem ibland. Händer inte så ofta att någon reser sig och erbjuder plats.

Maria123: Vilken rolig dröm. Tänk om det gick så smidigt att föda. 20 minuter och sen dammsuga vidare. ))

Till oss har de sagt att det är en pojke. Så vi har köpt och lånat killkläder.
    Jag har hört om ett par där de på flera UL sa att det är en tjej och ut kom en kille. De hade köpt rosa vagn m.m

Svårt det där med namn.Tycker det är enklare med tjej än med killnamn. Har ni redan namn bestämda eller väntar ni tills barnet/barnen är födda ?

Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF