• Talica

BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF

Hej Tänkte komma in här på eran tråd idag.. hade Vul idag, jätte kul. Men min lilla ärta var mindre än dem trodde. Så ska göra ett nytt nästa vecka den 31 mars.. Men man såg det lilla hjärtat picka. O allt var bra. Men ärtan var lite liten för att vara i V 7+6..hehe brås på sin lilla mamma kanske.  Har gjort ivf, och var sista emberot vi hade i frysen som fasna en blastocyt 5 dagar gammal..

coerulea:  ÄP 14 feb, ET 16 feb, BF  6nov, VUL 24 mars
    ladycocos: BF  1 nov, VUL 29 mars
    pållan: BF  6 november, vet ej VUL ännu
    Neam:  ÄP 16 feb, ET 18 feb BF  8 november, VUL 24/3
    Mandelmumsa: ÄP 7/2, ET 9/2, BF 31 oktober, VUL 21/3
    Sola: ET 11/2 BF: 31 okt. VUL nr 2 1/4
    Karmosin: ÄP 11/2, ET 16/2, BF: 3 nov, VUL 21/3 
    IShotMyMan: ÄP 24/2, ET 1/3, BF: 16 nov, VUL 8/4
    Viksan07: ÄP 8/3, ET 10/3, BF: 27/11
    Maaroj: ÄP 2/3, ET 4/3, BF: 22/11, VUL 13/4
    MrsStarlight: ÄP 3/3, ET 5/3, BF: 22/11, VUL 13/4
    Vårtur2010: 38 år, ÄP 4/3, ET 6/3, BF 24/11, VUL 14/4
    Talica  FET 14/2,  BF 1 nov , Vul 1 22/3, vul2 31/3

• Talica

Tack Tack så mkt ..

Karmosin- Vad intressant med adoptiv-föräldrar utbildning :) Hoppas att lilla hjärtat stannar och Grattis
     Är själv i V 7+6 men det är en liten en där inne, så blir nytt vul nästa vecka..
    men såg det pickande hjärtat.. Var sista emberot..

Hoppas hoppas denna gång, har gjort 1 st ET och 4 st FET blir 5 FET med detta.
    Sen börjar karusellen om, om detta inte skulle gå vägen..
    Jag och min fästman har försökt få barn i 6 år..Och längtan är enorm.. Som För alla er här - ALLA VI HÄR HAR EN ENORM LÄNGTAN

• Talica

hej

Tänkte bara säga att jag inte läst hela tråden, ännu..

Yasa- Grattis til trillingarna, v 10 härligt...

Neam-vad roligt

Klart man är posetiv, trots dem motgångar man möt :)

Kände på mig redan långt innan dem satte in FET, att det skulle funka denna gång.
    Vet inte varför hade bara den känslan..och så blev det oxå.
    vi vart överlyckliga jag o min fästman, då vi inte kommit så långt någon gång..

Men är spänd o lite orolig inför vårat 2:a VUL nästa vecka på Torsdag, om min lilla ärta som ja kallar han/hon har växt på sig eller inte.. återstå o se. Men jag njuter... Massa illamående och bröstspänningar och massiv trötthet på EM..

• Talica

Nej vad trist för er vårtur och mandelmumsa, beklagar verkligen. Såå jobbigt..

Ladycocos- Mot min tröga mage äter jag fil med mûsli, plus att ja dricker massa vatten till lunch o äter mest grönsaker,.. ( har problem annars oxå, då har ja fått en medesin rekomenderad som man tar vid behov dulcolax. men vet ej om man får ta dem när man e gravid, men effekt kommer effter 6-12 timmar. finns recept fri på apoteket) 

Illamåendet har jag hela dagarna, tar citron vatten mot det, hjälper jätte bra. funkar ganska bra mot halsbränna med.. Min halsbränna är hemsk vissa stunder, tur att man får ta Novalucol mot den...

Längtar till vårat nästa vul nu på torsdag 31 mars...

• Talica

Mandelmumsa- När vi var på förra VUL den 22/3  var jag i v 7+6.. Men dem tyckte att han/hon var liten. Så liten som i v6+0. Gjorde FET 14/2 med sista emberot vi hade i frysen. Så veckan stämder, bara det att han/hon är liten. Men han/hon satt på rätt ställe och allt annat såg bra ut, man såg att det pickade. Dem vill bara göra ett extra och se att han/hon växt till sig. Innan dem skriver ut en och man får papper att ta med dill MVC.

Så hoppas på att allt är bra.. Har en vännina som är medium och hon sa att ja har inget att oroa mig för. Men man gör det omedvetet, fast man tänker posetiv oxå.  Men på torsdag vet jag...då har ja gått in i v 10 om ja räknat rätt själv.

• Talica

Ladycocos- härligt att ni sett era små.. Mysigt med tvillingar .. grattis så mkt

• Talica

Tack så mkt :)

Lycka till med era VUL

Ladycocos-spännande med TUL. och inskrivning på mvc.. Hehe är oxå över v 10 när ja ska dit första gången.

Karmosin- jo förstår dig där med MVC, man vill dit där man varit. så sa min svägerska oxå.. Kommer gå på MVC här där ja bor, alla säger att det är den bästa här.  Men föda blir atomatiskt huddinge sa läkaren jag pratade med på karolinska i solna, då vi valde bort pre fosterdiagnostik. För då tar dem prov direkt när h*n är född.

Maria123- Om du inte vill äta medecin hela tiden, så kanske citronvatten hjälper, eller bubblevatten med smak av vad man nu föredrar. Jag tycker att bubbel med svartavimbär eller hallon/grape funkar bäst. O ja mår illa från morgon till kväll, med kvällningar från o till. Jobbigt, skulle kännas bättre o spy än att ha massa kvällningar.

coerulea- spännande med inskrivnings samtal..

Vad konstigt det är med kosten, vad man kan o inte kan äta.. Mina smaklkökar har fått nått riktigt knäpp kan inte äta vare sig kött eller fisk. Smakar rost,järn, metal o vet inte vad. Kräks när ja äter det..
    Så har köpt Quorn och soja protein istället....Det funkar.. 

Pållan- välkommen hem, och lycka till i morgon.. Ja thiland är härligt, var där själv 2009 i december efter många misslyckade ET och FET. VAr skönt med en paus då..

Tänkte fråga er om ni gick upp mkt i vikt av alla hormon medeciner???

uppdaterar listan med ålder o ort

coerulea:  ÄP 14 feb, ET 16 feb, BF  6nov, VUL 24 mars
    ladycocos 39 år, Linköping: BF  1 nov med tvillingar VUL 29 mars
    pållan: BF  6 november, vet ej VUL ännu
    Neam:  ÄP 16 feb, ET 18 feb BF  8 november, VUL 24/3
    Sola: ET 11/2 BF: 31 okt. VUL nr 2 1/4
    Karmosin: ÄP 11/2, ET 16/2, BF: 3 nov, VUL 21/3
    IShotMyMan: ÄP 24/2, ET 1/3, BF: 16 nov, VUL 8/4
    Viksan07: ÄP 8/3, ET 10/3, BF: 27/11
    Maaroj: ÄP 2/3, ET 4/3, BF: 22/11, VUL 13/4
    MrsStarlight 27 år, Göteborg: ÄP 3/3, ET 5/3, BF: 25/11, VUL 13/4
    Talica 29 år Södertälje  FET 14/2,  BF 1 nov , Vul 1 22/3, vul2 31/3
    Maria123: ÄP 16 feb, ET 18 feb, BF 8 nov, VUL 24 mars

• Talica

hehe ja vad vågen hamnar på sen är en bra fråga..

Varför jag undra om ni gått upp, var för jag gick upp massor, värsta vikt ökningen kom av progynonen.. Så efter massa misslyckanden under 2009 och 2010..Pratade jag med dem för då stod vågen på nästan 20 kg mer än vad ja vägde när jag började..Så fick rådet att försöka gå ner i vikt innan dem skulle sätta in vårat sista embero. För ökade chanser.. o det gav ju resultat.  Skrattande

Karmosin- Jo pre fosterdiagnostik, görs innan dem sätter in emberot, då man har ärftlig genetisk sjukdom.
    och det är 50% chans att vårat barn får den, då jag har den. Då väljer dem bort emberona som bär på anlaget. Man kan bära på anlaget utan att det ens bryter ut. ( alla emberon med anlaget kasseras) Men hade det funkat normalt för oss hade det vart 50% chans ändå. Så valde bort den sortens fosterdiagnostik. då jag inte lider av min sjukdom. Vårat barn kan inte få värre symtom än vad jag har, utan det blir samma eller lindrigare-sa läkaren. Och 1 barn på 3000 föds varje år med min sjukdom (om ja minns rätt) Den kan uppstå som en nymutation oxå som det så fint heter. och då blir man först i släkten med den.  så man behöver inte ärva den.. Den är helt ofalig o smittar inte. det både låter värre än vad det är när man berättar och läser om den.. Det är inte riktigt en sjukdom heller utan mer ett sjukdoms tillstånd, så beskeriver min läkare den- ett sjukdoms tillstånd.

• Talica

Karmosin- vet ej om dom ser sånt på prefosterdiagnostik. Men dem ser det mesta där fick vi förklarat. Så dem borde ju se sånt oxå tycker man.  Nu är detta ingen kromosonförändring, utan en gen det är fel på.
    Men jag tyckte det lät enklast med att ta ett enkelt blodprov på barnet när det är fött, för att se om arvanlag finns, eller om han/hon har det.  hehe jadu ballong mage har jag med , känner mig jääte uppsvälld..

Har inte läst så mkt om Nupp och Kub test.. vad vissar dem??? ena är väl downs

I usa gör vissa prefosterdiagnostik för att se kön,ögon/hår färg mm, berättade min vän som bor där.

• Talica

Hmm ja nu ska ja rätta mig... det ja skrev tidigare, kom på att ja hade lite fel.. Brukar inte prata så mkt om det, bara om nån frågar.. varför man har massa pigment fläckar..

det är fel på en gen som sitter på ett kromosonpar.. Så ja Karmosin- du hade rätt att det
    Dvs det är fel på arvsmassan (gen) en mutation som uppstått i det befruktade ägget. Om den inte ärvs.

bara säga till så kan ja försöka länka sidan.

nån som fått nått sug än?

• Talica

Hej på er alla.. Jag måste tyvärr lämna eran grupp här.. Mkt trist.
    vi fick mkt dåliga besked på vårat VUL idag..
     Han/hon hade inte växt alls och all hjärt aktivitet var borta.. så förmodligen dog den redan förra veckan.
    Känns jätte jobbigt och tungt just nu. Men nu vet vi alla fall att jag kan bli gravid via ivf..

Så fick välja mellan att vänta ut det själv, eller göra medesinks abort.
    Jag valde det senare att ta medesin för att avsluta det hela, annars skulle jag bli knäpp.
    Så i april ska vi på återbesök på ivf och se hur vi ska gå vidare därefter. Vi har fortfarande har försök kvar med nedreglering och sprutor och äggplockning. Så vi börjar om cirkeln, när kroppen är återställd.. Så tar bort mig från listan..

Men lycka till ni alla andra...

coerulea:  ÄP 14 feb, ET 16 feb, BF  6nov, VUL 24 mars
    ladycocos 39 år, Linköping: BF  1 nov med tvillingar TUL 18/4
    pållan: BF  6 november, vet ej VUL ännu
    Neam:  ÄP 16 feb, ET 18 feb BF  8 november, VUL 24/3
    Sola: ET 11/2 BF: 31 okt. VUL nr 2 1/4
    Karmosin: ÄP 11/2, ET 16/2, BF: 3 nov, VUL 21/3
    IShotMyMan: ÄP 24/2, ET 1/3, BF: 16 nov, VUL 8/4
    Viksan07: ÄP 8/3, ET 10/3, BF: 27/11
    Maaroj: ÄP 2/3, ET 4/3, BF: 22/11, VUL 13/4
    MrsStarlight 27 år, Göteborg: ÄP 3/3, ET 5/3, BF: 25/11, VUL 13/4
    Maria123: 27 år, Göteborg, BF 9 nov, VUL 24 mars
  • Talica

Hej allesamman och tack så mkt.. jadå jag kan komma in o rapportera sen Glad. Ska på återbesök på ivf / fertiliteskliniken den 20 april. Då ska vi se hur det läkt, och prata om ny behandlig..
    Jag e posetiv trots detta som skedde, Nu vet vi att ja kan bli gravid. och det är ett stort framsteg för oss. Och har man gravid en gång är det oftast lättare att bli det igen-sägs det ju...

har världens goast sambo, han tog semester idag och stannade hemma med mig o har vart allmänt omtänksam o go hela dagen.

viksan07- oh vad roligt och lycka till.. och tack så mkt.. Jadå ork det har jag massor av.. Vänder nått negativt till posetivt- då vi gjort 5 ET/FET och inte lyckats alls men med nr 6 FET sista emberot funka så nu vet vi att ja kan bli gravid.

ser det posetiv oxå, då kan ja gå ner dem sista 5 kg oxå innan ja börjar om, så e ja nere på inskrivnings vikten.. alla fall ge det ett försök

kram på er alla och ja tittar in från och till för att se era framsteg..

• Talica

Hej

Mandelmumsa-ja alla mina har överlevt, dem fryste 2 st 3 dagars ägg, och 3 st 5 dagars. Och alla har haft alla celler kvar efter upptiningen.

såg att jag hade lite stavfel i förra inlägget..
    Jag kommer aldrig mer att göra en medecinsk abort, då kommer jag vilja göra kirurgisk på en gång.

Bara 30 min efter mitt inlägg i fredags svimmade jag för att jag hade förlorat så mkt blod, dem upopskattade det till lite drygt över 1 liter..så jag fick åka ambulans till sjukan, där ja fick massa dropp och en operation.
    Men nu mår jag bra, lite trött lite seg och har ont överallt i hela kroppen..

Men inte stoppar det mig inte Glad Nya tag när jag läkt. Hoppas jag läkt tillräkligt för att starta en ny behandling här innan sommaren.. Men annars blir det efte rsommaren. Då kroppen måste få läka. Måste ju äta massa Järn nu i flera månader, o ta nytt blodprov som visar hur järn värdet är.

Svar på tråden BF i okt/nov 2011, gravida efter IVF