• tvåem

Svårigheter att bli gravid efter kejsarsnitt?!

Samma här!!! Har en son född 2004 med omedelbart snitt! Försökt få syskon "oaktivt" sedan han var ett år, och "aktivt" sedan 2009. Först för ett år sedan fick jag reda på att båda mina äggledare är sammanväxta och att det med största sannolikhet beror just på snittet. Har gjort två ET och ett FET- alla misslyckade. Har också haft jobbigt vid två av insättningarna (tycker att de tom var värre än äggplocket!!!) Hade varit "spännande" att veta hur vanligt det är med sekundär barnlöshet efter kejsarsnitt...

• tvåem

Efter att försökt på "egen hand" under flera år utan ett enda plus så vände vi oss till en privat ivfklinik och gjorde en utredning. När de spolade äggledarna så kom inte en enda liten droppe in i någon av äggledarna... Det var helt enkelt tvärstopp! Eftersom jag inte haft några infektioner eller andra problem och vår son kom till naturligt, utan att vi ens försökte, är det med allra största sannolikhet kejsarsnittet som orsakat det (Det som är extra surt är att det var ett misstag av läkaren som satte epiduralen som gjorde att det ens blev snitt- han stack fel och vips hade jag ingen känsel i kroppen och kunde inte ens svälja, och de tog i stort sett sängen och sprang till operation...)

Svar på tråden Svårigheter att bli gravid efter kejsarsnitt?!