• anka22

Någon mer från Sthlms området med prematur barn?

Hej!

Fick min son i v.32 nu i januari - 2011 och söker andra som oxå fått prematur barn. Vore roligt att få prata och kanske fråga varann om olika saker ang våra barn =)
    Har andra att prata med (som fött i fullgången tid) men är ju inte riktigt samma sak som när man har en förtidigt född bebis.
    Hoppas det finns nån där ute som är sugen på att skriva och vem vet, kanske träffas nåndag?

• Svar på tråden Någon mer från Sthlms området med prematur barn?
  • anka22
    JoniBoni skrev 2011-02-21 20:44:34 följande:
    Har en dotter som föddes i v 31+6 i dec-10. Hur mår sonen? Allt gått bra? Har ni fått komma hem ännu? Vet man varför han kom för tidigt?

Själv fick jag havandeskapsförgiftning och flödet i navelsträngen var dåligt så hon fick ingen näring så det blev ett akutsnitt efter att ha legat inne på sjukhus i ett dygn..

Må så gott!
    Hej!
    Vad kul att du svarade =)
    Lill Prinsen mår bra, han växer och blir starkare hela tiden! Vi har vart hemma i ca 2 veckor nu, mycket skönt =) har ju hemsjukvård och det känns super bra! Man vet inte varför han kom så tidigt, de hittade en bakterie men de kan inte säga om det var den som gjorde det eller inte...

Hur går allt för er? hur länge var ni kvar på sjukhuset? vilket sjukhus? hade/har ni hemsjukvård?

Kram
  • anka22
    Lei skrev 2011-02-20 22:30:12 följande:
    Våran lilla älskling föddes nu i januari och jag var i vecka 35+5 så inte lika tidig som din lilla, om jag ska vara ärlig så var vi så inställda på att han skulle komma tidigt så jag tänker inte så mycket på det förutom när folk frågar :)
    nej de va inte lika tidigt men går allt bra för er?
    varför blev det förtidigt? skönt att ni var beredda =)
  • anka22
    Majsan1974 skrev 2011-02-24 18:53:36 följande:

Hej,

Vår lilla kille kom den 30 sept 2010 i v 32+6. Han vägde 1600 gr och var 42 cm lång. Mitt höga blodtryck gjorde honom lite tillväxt hämmad. Vi låg på DS i 16 dagar och hade hemsjukvård i tre veckor tills ammningen fungerade. Var låg ni?
    Nu är prinsen snart fem månader och väger ca 6000 gr och är 65 lång. Så det går fort

Hej!
    Vi låg på karolinska huddinge och har fortfarande hemsjukvård. Vi ska oxå vänta på att amningen ska funka helt =) och det verkar som sonden kanske ryker nästa vecka! Skrattande
    Oj, ja tiden kommer säkert gå fort! våran prins kan nu ha storlek 44 och vi tycker han börjar bli stor, haha.
Svar på tråden Någon mer från Sthlms området med prematur barn?