Dvärghamster problem!
HAHAHA. Klart dom rekomenderade dig till tre stycken.. dom vill ju tjäna pengar ;)
Det finns ju olika arter utav dv hamster och därför olika "bestämmelser".
Jag vet att man kan ha robbarna tillsammans. Och även Cambells & vintervita. Men dom kan vara själva också, det är inga problem för dem. Dom kinesiska bör man ha själv.
Jag har själv fött upp Robbar och hade tre grupper. Funkade helt ok för mig faktiskt. Men hade några köpare som senare fick sära på sina. Så det kan vara så att dina nu kommit upp så att dem är könsmogna och det löser man bäst med bråk tycker dem.
Det kan ju även vara så att du fått 1 hona & 2 hanar. Det fick jag ÄVEN om jag köpte från en uppfödare... Stackars hamster som under samma dag som hon födde fick åka bil ca 3 timmar... Hamstrar är väldigt svåra att se kön på.
Vi hade ju inga problem med våra hamstrar, alla fick vara med och så, och det är ju klart att vi inte kollade könet på dem, hur korkat det än låter så gjorde jag/vi inte det.. Men litade ju på vad uppfödaren sa & tänkte inte på det en sus att det.
Honan fick två kullar med sina brödrar. Dom parar sig ju direkt efter att honan fött klart och vi var inte vid plats vid det tillfället. Första kullen sparade vi men andra kullen avlivade jag. Första kullen sålde jag till en annan tjej på internatet & till min kusin för 10kr/st. Och dom lever faktiskt än idag, 1 år senare. Trodde inte dem skulle klara det så långt tyvärr i och med att det är inavel ..