• Svar på tråden Maj-mammor 2005, del 3
  • smulan001

MM: Sportlovet i stockholm är v 9!!!! (i alla fall i större delarna av stockholm)

• fiefje

mm: ja, precis så har vi det också. började äte gröt för en månad sen, äter det 2 ggr om dagen. och om vi har tur äter hon lite annat mat också. men vi får väl fortsätta med försöka.

just nu är jag barnvakt åt en 10 månaders bebis. lite kul att pröva på att vara 2 barns mamma de lekar så söt nu jag hoppas bara att sambon är hemma sen när de ska mattas och sånt.

• Edwina

Så, tillbaka igen efter en fika

Dalkulla: Fint tyg, blir säkert jättefina gardiner när du är klar

Semlor, mums vad gott!!! I fjol blev jag besatt av grädde (craving!) jag som inte ens är så förtjust i det annars Tyvärr försvann inte den craving:en med graviditeten
    En dag (då jag var gravid) köpte jag med mig 2 semlor och vräkte i mig bägge
    Jag borde inte få ngn semla i år som jag snaskat!!!

Jenny28: Knepigt läge med det ev jobbet!

Nej nu kom Erik hem, vi ska iväg till hans föräldrar på middag nu.
    Jag hinner bara läsa ikapp en sida och svara innan jag blir avbruten verkar det som...
    Återkommer väl igen då...

• JennyL25

Hejsan
    Har hunnit läsa ikapp nu.
    Har inte orkat gå in tidigare.
    Idag fick jag stanna hemma från jobbe för sambon fick problem med ryggen( stenanläggare är han), Han får så ibland.
    Han har vart hos olika läkare som inte ens röntgat ryggen. säger att den är frisk men han själv vet ju att den inte är det!!!!!!

Fler som har problem med Fk!
    sambon har inte fått sina pengar från förra månaden ännu. Hoppas vi får denna mån annars liger vi risigt till.
    Har snålat somsjutton nu sedan decemberlönen sambon fick. Han fick som tur var dubbelt.
    Idag har vi vart på Öf.

Miia: Du skrev att det var dryga mammor på ditt Öf? Varför är de dryga? *nyfiken*

Är det många som betalt inför träffen ännu?
    Måste göra det ikväll.
    ikväll är det mycket bra på tv så jag hinenr inte sitta här så mycket. Samuel har börjat lägga sig tidigare på kvällarna nu. fast fortfarande i vår säng. Igår somnade han vid halv nio utan välling till och med!!!!Jippi.
    Vi har en ny bilbarnstol fick låna den.. Han ser så liten ut i den.
    Samuel har nu storlek 74 i sina kläder.
    Lagar heller inte all mat själv men blir enklast så.

Yoghurt finns på barnmatshyllan i affären. Från 6 mån och uppåt. Den brukar vi köpa.

• Dragonia

Hej alla, har lämnat Thea för första gången i helgen (lite längre än en timme och så var det på kvällen) och gått iväg på personalfest. Det gick bra för mig, men sambon hade lite kämpigt med Thea. Det tog över en timme innan en orolig tjej somnade - men han kämpade tappert Själva festen öppnade mina ögon lite..

1. Vill ABSOLUT INTE gå tillbaka någonsin, fick ångest och panik bara av tanken! Allt var lika kasst som förut när jag pratade med mina kollegor..

2. Insåg att jag måste göra saker på egen hand då och då och att Thea och jag faktiskt inte sitter ihop med superlim, även om man lätt kan få för sig det när man bär runt på henne och när hon supermammig

3. Måste börja ta tag i både det ena och det andra:

- börja träna
    - leta större lägenhet
    - söka jobb

Så den festen var nyttig helt klart!!!

• Aannaa

Idag rådde vår BM oss till att börja ge Emilia riktig mat 2 ggr/dygn, alltså både till lunch och middag.... så jag tänkte att hon skulle få purémat till lunch o vår mat till middag, å då kommer ju alla dilemman!!!
    Vi äter ju inte så barnvänlig mat alltid... så DET måste jag först ändra på

Sen undrar jag ifall nån vet; kan man ge fullkornspasta/ris till dom eller ska det va vanlig???

Krodan > turkisk eller grekisk fet yoggi är ok att ge dom

Dragonia > ja det var ju bra att festen förde några bra saker med sig

Edwina > jag blir nog oxå utan semla i år Eller får man äta en o sen gå på dubbla spinningpass!!!

• Salsan

Isabelle får bara burkmat nu. Tycker det är så svårt att ge henne av vår mat för vi äter oftast ganska stark mat utan sås. Men nu när hon är så intresserad av det vi äter så får hon alltid smaka lite i alla fall.

Krodan: vår BM sa att all yoghurt går bra men att man bör tänka på att inte ge dem med för mycket socker i. Vi ger Isabelle mild naturell yoghurt, den med den gamla gubben (eller är det tanten?) på. Den grekiska eller turkiska rekommenderas för att de är extra feta men de andra går också bra.

Vi fick en vinteroverall i 74 av mina jobbarkompisar när de var och hälsade på i somras. Perfekt tänkte jag. När det blev kallt och vi skulle ta fram overallen drunknade Isabelle i den så vi var tvugna att köpa en i alla fall. Det blev en i 62 som nu är lite liten. Men den enorma 74:an är fortfarande väldigt stor. Men i vanliga kläder passar 74 perfekt. Hon får väl helt enkelt bada i den lite för nu vill jag inte köpa en till.

Föresten hur lång tid har man på sig att ta minipiller man glömt? Brukar alltid ta på morgonen men kom inte på det förrän 18,30 ikväll.

• first timer

Nu har min lilla förkylda skrutta somnat o jag äter en sen middag, potatis-soppa med kasslerspett. Sambon står i duschen. Men jag antar att hon kommer att vakna snart igen.
    Idag har vi haft en jobbig dag, Kajsa har varit ledsen mest hela tiden o hostar jättemycket. När blir hostan farlig så att säga? Tänkte ringa VC imorgon o kolla. Det rosslar liksom i bröstet när hon andas

• Aannaa

first timer > stackarn, ja kanske bäst o ringa BVC/VC imorgon!

Har ni fått Babylands reklambklad? JÄTTEBRA priser på bilbarnstolar!!! Eller är det bara vi som inte köpt ny än?
    T ex Brio Zento 1995:- (3252:- ), Akta graco Cosmic 1995:- (3195:- ) o Britax Freeway 1795:- (2695:- )
    Nu kommer inte jag ihåg vilka som man kunde luta??? Hjälp!!! Nån av dessa? Isåfall ska vi åka o provsitta dom i helgen o kanske slå till!

En annan sak jag läste i DN idag... en familj vars ALLA 7 (SJU) barn har ADHD & Aspberges syndrom + några hade andra 'syndrom' oxå Man trodde ju knappt det va sant, även mamman i familjen hade det!!! HUR orkar dom???

För ca 1½ timme sen så lärde sig Emilia o ställa sig upp mot möblerna Hon har aldrig dragit sig helt upp mot möbler innan från sittandes, nu vill hon BARA stå så....
    Ställde sig direkt upp i sängen vid läggningen Så imorgon blir det att sänka spjälisen till botten!

Svar på tråden Maj-mammor 2005, del 3