Inlägg från: PruttPottan |Visa alla inlägg
  • PruttPottan

Gastric Bypass (GBP)

Yaimie skrev 2011-04-18 13:01:17 följande:
    Nervös!!! Ska till läkaren idag och be om att få göra detta.. Så man får iväg en remiss. Jag har BMI 35 så det är på gränsen men alla i min släkt har diabetes i princip så dom borde ej säga nej.. (ska jag vara ärlig så har jag både sminkat mig och klätt mig så stort som möjligt för säkerhets skull!) det är en kvinnlig läkare.. Undra om det är bra eller dåligt?
    Hur sminkar man sig stort? *fniss*

Förbered bara dina argument så går det nog bra =)
    Låt den som kan stava skriva - Låt oss andra tala.
  • PruttPottan
    Yaimie skrev 2011-04-18 21:30:41 följande:
    Jag tog massa rouge på kinderna för att få dom att se stora ut och dölja kindbenen.. Sen tog jag eyeliner för att minska ögonen och ingen mascara (för det förstorar).. Försökte framhäva allt som fick mig att se större ut helt enkelt :D
    Hmm.. Intressant sätt att sminka sig. Med andra ord blire inge påskkärring-springande iår för det var den looken jag skulle satsat på *s*
  • PruttPottan
    Sanda skrev 2011-04-20 17:29:05 följande:
    Ringde Sahlgrenska och frågade om min remiss kommit fram, den kom ju på villovägar sist och nu var den registrerad! Så nu får vi se vad som händer! Någon som har erfarenhet av Sahlgrenska!? Väntetider och så tänker jag?
    Kan ju inte säga att jag rätt attt fråga.. Jag väntade sen 07 på min op. Men jag ville bara ha SUS och inget annat slakthus.

De är ganska rolliga där, det är väl det enda jag kan säga. Och inga viktkrav alls.
  • PruttPottan
    Sanda skrev 2011-04-20 20:39:32 följande:
    PP: 07 till !?

Jag vill bara ha Sahlgrenska eller carlanderska. De nämnde Borås, men de har precis börjat så det känns inte tryggt!
    http://www.bt.se/nyheter/boras/kvinna-hjarnskadad-efter-fetmaoperation-pa-sas%282735219%29.gm

Visserligen så är det ju inte pga open men iaf.. 

Tills mars i år..  Tror inte det fanns nån vårdgaranti när jag började.
  • PruttPottan
    Yaimie skrev 2011-04-20 23:57:11 följande:
    Hej! Hur hittar jag facebook gruppen? Ser alla ens kompisar att man är medlem där...? Har inte sat till någon än...
    Bara de som är med ser att du är med.

Finns en länk längst ner i trådstarten =)
  • PruttPottan

Till er som varit opade ett tag.. När återkom smaken för er?

• PruttPottan
    Hera78 skrev 2011-04-28 08:22:41 följande:
    Smaken? Dag 1... menar du att du inte känner smak?

Jag har nu varit opad i snart 3 månader, når -20 kg vilken dag som helst och jag mår fantastiskt! Jag kan äta allt jag provat och har numera inga som helst problem. I början mådde jag lätt illa efter att jag ätit lunch och middag men det berodde på att jag åt för snabbt. Jag äter nog snabbt idag också, lunch och middag tar ca 10 minuter att äta men jag mår inte längre illa.

Ni som har op framför er, lycka till, det är en häftig upplevelse och för min del är det det bästa beslut jag någonsin tagit! Jag är så förväntasfull inför framtiden, hur jag kommer att se ut och vad som kommer ske. Jag gifter mig i augusti och hoppas ha gått ner några storlekar till innan dess
    Jag känner smak men mest salt.. Sött känner jag tex men bara flyktigt.
  • PruttPottan
    Naemi skrev 2011-04-30 07:14:13 följande:
    Tre veckors flyt - hur mycket har ni gått ner på det?
    10 dagar gav mig 8 kilo minus =)
  • PruttPottan
    anli00 skrev 2011-05-18 12:05:23 följande:
    saken är den att hade dom suttit i samma situation som vi så hade dom aldrig skrivit den tråden, då hade dom hängt här med oss, mest dom så mår dåligt över det....enkelt eller hur ;)
    Jag förstår den trådens TS. Faktiskt!

Varför ska han betala för andras problem? Lika lite som vi har lust attt betala fyllkörares sjukshusvård. Så han kostar säkert samhället iaf på sitt sätt :E

Jobbigt bara om man är med i en olycka dan före lning och inte har råd att pröjsa operationen, för det måste vara så han vill hha det =)
  • PruttPottan
    anli00 skrev 2011-05-18 13:37:25 följande:
    visst klart man förstår honom, men skatt måste vi betala iallafall och d går till mycket, både bra och dåliga saker inget vi kan hindra...om d får folk att må bra med vad d nu kan vara så har jag inget emot d.....även om d skulle vara en fyllekörares AA-möten :)

plus att jag är glad att fått den här chansen  till ett "nytt" och bättre liv....o jag jobbar för d också
    Jag hoppas du förstod att det var ironiskt.

Trist när en del är så trångsynta, men jag brukar jämföra rakt av i sådana lägen. Alla har vi ju nån gång behövt sjukvård.
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)