Inlägg från: MizzPiggy |Visa alla inlägg
  • MizzPiggy

Gastric Bypass (GBP)

almeotto1: har hört talas om den sidan men aldrig kommit mig för o kolla in den, herreminguuuuud vad lycklig jag skulle bli om jag fick opas på danderyd!!! jag e ju ursprungligen sthlm bo- (alvesta /smålandsbo numer)
    ska ju på bedömning imorgon, o ska önska danderyd när jag e där om jag blir godkänd då förståss, hoppas innerligt att ljungby har betalningsförbindelse med danderyd bara...
    blir fan ledsen o dom inte har de, vet att kronoberg inte kan hålla vårdgarantin så jag hoppas dom kan skicka mig dit,
    för då kan jag konvalenscera hos mina släktingar ! något jag verkligen önskar....

såg att ersta var med på listan, dom e ju privata, tror jag? så då står iaf en privat med på listan...

• MizzPiggy

Hepp, då kan man inte sova. Är varmt som fan i sov rummet , plus att jag tänker för mkt.
    Mitt liv kan ändra sig imorgon.
    Förlåt ni tkr kanske jag e larvig, men jag ber en stilla bön att det ska gå vägen.
    Nu tar ja en röka o ska sen försöka sova igen...

• MizzPiggy

Jag blev GODKÄND!!!
    Men de va en jävla dryg läkare!
    Påstod att om levern inte krympt tillräckligt så stänger dom en igen så
    Man får banta mer, kanske sant men sjukt.
    Sen påstod hon att man måste sluta röka två månader innan!, alla andra jag hört har fått besked att de måste sluta 2-4 veckor innan.
    Jag kommer ändå inte opas på Ljungby för dom har ett års väntetid, så jag hamnar någon annanstans, vill ju till Danderyd för de e mina hem trakter samt dom har kortast väntetid. Vart ringer jah nu då för o säga att jag vill ta återbuds tider o e villig o åka till andra sjukhus? Kan man ringa Danderyd o höra om dom har betalningsförbindelse med Ljungby?

• MizzPiggy

Högbergarna: Sara johansson hade jag.
    Klart jag vet att man läker bättre o de e bättre om man slutar tidigare, men alla vill kanske inte sluta röka innerst inne o va gör de då om jag väntar tills jag absolut måste??
    O de där om att de skulle vart si o så med eventuella människor som
    Inte skött sin diet det vet du inget om så
    Så spekulationer som argument biter inte på
    Mig. Klart som fan att jag kommer göra mitt bästa , tycker bara inte att man som läkare ska dra till med den attityden som hon gjorde. ( läst mellan raderna) " typ du ska va tacksam att du får hjälp alls så jävlar om du gör ett felsteg" ( sagt av doktorn mellan raderna så att säga)

• MizzPiggy

Maddisen80: tack :)
    Ja visst e de konstigt, men den doktorn jag hade va lite snorkig så jag tror hon bara sa så för att man inte ska våga fuska eller nått!
    Ringer man kirurg mottagningen på Danderyd då?

• MizzPiggy

Hera78: att det defakto hänt i Ljungby med två stycken som "inte flytit alls" var mer än jag visste om, men att jag sagt som
    Jag gjort det står jag för, jag har dock aldrig haft för avsikt att uppmuntra fusk utan ifrågasätter helt enkelt varför som säger som dom gör(läkarna) när många andra läkare i landet sagt helt andra saker.
    Jag har heller alldrig påstått att jag eller någon annan är eller ska vara otacksam,
    Man har ju sökt genom
    Landstinget och inte privat av en anledning,
    Åtminstone jag, har inte råd att betala själv,
    Klart som fan man är tacksam, och åter igen, gör sitt bästa,
    Fråga: någon här inne som känner dom två som fuskat med flytet i Ljungby!?
    För att jag ska ta det på allvar så vill jag veta att någon faktiskt är kompis eller liknande med dom två. Man ska faktiskt inte dömma människor misslyckanden på förhand!
    Ni står där med pekpinnar o gastar - otacksamma jävel (ungefär)
    Ursäkta, men vad fan VET vi om
    Det igentligen? , visst känner ni dom personligen så ok.
    Men alla har vi våra djupt rotade anledningar till att vi har sån övervikt som vi har.
    För många av oss är
    Ätandet ett beroende som allt annat , kan faktiskt liknas vid droger.

• MizzPiggy

Har ringt Danderyd sjukhus och tydligen stämmer inte deras vänte tider enligt vantetider.se alls, dom hade 8 månaders kö,
    Och hade ändå ingen betalningsförbindelse med Ljungby :(
    Ska ringa Sophia hemmet nu istället, ingen som vet något sjukhus som har betalningsförbindelse med Ljungby?

• MizzPiggy

Maddisen80: tack, Sophia hemmet hade ingen förbindelse med Kronoberg.:(
    Jag ringer Ljungby imorgon och hör med dom. Eller det kanske vårdväxeln eller ad de heter vet? Dom måste ju kunna tala om för en vilka dom samarbetar med! Så man kan göra ett aktivt val snarare än att hamna varsomhelst ...

• MizzPiggy

Hmmm undrar om detta stämmer... Enligt tanten i telefon så har Ljungby enbart sammarbetr med ALERIS , har inte hört något direkt positivt om deras eftervård :S
    Hon skulle ringa upp mig iaf. O så åberopade jag vårdgarantin. Så typiskt att man ska nå såhär långt i processen lagom till deras upehåll. ALERIS gör sommar uppehåll från och med midsommar. Även om jag ställer mig tillgänglig till återbuds tider så lär jag inte få nått innan dess.... :(

Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)