-
men 1 kg kommer du gå ner lätt , tänk på att dricka tillräckligt med vattenmamma74 skrev 2012-04-03 13:30:56 följande:Nån här som är opererad i kristianstad? Jag är orolig över att inte hinna ner i vikt ... Ska rapportera vikten redan på torsdag.. Var på möte 27/3 började flyta gått ner snart 3 kg men måste ner 4 kg har tid för op 12/4 vad ska jag göra för att fortsätta gå ner ... ? Hållet mig till 800 kcal
-
japp precis de är det absolutymmmi skrev 2012-04-03 18:26:27 följande:Vatten är a och o
-
Jag ska egentligen dricka 1,5 liter vatten sa dietisten åt migmamma74 skrev 2012-04-03 19:36:51 följande:Ok tror ni att jag dricker för lite vatten ?
-
jag är ju opererad men jag får inte i mig 1,5 liter vatten sen ska jag även dricka 5 dl havredryck/mjölk men jag tål inte mjölkmamma74 skrev 2012-04-03 21:33:10 följande:Ok då får jag börja dricka på en del ... Tack för era svar
-
Hej vad tråkigt att du inte har någon som stöttar dig men när du känner för operation får du ringa igen ,vi här på den här sidan kommer att stötta dig . Ring och tjata de bruka jag få göra då ger dem upp till slut. Jag ringde ju avd1 i landskrona för de ska gå in med titthål och kolla vad de är för fel på magen + sy igen slitsarna,de blir inte förräns juni jag ska göra de, 22mars när jag gjorde gastroskopi sa kirurgen vi ses snart men juni är ju inte snart men men får väl vänta. Nu har flera hemorojder spruckit så blöder sen i söndags de gör så ont men ska hämta salva idagLiljan77 skrev 2012-04-03 21:59:32 följande:Jag känner mig inte redo.Jag har ingen som stöttar mig o som det är nu så har jag förmycket problem runt omkring mig.Har matproblem som jag måste ta itu med,men de verkar ta långt tid innan jag får något hjälp.Remisen är skickad sedan länge.
-
så lång tid ska de inte ta, du får ringa och kolla med sjukhuset om de har fått remissenbaby81 skrev 2012-04-04 00:48:39 följande:På torsdag är det 4 veckor sedan min remiss skickades. Har inte fått någon remissbekräftelse än, ska det ta så här lång tid?
-
hej jag blev godkänd på platsminafinastebarn skrev 2012-04-04 11:33:22 följande:Blir ni godkända/nekade på plats eller får man hem ett brev efteråt?
-
Hej hoppas att du får svar på mailet ,tala om sen hur de gårbaby81 skrev 2012-04-04 12:12:58 följande:Jag har ringt två gånger men har då fått prata med sådana som har noll koll. Skickade mail idag istället. Hade fått svar av kirurgassistenten att mailet har lämnats till de ansvariga. Får väl se om man får något svar eller om det skyndar på det.
-
hej okis de var konstigt att du inte fick remissbekräftelseEmmaHenke skrev 2012-04-04 12:27:05 följande:Jag fick aldrig nån remissbekräftelse.... Fick hem ett brev om första besök efter cirka 6 veckor...
-
Fy vilken söndag och måndag sökte lunds akut i söndags 15.30 för att jag har så ont i revbenen både på höger+vänster sida, de går som ett band runt bakom ryggen, de tog blodprover, fick göra en skiktröntgen, så fick dricka 1 liter kontrast på 1 timma och 30 min fick inte längre tid den här gången, men de hittade ingenting på skiktröntgen och proverna var bra så ska ta nexium, fick ketogansprutor men de hjälpte bara på höger sida men inte vänster :/( Jag fick ligga på brits hela tiden blev ens inte inlagd ,röntgen blev inte förrän 11.45 igår, jag blev stucken på 15 ställen, för jag hade en blå nål men de går inte på röntgen måste vara en rosa eller grön så de fick kalla efter narkossköterska stack mig på handen gjorde svinont. Sen kom jag hem 17 igår eftermiddag,jag hade varit vaken sen söndags kl 10.00 tills igår 21.00 så sov till 14 idag. Men ska ju göra tithålsop i juni