Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Gastric Bypass (GBP)

EmmaHenke skrev 2012-03-29 10:39:16 följande:
    Godkänd men får vänta tills i höst ;-(
    Tråkigt att du får vänta till höst ,men grattis att du blev godkänd
  • Maddisen80
    ELHU skrev 2012-03-29 11:03:23 följande:
    Nu har jag lagt egenremissen på brevlådan!

Vill nån förklara för mig vad som händer nu?
    Väntar på brev tillbaka från kirurgen, antingen en bekräftelse att jag väntar på en kallelse? Eller ett brev där jag blivit nekad? 

Hur många möten får man gå på?

Låt oss säga att jag får en kallelse... vad händer sen?     
    Hej du kommer få en remissbekräftelse, jag fick bara gå på ett möte på ersta sjukhus där jag träffade ssk,dietist,kirurg
  • Maddisen80
    Muneca skrev 2012-03-29 14:42:18 följande:
    Ett tag sedan jag skrev i tråden nu.. kan bara meddela för den som vill veta att allt gått bra, ligger på -18 kg nu.. jätteskönt.. har en 4 kg kvar tills dess att jag inte längre rankas inom fetmakategorin.
    Enda biverkningen jag fått är att jag är fruktansvärt trött hela tiden.. lite som man var när man var gravid alldeles i början, när man om kvällarna kunde somna ståendes.
    Men det blir säkert bättre, opades trotts allt i februari så kroppen får väl ta sin lilla tid att ställa om sig

Kul att läsa vart ni befinner er, önskar alla massor med lycka! Solig
    Grattis till din viktminskning, jag är väldigt trött med ,jag opades i dec
  • Maddisen80
    ELHU skrev 2012-03-30 13:35:47 följande:
    Vad kommer det stå i remissbekräftelsen? Antingen nekad eller att jag blir kallad?

Om jag blir kallad så finns risken fortfarande att bli nekad efter mötena? 
    Det står bara hur lång tid det tar innan du får komma på bedömning. Sen när du är på bedömningen får du veta om du är godkänd eller inte
  • Maddisen80
    Muneca skrev 2012-03-30 15:20:57 följande:
    Tackar!
    Har en vän som opades feb 11. Han var oxå väldigt trött, men sa att det tar ca 1 år innan kroppen vänjer sig, så det är ju skönt att det går över så småningom.
    Är väldigt känslig mot lukter oxå, är du det med? Fixar inte vara i köket efter måltider.. 
    Hej nä jag är inte känslig mot lukter men däremot börja jag tycka att ketchup med mindre socker i är för söt och funlightsaft med . okis så det tar 1 år där ser man.
  • Maddisen80
    EmmaHenke skrev 2012-03-30 16:55:58 följande:

Jag fick ju lite info i går och dom vill att jag äter fler mellanmål..men vad sjutton ska man äta ? Jag skulle inte äta för mycket frukt. Vad äter ni till mellanmål ?

Gör en smoothies, risifrutti med mindre socker i , 1 kokt ägg och lite makrill i tomatsås
  • Maddisen80
    EmmaHenke skrev 2012-03-30 22:13:14 följande:
    Tack för tipsen!
    Varsegod, du kan även köpa dietpulver eller tonfisk eller köp havredryck med mango och apelsinsmak jättegott och nyttigt eller så kan du köpa nyponsoppa med mindre socker i eller yoghurt light
  • Maddisen80
    ymmmi skrev 2012-03-31 15:18:46 följande:
    Vad har dom för prio på att man ska bli godkänd?
    Man ska ha ett visst bmi,sen ska man ha försökt gått ner i vikt själv tex med reductil eller xenical eller xtravaganza,viktväktarna,gi,lchf
  • Maddisen80
    ymmmi skrev 2012-03-31 17:35:36 följande:
    Okey sist jag vägde mig hade jag 36,6 i BMI, har varit överviktig sedan 2005, har varit kraftigöverviktig sedan 2010. Har försökt med herbalife, Cambridge, nutrlilett till och från, vägde 2009 71 kg med hjälp av cambridge och nu 94, gick upp mer än vad jag vägde före Cambridge. Har haft grav diabetes både mina gravidteter. Finns diabetes och högt blodtryck i släkten
    Hej då borde du bli godkänd operation när ni har diabetes i släkten
  • Maddisen80
    Smitha skrev 2012-04-01 00:28:16 följande:
    Vårdplanerare, är det någon sekreterare på kirurgavdelningen, eller är den nån slags patientnämd?

Håll tummarna för mig. Jag ringer till s-hemmet på måndag och frågar om dom vill ta emot mig, sen ringer jag till sjukan.. Shit, va nervöst! =/

Tack för svaret <3     
    Berätta hur de gick när du ringde sophiahemmet
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)