Inlägg från: ullis83 |Visa alla inlägg
  • ullis83

Gastric Bypass (GBP)

Full av förhoppning skrev 2011-04-13 19:32:11 följande:
    ETT ÅR IDAG

Har lagt in bild i bildtråden
    Du ska vara stolt, du är jättefin. Får jag fråga vad du vägde innan?
    Lukas 070410 och Tilde 090501
  • ullis83
    Sannalouise87 skrev 2011-04-14 16:26:43 följande:
    Jag hade tagit emot den hjälpen, ja!

OCh som Yaimie skriver så är man väl medveten om riskerna med operationen, sen kan man aldrig vet vem som drabbas...kanske är jag en av dom 5%, men jag har fortfarande gjort mitt val, och jag har blivit varnad av vår läkare vad som kan hända!
    Han sa ordagrannt " Jag kan inte lova er att ni inte får någon komplikation, men jag kan lova er att om ni får någon form av komplikation så kommer jag göra allt i min makt för att det ska bli bra".

Tycker du är lite taskig faktiskt, för jag ifrågasatte bara varför Anne inte tog emot hjälpen hon fick, och sen kör du över en som ett godståg...
    för att det är lite taktlöst att ifrågasätta varför hon inte vill ha psykologhjälp, förstår du inte att du, precis som läkaren sätter psykostämpeln på henne..det är inte psyket hon behöver hjälp med
  • ullis83
    Sannalouise87 skrev 2011-04-14 18:35:29 följande:
    nej jag sätter ingen psykostämpel på henne. jag undrade bara. Jag har själv haft en del jobbiga stunder i mitt liv där jag tyckte det var guld värt att ha en psykolog att prata ut inför. Därmed inte sagt att alla tycker det!
    men hon har ju gjort klart att hon inte behöver det, varför fortsätter du tjata då?
  • ullis83
    Sannalouise87 skrev 2011-04-14 08:53:20 följande:
    Fast det var väl en ganska dålig jämförelse? Även en som blivit våldtagen erbjuds psykologhjälp. Och personligen tycker jag det är dumt att tacka nej. Men även att inte svara i telefonen när läkaren ringer tillbaka, riktigt dumdristigt enligt mig!
    detta skrev du i morse, det är inte att försöka förklara, det är att dumförklara för att man inte vill ha psykologhjälp när man inte behöver det
  • ullis83
    Metallica87 skrev 2011-04-14 19:44:27 följande:
    Uppskatta era fisar.. Fy rent ut sagt vad luft i magen gör ont innan tarmarna lägger sig.
    förstår man hur en bebis mår när den inte fattat att den kan rapa
  • ullis83

Det känns som att tråden är riktigt OT just nu..tillbaka till ämnet

• ullis83
    SilverEmma skrev 2011-04-15 12:54:25 följande:
    Vad duktig du är! Har du mätt dig från början så kolla skillnaden där istället, då ser du säkert det.

Har själv gått ner 3,2 kg första veckan på pulver, känns jättebra!
    3.2 kg är jättebra, hur mycket skulle du gå ner innan op?
  • ullis83
    SilverEmma skrev 2011-04-15 15:31:59 följande:
    Inga krav på det alls...bara flyt i två veckor.
    du har det gött du:)
  • ullis83
    CharmingGirl skrev 2011-04-15 16:06:48 följande:
    Jag måste fråga, började ni försöka på allvar att bli av med kilon innan bedömningen eller efter ni blivit godkända?

Hur lång tid efter ni blivit godkända fick ni er OP-tid?
    Jag har äntligen fått ett sommarjobb i sommar, och sedan blir jag arbetssökande/timanställd till hösten, och vill inte hamna i en situation som innebär sjukskrivning från sommarjobbet eller fråga om man kan skjuta upp OP till efter sommaren.

Jag fick i början av veckan en remissbekräftelse, men har ännu inte åberopat vårdgarantin för jag är "rädd" att om jag har "tur i oturen" får en OP i sommar och hamnar då i situationen jag inte vill hamna i. Vad hade ni gjort, kan ni råda mig? Åberopa vårdgarantin nu? Eller vänta? Vänta, hur länge? Eller inte åberopa alls? (På remissbekräftelsen står det att väntetiden är 2-3 månader, kan det ändras närmre fram tror ni?)

Förstå mig rätt nu, jag vill verkligen göra denna OP, men detta kan också vara min enda chans på väldigt länge att få jobba då jag nyligen flyttat och inte lyckats få in foten någonstans i kommunen, förrän nu till sommaren.
    förstår dig precis, jag ska också börja sommarjobba och har turen att vara färdigsjukskriven precis när jag börjar jobba..

ta du och vänta tills i höst och se, du kan ju alltid åberopa vårdgarantin då
  • ullis83
    Annicka skrev 2011-04-16 15:35:45 följande:
    Jag tog en chansning bara och det är väldigt lång väntertid på Sahlgrenska upp till 5år för op men Göteborg godkände min betalningsförbindelse till Stockholm och Sahlgrenska hade ju min remiss.

Kram Annicka
    fast nu ska dom tydligen ha bättrat sig och ha runt 6 månader
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)