Inlägg från: PruttPottan |Visa alla inlägg
  • PruttPottan

Gastric Bypass (GBP)

ullis83 skrev 2011-04-05 07:25:49 följande:
    man tackar inte nej till ett jobb i dagens samhälle, då får operationen vänta tills läget är lite bättre på jobbet, alternativt att jag ringer upp kliniken och börjar med pulverdieten ganska snart, så kan hon sätta upp mig på en återbudslista
    Ja, eller operationen kan man ju skjuta på också, det är ju ingen som tvingar dig.

Själv gick open före allt faktiskt och jag fick en jävligt snabb tid, för snabb egentligen men det fick gå det med.
  • PruttPottan
    ullis83 skrev 2011-04-05 07:51:45 följande:
    Jag vill verkligen inte skjuta på operationen, det skulle kännas förjävligt, men nu har jag lyckats få det här jobbet och det är viktigt att upprätthålla vad jag lovat, alltså att ta jobbet, annars är det ju kört för mig nästa gång
    Ja men välj jobbet då, det är ju bara du själv som kan bestämma i slutändan.
  • PruttPottan
    Sannalouise87 skrev 2011-04-05 09:56:07 följande:
    NEJ,man tackar verkligen inte nej till ett jobb! Det tycker minsann inte jag. Jag söker jobb dagligen, och skulle jag få ett jobb kommer jag skjuta på min operation. Ett jobb för mig är så mycket viktigare än operationen!
    Man? Talar du för alla nu?
  • PruttPottan
    hellekis skrev 2011-04-05 10:18:52 följande:
    Problemet e ju att jag inte kan har chans till mer hjälp än ungefär 1,5 vecka :/ men förhoppningsvis så ordnar det väl sig, bara jag kan lyfta honom när det är som nödvändigast!
    Du har ingen som kan vabba då i din närhet?
  • PruttPottan
    Yaimie skrev 2011-04-05 17:40:53 följande:
    Hej!! Jag har beställt tid hos en läkare på vårdcentralen den 21 för jag vill få en remiss.. . Jag är väldigt orolig då jag är 164 och väger 94 och jag vet inte om de tär i lästa laget.. BMI 34,5.. Hela minsläkt har i princip diabetes så jag hoppas det ska hjälpa. Min stora rädsla är dock attjag iten skabli beviljad pga att jag har Borderline. Men jag kämpar med det , går på en spykiatrisk behandling och det går jättebra. jag anser inte att dom problemen har med min vikt att göra då dom har att göra med att jag har svårt att tyda mina känslor och relationer. Jag är 24 och vill gärna kunan gå ner nu och jag kan leva rästen av min ungdom som jag vill.. utan att bli anfådd av tre trappsteg.

Men har som sagt fått tid och jag har läst om en annan tjej här i forumet med mina mått och vikt som har fått göra det så hoppet är nog inte dött.. Vet någon hur lång väntetid det är i norrbotten?Och hur går man till våga, är det många möten innan man väl får göra en OP ?
    Ang din diagnos så kan det vara så att du behöver ett intyg från din psykläkare som anger att du är stabil osv i din sjukdom. Kanskee till och med att du skulle må bättre psykiskt om du fick hjälp att gå ner.
    En sådan här op är psykiskt påfrestande särskilt om man har en diagnos i bagaget, men vet man om det och förbered dem runt så kommer det gå strålande tror jag =)
  • PruttPottan
    Yaimie skrev 2011-04-05 18:11:29 följande:
    hm ja men ett intyg skulle jag nog kunna få då vi till och med satt upp ett av målen att jag ska gå ner i vikt på ett bra sätt. Och detta måste ju räknas som det? :)

På vilket sätt skulle ni säga att den är psykiskt påfrestande för er?? (jag förstår självklart att det är det men vill gäran höra vad ni har att säga)
    Det är toppen att den läkaren är med på tåget =)  Inte alls säkert att det behövs intyg men börjar läkaren som du träffar iom gbp knorra så kan du ta fram det som en trumf =)

Ang. påfrestningen outar jag mig helst inte då det är mkt privat del.
  • PruttPottan
    Sannalouise87 skrev 2011-04-06 08:26:43 följande:
    Nej, jag talar inte för alla. Talar för min egna del. Och jag skulle aldrig tacka nej till ett jobb för en op. Jag tycker det är dumdristigt när det faktistk är rätt svårt att få jobb i dagens samhälle. Men självklart gör var och en som dom vill!
    Beror ju på vad man säker för jobb och har för utbildning. För min del skulle jag kunna få jobb imorn, men nu vill jag inte jobba med det längre =)
  • PruttPottan
    J2010 skrev 2011-04-06 20:56:39 följande:
    man ska ju flyta nån vecka innan op. ajg har provat att flyta innan, men har bara kräkt upp det. om jag gör det när man ska flyta får jag ju inten näring. vad gör man då???
    Har du testar andra sorter?  Dett bästa är om du tar upp det med din läkare/dietist som avgör hur du ska göra.
  • PruttPottan
    CeciliaB skrev 2011-04-06 22:48:11 följande:
    Aldrig hört att bukplastik skulle ingå, vart är de?
    SUS Ingår det på bla eftersom de har en studie nu =)
  • PruttPottan
    CeciliaB skrev 2011-04-07 09:08:59 följande:
    En studie innebär bara att de är ett antal som får prova för att utvärdera eller? Eller är de så för alla?
    Vet faktiskt inte alls, men det är meningen att de ska kolla hur stort behovet är att få plastikkirurgi efteråt. Med tur så kommer de erbjuda alla det som standard =)
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)