Inlägg från: SilverEmma |Visa alla inlägg
  • SilverEmma

Gastric Bypass (GBP)

MissHellen skrev 2011-03-23 21:40:05 följande:
    Åh, Grattis! :)

Jag opereras den 19 April, börjar med flyt nästa Fredag och jag längtar faktiskt  Min sambo fråga idag om jag börja bli nervös, inte ett dugg, fick han till svar.. Är du nervös?
    (Han fick samma fråga av mej och han var lite smått nervös, men otroligt glad för min skull)
    Vad kul! Fattar själv inte att jag fick tid så snabbt...jag har inte riktigt fattat att det faktiskt ska bli av! Nervositeten kommer nog så fort jag smält det. Jag börjar flyta den 12:e, samma dag som inskrivningen.

Var opereras du?
    Då var man fru då!
  • SilverEmma
    MissHellen skrev 2011-03-23 22:37:07 följande:
    Ja, visst gick de snabbt för dej, när du väl fick iväg remissen? För visst var de någe tok först?
    För mej har de tagit 1½ år, men när man väl får tiden, kan man ändå inte förstå. Och jag förstår fortfarande inte, att de verkligen är på G, snaaart!

Jag skulle egentligen börja med flytet dagen jag oxå skulle på inskrivning, vilket är den 5, men jag börjar från den första. Kändes bättre! Har som mål att gå ner 10kilo innan, så jag hoppas att jag lyckas (har gått ner 2, så jag har 8 kva haha)!

Jag ska opereras på Sundsvallsjukhus. Du?

Ja jag var på VC i juli för en remiss men läkaren klantade sig och skickade aldrig någon, så jag skickade en egenremiss i januari istället. Så från den remissen har det gått väldigt fort! Men jag tror att jag fick en återbudstid då de för en månad sedan bokade in operationer i maj och juni. Jag opereras på Carlanderska!

Jag sätter inget mål för hur mycket jag ska gå ner, ska flyta i två veckor och tänker vara stenhård, så får vi se hur mycket det blir.

Då var man fru då!
  • SilverEmma
    Tärning6 skrev 2011-03-24 02:51:59 följande:
    Ska till läkaren å prata om gbp ten 7april men tror ej jag blir godkänd har förlågt bmi enligt vad hon sa i telen så va man tvungen att ha ett bmi på runt 40 jag ligger på 35 så vi får se hur det går men vill önska alla här inne lycka till
    Var bor du någonstans och har du några sjukdomar som blir värre av övervikten? 35 räcker nämligen i vissa landsting.
    Då var man fru då!
  • SilverEmma

MissHellen - Det var en lång väntan... Det var inte intressant att åberopa vårdgarantin eller vårdvalet?

• SilverEmma

PruttPottan - Jag tyckte det var en bra lista jag! Har själv tagit fram min lista jag skrev när jag skulle packa bb-väskan! Tar jag bort allt bebis-relaterat så funkar den jättebra!

Maddisen trodde nog bara det var packning för en enda dag, och då hade det kanske varit lite mycket.

• SilverEmma

Hmmm... Det där med packningen förresten. Ni som reser lite längre och åker ensamma, hur tungt vågar ni packa? Jag kommer antagligen ta tåget själv från Gbg efter min operation och får därmed släpa på min egen väska...

• SilverEmma

En fråga angående flytet....jag ska få i mig 800-900 kalorier/dag. Det kvittade vilken sort jag använde så jag kör på naturdiet som jag vet att jag gillar och som dessutom är ganska billig.

Men deras påsar innehåller 110 kcal/påse, då måste jag ju få i mig 7-8 påsar om dagen, på deras sida står det att 5 påsar räcker, men då får jag ju i mig för lite. Gör det något?

Samma sak med deras färdigblandade shakes, de är smidiga att ta med sig när man är iväg så jag kommer  köpa några såna också. De innehåller 180-190 kcal och det ska räcka med 4/dag...men det blir ju också för lite.

Då var man fru då!
  • SilverEmma
    PruttPottan skrev 2011-03-29 13:15:02 följande:
    Jag hade samma, så jag gick efter kcal inte vad det stod på paketet.

Färdigblandade fick vi aldrig ta.

Dricker du läsk kan du ju räkna på det eller lightsaft. Men jag kände det viktigt att få i mig så nära som möjligt och jag mådde verkligen toppen =)
    Hmmm...kanske ska ringa och fråga dem. De sa ju att allt flyt var ok, jag räknar med shakes där.
    Då var man fru då!
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)