Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Gastric Bypass (GBP)

MizzPiggy skrev 2011-07-23 23:48:57 följande:
    Maddisen80: ja håller tummarna!
    tackså mycket ska upp kl 2.00 i natt gäsp tåget går 4.25 vi ska åka 3.30
  • Maddisen80
    Ilona b skrev 2011-07-24 13:28:06 följande:
    Hej allihop.

Jätteintressant att läsa alla inlägg. Min remiss skickades från VC till Värnamo den 30/5. Har inget hört än,men tänker att det är semester och det kommer.Är samtidigt lite nervös. Jag har "bara" 37,5 i BMI. Är rädd att de tycker man ska vara över 40. Vet någon, något om detta??? Är reumatiker och skulle ferkligen för ledernas skull behöva gå ner.

Tacksam för svar
    Kram till alla
    Tyvärr vet jag inte hur de är i värnamo men jag tror att de är bmi på 35 man ska ha på de flesta ställerna, du får ringa och höra så remissen ha kommit fram ,de fick jag göra, jag ska till ersta imorgon från landskrona
  • Maddisen80
    anli00 skrev 2011-07-24 19:57:21 följande:
    Lycka till imorn,håller tummarna för dig! Men har du kollat så tåget går i tid och verkligen går överhuvudtaget..här uppe i Östergötland har tågtrafiken stått still hela helgen, förväntas börja rulla imorn kväll....tänkte så du kommer i tid..inget kul annars juh
    Hej tackså mycket jag ringer och kolla med sj nu , men ersätter dem inte till buss isåfall?
  • Maddisen80

Hej   Jag var ju på ersta sjukhus igår :))) jag får göra magsäckoperation men först måste jag göra  gastroskopi eftersom jag har ont i maggropen och haft de länge ,sen får jag göra operationen så då blir väntan lång :(

• Maddisen80
    Maria C S 75 skrev 2011-07-26 07:54:14 följande:
    Hej Sandra!

Är du opererad i Göteborg? Själv väntar jag på första läkartiden. Jag har blivit godkänd.
    Vad bra att du har blivit godkänt
  • Maddisen80
    Sanda skrev 2011-07-26 10:44:29 följande:
    Maddiaen: då är du på god väg!

Nej som sagt inte på papper godkänd ännu, kommer i augusti, men i ord
    Hej de är ju toppen ,håller tummarna för dig .
  • Maddisen80
    Sanda skrev 2011-07-26 11:44:44 följande:
    Linn: bra början

Maddisen ah såg nu du menade maria
    jag är med förvirrad :)))) såg inte att jag svara dig hehe
  • Maddisen80
    L i n n skrev 2011-07-25 21:23:29 följande:
    Är det "farligt" att äta få gånger om dagen som opererad?
    Har innan ätit 5-6 mål om dagen men klarar mej på tre mål om dagen nu!
    Får kroppen allt den behöver (trots tillskott) med bara tre måltider?

Kontaktar man alltid kirurgen för nytt recept på alla vitaminer och sånt eller kan man gå till VC bara?
    Hej man måste äta oftare de är viktigt och få i sig 2 liter vätska , jag ska äta 7 ggr efter operation
  • Maddisen80
    L i n n skrev 2011-07-26 20:45:20 följande:
    Maddisen80: Jo, jag åt så ofta direkt efter op. Men nu är det två år sedan så sju gånger är nog att ta i för min del.

Hur gör du med dina sju måltider nu när du inte har någon matlust då? Äter ändå?
    Jag har inte opererats en ,var bara på första läkarbesöket,dietist,ssk provtagning och information
  • Maddisen80
    mica83 skrev 2011-07-27 01:22:35 följande:
    Nej d vet jag. Bara tänkte hur lång tid d tar från man besöker vc första gången till man vet om man är godkänd eller inte.. Och hur lång tid d tar från första mötet på vc tills man har gjort op.. Här på sjukhuset är väntetiden ca 6-8 veckor.
    Jag fick svaret direkt när jag kom till ersta sjukhus där de ska opereras ,men de tog 2 månader från landskrona skrev remissen, på ersta sjukhus fick jag träffa dietist,läkare ssk + ta prover.
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)