Gastric Bypass (GBP)
Tack för ditt utförliga svar Camilla! :) Har inte blivit kallad ännu, men det borde vara klart nu för nu har de haft pappret i två fredagar ;) Lycka till med flytet nu, ska bli spännande att följa dig!
Tack för ditt utförliga svar Camilla! :) Har inte blivit kallad ännu, men det borde vara klart nu för nu har de haft pappret i två fredagar ;) Lycka till med flytet nu, ska bli spännande att följa dig!
Evolyn, wow! Hur känns det kroppsmässigt nu? Kan du ta in att du gått ner mycket? Vad märkligt att man blir rädd för att istället rasa mer i vikt när man tidigare haft motsatt problem. Jobbiga upplevelser tenderar ju att spela ut på intag av mat, hoppas du hittar en balans snart igen :)
Ewolyn, kan inte ens föreställa mig känslan, jag, bli lyft? Nänä. :) Skönt den dagen då om insikten hänger med och hela kroppen förstår förändringen. Mäktigt!
Jag har äntligen blivit godkänd för operation! Pratade med koordinatorn idag och ett brev med bekräftelse samt vilket sjukhus är på g, äntligen :)
Tack tack, allting gott än sålänge, härligt! Men lite läskigt också. Men det får det nog vara också va :)
Just det Ewolyn, jag tänkte på din reumatism, upplever du ingen skillnad alls? Jag har också mycket kroppslig värk och de har tagit prover för reumatism men det gav inget just då. Tänkte att inflammationer och annat ont kan dämpas lite när vikten lättar.
Ewolyn: Oj då, hur är det med trötthet och så, tänker på att efter op;en kan man ju bli mer trött och frusen, förvärrar det symtomen för dig? Hoppas du läker snart, låter väldigt tungt att gå omedicinerad med sådan smärta. Upplever du att tabletterna du tar mot smärtan hjälper lika bra som innan op? Tänker på om kroppens upptagningsförmåga förändras efter en sådant ingrepp.
Känns som att det börjar bli dags att ladda med pulverpåsar inför op nu, era bästa tips? Tänkte köra på modifast, vart hittar man de bästa priserna för sådant, är det bäst att beställa från hemsidan eller någon annanstans ifrån? :)
Samt är det någon som har koll på om man får köra på modifast soppor också eller är det bara pulvret som är godkänt?
Härligt tjejer, tack för svar! :) då ska jag börja bunkra upp lite nu då.
Camilla: Tack för smakråden, det ska noteras flitigt! :)
Sextiotrekg: Här i västra Götaland är viktgränsen 40 bmi, men 35 om man har följdsjukdomar som diabetes och dyl. Det kan inte vara samma för er?