Inlägg från: PruttPottan |Visa alla inlägg
  • PruttPottan

Gastric Bypass (GBP)

SilverEmma skrev 2011-03-28 09:52:01 följande:
    Hmmm... Det där med packningen förresten. Ni som reser lite längre och åker ensamma, hur tungt vågar ni packa? Jag kommer antagligen ta tåget själv från Gbg efter min operation och får därmed släpa på min egen väska...
    Släpa inte den utan ta en dragväska på hjul, det blir lite lättare än en bag =)  Fast jag tog ju sjukresa till och från op men lite släpande vart det.
  • PruttPottan
    Maddisen80 skrev 2011-03-28 10:11:08 följande:
    Hej du behöver inte ta illa åt dig ,jag tyckte att de var bra grejer att ta med sig men de lät lite mycket bara. Förlåt då.
    Jag skiter väl i vad du tycker men jag tar inte kriitiik från någon som inte kan komma på ett bättre förslag ELLER säga vad exakt som är onödigt i den lista jag la upp.

Så.. Skriv du en lista vettja nu så får vi andra se hur lite du klarar dig med på 4 dagar för det var de jag räknade, jag har hellre 2 par trosor extra än behöva ha smutsiga =)
  • PruttPottan
    SilverEmma skrev 2011-03-29 13:12:58 följande:
    En fråga angående flytet....jag ska få i mig 800-900 kalorier/dag. Det kvittade vilken sort jag använde så jag kör på naturdiet som jag vet att jag gillar och som dessutom är ganska billig.

Men deras påsar innehåller 110 kcal/påse, då måste jag ju få i mig 7-8 påsar om dagen, på deras sida står det att 5 påsar räcker, men då får jag ju i mig för lite. Gör det något?

Samma sak med deras färdigblandade shakes, de är smidiga att ta med sig när man är iväg så jag kommer  köpa några såna också. De innehåller 180-190 kcal och det ska räcka med 4/dag...men det blir ju också för lite.
    Jag hade samma, så jag gick efter kcal inte vad det stod på paketet.

Färdigblandade fick vi aldrig ta.

Dricker du läsk kan du ju räkna på det eller lightsaft. Men jag kände det viktigt att få i mig så nära som möjligt och jag mådde verkligen toppen =)
  • PruttPottan
    SilverEmma skrev 2011-03-29 13:26:03 följande:
    Hmmm...kanske ska ringa och fråga dem. De sa ju att allt flyt var ok, jag räknar med shakes där.
    Ja lika bra att dubellkolla så du vet säkert, vet inte hur mkt det skiljer mellan Sahlgrenska och Calanderska, för det var väl där va?
  • PruttPottan
    SilverEmma skrev 2011-03-29 18:38:12 följande:
    Heja Anne!

Har mailat Carlanderska och får se vad de säger!
  • PruttPottan
    sonrell85 skrev 2011-03-30 18:21:32 följande:
    Hej allihopa! Jag är en tjej på 25 år, tvåbarnsmamma, barnen är födda 2009 & 2010, en obeskrivlig lycka att jag kunnat bli gravid trots övervikten. Det är så att på måndag ska jag till VC, jag gav upp förra veckan & ringde & bad om en tid för "hjälp" med övervikten. Saken är den att jag VILL ha en GBP! Hur gör man?! Jag är LIVRÄDD för att få kalla handen! Jag har varit FET sedan barns ben! Jag har fått ta emot både det ena & andra! Jag har kämpat med att gå ner i vikt! Jag lyckas gå ner max 10 kg sen plussas det på, gärna dubbelt.. Fan! Jag är helt frustrerad!  jag skäms, mår dåligt, har enormt dåligt självförtroende, känner mig uttittad.. ja allt sånt! Gråter mig till sömns & förstår inte varför min man valt mig.. Jag vill inte må såhär. Jag klarar inte se mig själv i spegeln. Tårarna rinner bara.. Nästan alla i familjen från min mors sida är feta & de gör inget åt det. Mormor gick bort innan hon hann fylla 60 pga följdsjukdomar av övervikten. Min mamma har varit sjukpensionerad sedan 15 år tillbaka pga följdsjukdomar hon med.. JAG VILL INTE DET!
    Vad ska jag säga till VC för att få en remiss?? De senaste 10 åren har jag vägt över 120 kg! IDAG VÄGER JAG 140 KG TILL MINA 179 CENTIMENTRAR!!! Jag vill orka ta hand om mina barn! Jag vill orka göra saker. Jag har kämpat med diverse dieter, sena kvällar på gym, jag har tillochmed svält mig själv.. det sistnämnda har fungerat men det är inte något jag vill göra :(
    Snälla ge mig lite feedback :(
    Får jag tipsa om länken i slutet av trådstarten, vår lilla grupp inne på facebook är peppande och stöttande så kom med vettja! Klimatet är mycket bättre än det kan vara inne på FL =)

Själv har jag vägt 146 som mest till mina 172 ;)
  • PruttPottan
    J2010 skrev 2011-03-31 14:38:45 följande:
    Ska på informationsmöte i nästa vecka, sen ett enskilt möte. Någon ska på informatiosnmöte i lund den6/4?
    Man har hört många berättelser att operationen är farlig,. Jag är rädd, men vill ändå göra detta, har man svår fetma, så är detta den enda utvägen för mig.

Ni som blivit opade, var ni också rädda innan op?
    Livrädd, jag velade fram och tillbaka ända fram tills masken kom fram på operationsbordet. Det är ju något nytt och man startar om allt med ätandet fast som vuxen.
  • PruttPottan

Hade den värsta dumpen nånsin igår.. Hela dagen förstörd.. Bläää..  Så idag äts det med stor försiktighet :/

• PruttPottan
    Madif skrev 2011-04-01 10:55:40 följande:
    Hur lång vårdtid på sjukhus är det efter en GBP?
    2.3 dagar på SUS
  • PruttPottan
    Madif skrev 2011-04-01 10:55:40 följande:
    Hur lång vårdtid på sjukhus är det efter en GBP?
    Man kunde iofs få åka hem dagen efter om man mådde bra och hade nära till ett sjukhus.
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)