-
helt sjukt!! jag fattar inte!! du har ju hållt på att kämpa hur länge som helst!!Maddisen80 skrev 2011-03-10 14:00:59 följande:Nä de gör jag inte, jag är 1,67 cm väger 117,5 kg midjemått 120 men de säger att man ska ha varit överviktig i 5 år
-
jag såg programmet, ska inte göra op, men har gjort den..Fru U skrev 2011-03-10 23:17:19 följande:Ni som såg programmet och tänker göra op jag hoppas det är okej att jag ställer en fråga till er.
Kände ni att de som var med hade fel förväntningar på operationen? För det var den känsla jag fick, att några (i princip alla) trodde att livet skulle bli perfekt bara de gjorde en gbp
tycker absolut att de hade fel förväntningar; iallafall vad det verkade... -
det kan jag absolut hålla med omFru U skrev 2011-03-11 19:12:47 följande:Jag anser att man måste vara psykiskt frisk för att få göra den. Eller i alla fall vara på väg att bli psykiskt frisk annars klarar man inte de påfrestningar som denna op ger och gör
kan ju bli stora påfrestningar -
grattis till din baby!!1975 skrev 2011-03-11 19:22:05 följande:Ja Jag ångrar inte min op !! Kan äta allt men i små mängder, mår fruktansvärt bra!! Huden har gått tbx födde barn för 15 dagar sen och folk kan inte tro det, det syns ingenstans att jag har varit gravid nyss. Jag ångrar absolut inte att jag gjorde op. Men min kirurg gjorde det väldigt klart för mig hur det kan bli psykiskt efteråt. Jag tror att är man inte helt psykiskt stabil i huvudet så kommer det att gå åt skogen med op och få en identitets kris.
härligt att huden gått tillbaka så -
Hoppas du får den hjälp du vill ha och behöver SNARTMaddisen80 skrev 2011-03-11 19:42:07 följande:Hej jo precis jag har kämpat och kämpat.
-
1975 skrev 2011-03-11 20:20:56 följande:Tack PetraD!!
-
skönt att det gick bra!Sanda skrev 2011-03-11 20:20:28 följande:Var på vc idag, var beredd på att böna och be men det gick över förväntan. Hon frågade några frågor om min hälsa, lyssna på hjärtat och så ska jag komma tillbaka på tisdag och ta blodtryck, vikt och mäta blodfetter. Blir Sahlgrenska eller Borås för min del. Spännande! Hur lång tid innan man blir kallad till kirurg? Är det strax innan man eventuellt får en op eller är det nu och sen får man vänta ?
kan ju vara väldigt olika från "ställe till ställe" hur lång tid det kan ta -
Vill bara fråga om råd, hur ni tycker och gör. I dagsläget äter jag ca 3dl/gång 6ggr/dag. Men kan ofta få sånt sug emellan eller bli hungrig någorlunda snabbt igen. Funderar om man kanske istället skulle äta 7ggr/dag, men kanske ca 2dl/gång istället eller kanske ca 2&en halv/gång? Hur tycker ni/hur gör ni/hur skulle ni göra?
-
tack för ditt svarLydia07 skrev 2011-03-16 17:49:02 följande:På Ersta säger de 7 ggr om dagen (men mindre än 3 dl):
7.30 Frukost
10.00 Mellis
12.00 Lunch
14.00 Mellis
16.00 Mellis
18.00 Middag
20.00 Mellis
jag ska försöka göra så att äta varannan timme... (ca) kan ju kanske bli lite mer om jobbar eller så... men försöka.. känner att inte hinner bli lika hungrig & sugen då...
fast frågan är hur glad tandläkaren blir.. hehe. men får väl plocka fram tandborsten en extra gång.. -
när var nästan precis ett år efter att jag gjort min op sa min dietist att för en stadig viktnedgång kan det vara bra att äta ca 1100-1400kcal/dagV P E skrev 2011-03-21 20:50:32 följande:
Hej!
Vad har ni fått för rekommendationer angående energimängd/dag?
Sju månader efter op äter jag runt 1400 kcal per dag, men då promenerar jag en timme om dagen (-200kcal ungefär)
så nettot är 1200 kcal... Är det för lite eller för mycket? Jag har "bara" gått ner 4 kg sen jul... (totalt 33 kg sen op). Vill ner runt 5-6 kg till...
Vet inte alls hur mycket kcal man ska äta per dag och min dietist verkade inte ha nån större koll...