Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

Gastric Bypass (GBP)

Hej jag fundera på att ringa landskrona vårdgarantin kl 13.00 och höra om man kan få telefonnummer till centralenheten och höra om de har skickat remissen till sthlms län

• Maddisen80

Hej jag försöker ringa landskrona vårdgarantin ska fråga om jag få de andra nr dit de skicka remissen

• Maddisen80
    Thessia skrev 2011-05-24 15:08:22 följande:
    Ja självklart är det sockerfria tuggummi =)
    De var de jag tänkte :=)
  • Maddisen80

Hej jag har pratat med landskrona vårdgarantin de skickade remissen till betalningsenheten och de sa att de hade skickat remissen till ersta så jag ringde och kollade men ersta har inte fått de än men de kan ta två veckor innan dem får den för skåne skicka den förra veckan och blir jag godkänd får jag komma dit i augusti/september och de betala boende för dan innan ska man ju träffa narkosen och ssk.

• Maddisen80
    salsajenny skrev 2011-05-24 18:56:28 följande:

Hej allihopa!

Jag blev opad i kalmar 1 april. när jag började äta mosad mat och fast mat så märkte jag att det ibland var svårt att behålla maten, men räknade ut att det nog berodde på att jag åt för snabbt eller inte tuggade kött eller pasta tillräckligt väl innan jag svalde. kräktes kanske 1-2 ggr per dag vissa dagar, sen kunde det går 3-4 dagar utan problem, och sen kom det igen...det kändes som jag svalt en melon som fastnat på väg ner nånstans bakom revbenen innan jag sen fick gå och kräkas upp det jag ätit...

Men för knappt en vecka sen blev det värre. då kändes det som den där melonen kom mycket tidigare,redan efter 1-2 tuggor banan, eller knäckemacka eller annat som funkat jättebra redan från start....jag har inte kräkt så mycket, men jag har bara inte kunnat äta mer sen....så portionerna har väl minskat från ca 2-2,5 dl till 0,5-1 dl i bästa fall...

jag har hållit mig till joggi och nutrilettshakes i ett par dagar nu, det har gått jättebra. har testat nån ostskiva och banan, men genast när jag ätit fast mat så har problemen återkommit. Det går ju över efter en stund, men som sagt, får inte i mig några mänder fast mat,direkt....

hade telefontid med kirurgen idag, han trodde det kanske var för smalt i passagen vid nya magsäcken, har jag för mig han sa. Han skulle kontakta sjukhuset här i Ängelholm för att de skulle kolla ner i magen på mig.

Detta är väl ett ganska vanligt problem har jag förstått. Men hur är det att åtgärda? Vad gör de och vad händer? jag tänkte inte alls på att fråga kirurgen detta under samtalet....:-S

Hej tråkigt att du mår dåligt :/( de är aldrig roligt men hoppas att de blir bättre och de är bra att de ska  kolla ner i magen  på dig .  Hoppas att de kan rätta till det.
  • Maddisen80
    Moa f skrev 2011-05-25 07:54:04 följande:
    Hej, jag har gjort en Gastric Bypass operation för ca 7 månader sen. Har gårr ner 35kg ungefär, men nu stannat till. Är rädd för att jag kanske har börjat äta lite för mycket..?
    jag gick ner 30kg innan operationen och läkarna sa att det kunde göra att jag går ner långsammare efter.
    jag har även börjat att träna och de kan ju också vara en anledning.
    Någon som stött på samma problem att det bara stannat till efter va 6 månader?

Sen undrar jag också en sak om kolsyra. I ramlösa t.ex. De sa till mig att jag inte fick dricka något kolsyrat på länge och att kanske aldrig igen skulle kunna, så jag har inte vågat testa. men nu har det ju gått väldigt länge och jag saknar kolsyran. Någon som vet eller som kanske dricker kolsyrad dricka som vanligt?

Väldigt tacksam för svar.

MVH Moa
    Grattis till din viktminskning de är ju jättebra jobbat . Man kan stå still ibland. Muskler väger ju mer än fett .
  • Maddisen80
    J2010 skrev 2011-05-25 09:49:33 följande:
    Det är en kompis till mig som började flyta i måndags. Hon tror inte hon klarar det, jag försäker peppa henne.

Jag börjar flyta i juli, ska opas i augusti.
    Hälsa från mig att de är klart att hon kommer klara det .
    Jag ska ev opereras i augusti eller september :)
  • Maddisen80

Håll tummar och tår att jag får komma till ersta i aug/septmeber som ersta sa hoppas för dem sa de operera inte så mycket på somrarna för de har så lite personal

• Maddisen80
    Nettan1982 skrev 2011-05-25 15:55:49 följande:
    Hej alla!
    Länge sen jag var här inne o skrev ngt nu...
    Men jag har en fråga till er som blivit opade. Eller två. Men iaf :)
    Har ngn erfarenhet av att emellanåt fått svåra smärtor i området mellan revbenen och det strålar ut mot ryggen, det går knappt att andas och inte stå rakt. Jag har varit på akuten och de kan inte se att det är gallsten för alla prover ser bra ut, inkl ultraljud men mna besvär är väldigt likt gallstensanfall... Ngn som har erfarenhet och kan säga ngt mer om vad det rör sig om?

Sen undrar jag hur era rumpor ser ut? Förlåt för en dum fråga.. Men den mår jag riktigt dåligt över. Det ser ut som om det är en jäst hängig deg... :( Har ngn haft häng där och gjort ngt åt det? Träning eller operation... Har lite häng på magen och lite på låren men rumpan känns verkligen hemsk... 

Vore tacksam om ni ville dela med er! :) 
    hej och välkommen tillbaka. hit. Tyvärr kan inte jag svara på dem frågorna än för jag väntar på operation .
  • Maddisen80
    team4 skrev 2011-05-25 19:25:43 följande:

Jag gjorde min op för 4 veckor sedan och mår jätte bra förutom att jag fryser så mycket.Har visserligen lite dåligt Hb(något jag alltid haft).Brukar bli tvungen att ta järnsprutor ett par gånger per år.Klarar inte av järn tabletter.
    Kan det vara för att man går ned så mycket så snabbt som man är så frusen av sig? Någon som vet eller har likadant?Har gått ned 18 kg än så länge,men har många fler framför mig .

Hej vad bra att du mår bra efter operation, så du har dåligt blodvärdet ? Jag har förhögt jag liggger på 145 så du kan få lite av mig :) De är tråkigt att du fryser.  Grattis till din viktminskning de är ju jättebra jobbat
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)