Inlägg från: Sannalouise87 |Visa alla inlägg
  • Sannalouise87

Gastric Bypass (GBP)

Förlåt Anne, men jag förstår inte varför du inte tar emot hjälp som du får. Efter allt du har varit med om så är det väl inte fel att gå och prata med en psykolog? Även om det inte löser det fysiska så kanske det hjälper dig lite att bearbeta vad som hänt det senaste året?

• Sannalouise87
    PruttPottan skrev 2011-04-13 22:17:20 följande:
    Det är ju som att be en våldtagen prata med en psykolog när hon blir våldtagen varje vecka. Man kan inte läka om det är något som pågår och ignoreras och försöker slätas över.
    Tycker du att vård ska bedrivas på detta sätt? Man ska ta vad man får?
    Fast det var väl en ganska dålig jämförelse? Även en som blivit våldtagen erbjuds psykologhjälp. Och personligen tycker jag det är dumt att tacka nej. Men även att inte svara i telefonen när läkaren ringer tillbaka, riktigt dumdristigt enligt mig!
  • Sannalouise87

PruttPottan- en psykolog hjälper absolut ingenting om patienten inte vill, det förstår jag också.
    Jag menade absolut inte att vara taskig på något sätt alls mot Anne. Jag tycker det är fruktansvärt det hon har råkat ut för, både sjukdomarna och hur läkarna har behandlat henne. Och jag skulle för allt i världen inte vilja byta med henne. Men jag är också medveten om att det kanske är just jag som kommer hamna i samma helvete när jag gjort min operation, men jag väljer att inte tänka på det nu.
    Och nej, jag kan aldrig i hela mitt liv veta och känna vad Anne går igenom, men jag kan skapa mig en bild, och även jag förstår att hon inte mår bra, och det är väldigt tråkigt!!

• Sannalouise87
    PruttPottan skrev 2011-04-14 15:48:55 följande:
    Då är du med andra ord nöjd med en psykologtid om du hamnar där.
    Jag hade tagit emot den hjälpen, ja!

OCh som Yaimie skriver så är man väl medveten om riskerna med operationen, sen kan man aldrig vet vem som drabbas...kanske är jag en av dom 5%, men jag har fortfarande gjort mitt val, och jag har blivit varnad av vår läkare vad som kan hända!
    Han sa ordagrannt " Jag kan inte lova er att ni inte får någon komplikation, men jag kan lova er att om ni får någon form av komplikation så kommer jag göra allt i min makt för att det ska bli bra".

Tycker du är lite taskig faktiskt, för jag ifrågasatte bara varför Anne inte tog emot hjälpen hon fick, och sen kör du över en som ett godståg...
  • Sannalouise87
    ullis83 skrev 2011-04-14 17:55:15 följande:
    för att det är lite taktlöst att ifrågasätta varför hon inte vill ha psykologhjälp, förstår du inte att du, precis som läkaren sätter psykostämpeln på henne..det är inte psyket hon behöver hjälp med
    nej jag sätter ingen psykostämpel på henne. jag undrade bara. Jag har själv haft en del jobbiga stunder i mitt liv där jag tyckte det var guld värt att ha en psykolog att prata ut inför. Därmed inte sagt att alla tycker det!
  • Sannalouise87
    ullis83 skrev 2011-04-14 19:27:35 följande:
    men hon har ju gjort klart att hon inte behöver det, varför fortsätter du tjata då?
    Jag fortsätter inte tjata, jag försvarar mig mot påhopp jag får....är det fel? Börjar bli ganska irriterad då jag skrivit x antal gånger att jag inte menade något illa!
  • Sannalouise87
    ullis83 skrev 2011-04-14 19:40:43 följande:
    detta skrev du i morse, det är inte att försöka förklara, det är att dumförklara för att man inte vill ha psykologhjälp när man inte behöver det
    Ja det är min personliga åsikt...menade fortfarande inget illa med det. behöver hon inte psykologhjälp så behöver hon inte. var och en avgör det själv, och som jag skrev tidigare så tycker jag personligen att det är rätt skönt att prata med en sån när det varit jobbiga tider i mitt liv!
    Jag har själv en bror som har kroniska sjukdomar, och när han mådde som sämst så mådde hela familjen dåligt, och då valde jag att ta emot ett erbjudande om en tid hos en psykolog för att prata. Det var skönt. Meen jag var varken sjuk eller psyksjuk!"
  • Sannalouise87

Nåja..
    Nu lämnar jag denna tråd, för jag tycker det är fruktansvärt tråkigt att bli påhoppad bara för att man funderar/tänker till/undrar. Som vanligt på FL då...

• Sannalouise87
    Tulebo skrev 2011-04-25 11:32:30 följande:
    Sänder en tanke till Silver Emma och önksar henne välkommen upp till GBG trakterna!!! Tänker på dig i dag! Håller tummarna för dig i morgon. Ska jobba på fm och sedan kommer jag med positiva tankar till Carlanderska när jag har inskrivningen! I morgon är det din första dag på ditt nya fantastiska liv!!!Solig
    Håller med och håller alla tummar och tår! Lycka till!
    Vi ses på torsdag när det är min tur!! 

Tänk att vi börjar våra nya liv denna  veckan...ofattbart underbart! {#emotions_dlg.flower}
  • Sannalouise87

Ååh... Läste mailet nu! Vad glad jag blev! hoppas vi ses på fredag!

• Sannalouise87

Nej... Sände iväg ett sms till henne för ett tag sen, men inget hört. Hoppas allt gått bra för henne!!

• Sannalouise87
    SilverEmma skrev 2011-04-27 06:58:22 följande:
    Jag är här! Kom inte från uppvaket förrän lite över 20. Mådde skitdåligt igår av medicinen för illamåendet och smärtstillandet. Var helt borta. Men natten var lugn och idag mår jag bra! Synd att jag inte fick träffa dig igår Tulebo, det var snällt av dig att försöka iallfall!

Sanna, vem från inskrivningsgruppen skulle opas idag? Frida var på fredag väl?
    Nej frida  är idag :) Imorgon är det jag och Charlotte och på fredag Tulebo!
  • Sannalouise87
    SilverEmma skrev 2011-04-27 07:59:26 följande:
    Åh då ska jag leta upp henne sen!! Vi hinner nog ses lite innan din op imorgon, det är lite väntan där innan. Tulebo hinner jag tyvärr inte träffa, åker ju hem imorgon om allt är ok.
    jag räknar med att hinna träffa dig innan ;)
  • Sannalouise87
    ullis83 skrev 2011-05-09 09:53:58 följande:
    man måste väl få den godkänd först innan man kan ringa vårdgarantin, allså en remiss är ju ingen garanti för att du får operationen
    Jag fick en remissbekräftelse, sen kontaktade jag Carlanderska i Göteborg och fick en operationstid där, sen ringde jag Landskrona och bad om en betalningsförbindelse och sen opererades jag. Jag blev aldrig "godkänd" av Landskrona innan jag utnyttjade det fria vårdvalet. Där var aldrig någon som kollade upp mig över huvud taget.
    Nu sammarbetar inte Landskrona med Carlanderska längre dock.
  • Sannalouise87
    Maddisen80 skrev 2011-05-09 11:10:10 följande:
    Jag tycker att de är synd att inte carlenderska samarbeta med landskrona synd att de slutar med allt bra.
    Ja, det är tråkigt! Dom var hur bra som helst på Carlanderska!
  • Sannalouise87
    Badfantasten skrev 2011-05-09 15:37:15 följande:
    Klart du slipper agraffer vid allergi. Glöm bara inte påtala det mer än en gång....så du får andra suturer istället
    Inte så säkert. Jag har också allergi, och fler som opades samtidigt med mig hade också allergi mot nickel, men vi alla fick agraffer och det har kliat något jävligt!
  • Sannalouise87
    Maddisen80 skrev 2011-05-18 10:07:14 följande:
    läs den här tråden blir så förbannad när dem skriver  så vi har ju provat allt de är en persson som inte vill betala våran magsäckop

www.familjeliv.se/Forum-26-434/m58893220.html

Folk är så jävla trångsynta i detta landet. Och många är fruktansvärda egoister. Tycker det är tråkigt! Går inte ens med och diskuterar i en sån tråd!

• Sannalouise87

Skuggsmulle; jag hade spiral. Inga konstigheter!!

• Sannalouise87

gjorde det inte sjukt ont?

Full av förhoppning skrev 2011-05-24 12:09:56 följande:
    japp dränen åkte idag tjohoooo Enorm skillnad!!! gick en kort runda på burlövs center med min mamma och tog en kaffe mm.... känner mig verkligen som en ny människa utan dränhelsickena
Svar på tråden Gastric Bypass (GBP)