-
iamaria72 skrev 2011-02-17 18:39:41 följande:Ledsen besviken och bara gråter , min vg gick ut i juli skulle träffa läkare i aug men det blev framflyttat varje månad ,i december fick jag flytta remissen till kalmar som lyckats klanta till det så nu skickar inte Lkrona några dit mer , nu har det gått 11mån sen första vc besöket och idag fick jag reda på att jag nog inte får träffa någon läkare dom närmsta 6månaderna . Hur mycket ska man orka med har dessutom fått stress eksem på ögonlocken , hur snyggt som helst NOT:'(
-
Det kommer att stabilisera sig. Enligt Ersta så kan man gå upp ungefär 5-10 kilo efter att man varit viktstabil ett tag.frökenKAJO skrev 2011-02-17 18:46:42 följande:För åtta månader sedan var man stor som ett hus, och nu undrar folk om man fått anorexi... kontraster, kontraster!
Men helt ärligt så undrar jag om det verkligen stämmer att kroppen bromsar när den nått rätt nivå. Tycker att vi verkar vara många som blir vääääldigt magra under det första årets massiva viktras. Fast det stabiliserar sig väl på sikt. -
Jag har sovit "middag" tre gånger idag, undra om jag kan sova inatt?! Det tar visst på krafterna att vara nyopererad och så sjuk som jag har varit.
-
Hera78 skrev 2011-02-18 08:30:32 följande:Anne: Har skickat vänförfrågan till dig på FB... S.A
-
Nu ska det fungera att söka tillträde till gruppen på FB, utan att bli vän med mig först....
http://www.facebook.com/home.php?sk=group_187801157904504&ap=1#!/home.php?sk=group_187801157904504&ap=1 -
Hej alla! Ligger inne på Ersta igen, åkte in i lördags med kraftiga smärtor i magen, feber och kräkningar. Idag väntas skiktröntgen och andra undersökningar. Orkar verkligen inte mer nu. Har legat inne på Ersta sammanlagt 26 dagar sedan oktober-2010.
-
Hej!
Tack för era tankar .
Jag blev utskriven i måndags, UTAN en röntgen. Doktorn tyckte att eftersom att mina blodprover var "bra", hade lite högt CRP, men inte så mkt att det krävdes antibiotika tydligen, så kunde jag gott åka hem. Jag frågade då om det var normalt att ha så ont att man nästan svimmar av smärta, och nej, det var det ju inte sa han. Men varför skriver du då ut mig?!
Maken min mejlade "min" doktor igår, han var nämligen inte i tjänst då jag skrevs ut, och han fann det högst märkligt att jag blev utskriven UTAN en röntgen, och han uppmandade mig, via maken, att omgående ta kontakt med kirurgavdelningen, men Ersta står mig upp i halsen, så jag avvaktar. "Min" doktor är dessutom ledig hela veckan, så all cred till honom för att han svarade på mejlet.
Har ni som ansökt om medlemskap i gruppen på FB fått den godkänd? Jag har godkänt en del, men vet inte om det är några av er härifrån. -
Jag har godkänt alla förfrågningar, så du kanske inte har skickat ngn? Pröva igen .1975 skrev 2011-02-23 10:41:01 följande:Jag verkar inte ha fått godkänt. Judit heter jag.
-
GrattisRemia skrev 2011-02-23 11:54:03 följande:Tjohoooo!!!!
Har följt denna tråd och kanske skrivit något, men under annat namn.
De ringde från kirurgen nu och gav mig en tid i mars... meeeeen... dumma jag har inte slutat röka så det blir framskjutet till maj. Trodde dock att det skulle dröja till hösten. Har ju för sjutton bara stått i kö sedan i november. Förvånad. Åberopade inte vg eller nåt.
Åh, jag är sååååå jäkla glad!!! Känner mig dock förbaskat dum som inte har lyckats med rökningen. Men nu jäklar. Nu är det slut. Nu fimpar jag.
De ska höra av sig i slutet av april, en månad innan op. Är det för att tala om ev flyt och så då?
GLAAAAD!!!!! -
Jag tycker självklart att ni ska sluta röka om ni kan, själv så rökte jag lite då och då innan operationen, men snusade mest . Fem timmar efter operationen tog jag en cigg med annan nyopererad, gissa om sköterskorna var måttligt glada, haha.